Skocz do zawartości


Zdjęcie

Batavus Champion


35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 październik 2012 - 23:40

Standard HG w skrócie dużym: masz kasetę na bębenku, i ta kaseta jest zakręcana nakrętką. Standard UG to kaseta, którą po nałożeniu jej zakręca się ostatnią koronką kasety, co oczywiście wymaga gwintu na samym bębenku. Te kasety są praktycznie nie do dostania, i jedyną opcją po zużyciu takowej to wymiana całego bębenka piasty. Co typowa osoba tak o sobie nie zrobi - co oczywiście nie znaczy, że się nie da, bo się da.

Polecam stronę sheldonbrown.com bo rozwieje Ci wszystkie wątpliwości jakie napotkasz przy szosach i nie tylko.

P.S a koga - miyata to naprawdę bardzo przyzwoite rowerki, więc jak masz na oku i Ci się podoba to też możesz brać bez wahania. Zapytaj się na jakich częściach te kółka za taką kasę, bo aż mnie to ciekawi. Było nie było rozstaw tylnych widełek 126 mm to znaleźć nową dobrą piastę chyba nie jest łatwo...

#22 BTVS

BTVS
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 październik 2012 - 17:52

Witam ponownie zdaje sobie sprawę że czytając cały temat można dojść do wniosku że poziomem zdecydowania przypominam pijaną 16latke ale co myślicie o tym peugeocie

http://allegro.pl/sz...2738426026.html

bo wpadł mi w oko nieziemsko, osprzęt wygląda spoko i ma 8 biegów z tyłu jeśli dobrze licze - czyli w miare współcześnie.

Warty tych pieniędzy?

#23 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 październik 2012 - 18:39

Stan optycznie wygląda na spoko, ta ramka peugeota akurat też mi się w miare podoba. Tam będzie kaseta na 7 biegów, raczej w standardzie UG, ale pewności nie mam, bo były piasty z serii 6400 na standard hg i ug, i to zarówno na 7 jak i na 8 biegów. Powiem tak - moim zdaniem da się coś pewniejszego znaleźć i to z manetkami z indeksem - ale jak Ci to nie przeszkadza, że manetki są nie indeksowane to zadzwoń do gościa i poproś żeby Ci zrobił zdjęcia tylnego koła po wyjęciu go z rowera - tak będzie łatwiej oszacować co to jest - chociaż ja obstawiam, że kaseta jest teraz w wersji UG, natomiast piasta jest także kompatybilna z HG (można tak założyć z powodu wgłębienia na piaści przy osi). Ale widać, że bardzo zadbana.

Pozdr.

#24 BTVS

BTVS
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 październik 2012 - 18:43

dzwoniłem mówi że to kaseta a nie wolnobieg.
Nieindeksowane znaczy że mam płynną regulacje przeżutek?? zamiast klikania??
Jeśli tak to mi nie przeszkadza.

#25 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 październik 2012 - 18:48

no to że ma kasetę to ja wiem. ale jaki standard? hg?ug?

#26 BTVS

BTVS
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 październik 2012 - 18:54

a już przez chwile myślałem że coś rozumiem.... ale byłem w błędzie.
poprosiłem o więcej fotek i odpowiedz co do tego czy jest to HG czy UG
więc jak tylko otrzymam odpowiedz napisze tutaj i mam nadzieje pomożecie podjąć mi dobrą decyzję.

#27 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkrk

Napisano 31 październik 2012 - 21:13

Moim zdaniem w tych pieniążkach ujdzie ten Peugeot, tym bardziej, że po osprzęcie widać (o ile nie był w późniejszym czasie modernizowany), że to model z min. 1988r., max. 1992. (skłaniałbym się że to końcówka lat 80-tych). Choć się nie znam na ramach Peugota, to ta wygląda na solidną, choć gdzieś obiło mi się o uszy, że w wyższych modelach Peugeot stosował rurki Reynoldsa i Vitusa, tu jest jakaś technologia peugetowska, tak więc może to świadczyć (aczkolwiek nie musi), że nie jest to model Peugeota z najwyższej półki. Osprzęt jak to u Peugeota na Simplexie (standard dla tej marki) i częściowo na Shimano 600/Ultegra (6400) - to akurat duży plus. Mam taką samą tylną przerzutkę w Kodze-Miyacie na kasecie 7. Ta konkretna 600 wychodziła na kasetach 7 (6400) (88-92r.) i 8 (6401) (93-do końca lat 90-tych). Moja (7) na manetkach SL-6400 była indeksowana (piszę była, bo teraz mam założone klamkomanetki). Z opisu aukcji (bo na zdjęciach tego nie widać) wynika, że manetki w tym Peugocie to Shimano SL-A400 (7). Problem polega tylko na tym, że do 1988/89r. były one nieindeksowane (grupa Light Action), a od 89/90 były indeksowane (Exage 300EX). Te indeksowane mają charakterystyczne otworki na końcu manetki. Zadzwoń i zapytaj sprzedawcy, czy u niego są te otworki czy ich nie ma. Plusem tego Peugota są także klamki, mogłeś trafić gorzej np. na jakieś Simplexy. Resumując rowerek jak dla mnie wart koło 450zł i jak jesteś na kupnie, to targuj przynajmniej do tej kwoty :)
P.S. Jest to duży rowerek (rura podsiodłowa 60), więc mam nadzieję, że masz przynajmniej te 185 cm wzrostu :P

Aha, nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie przy wyborze rowerków retro ma tez znaczenie ile zębatek mają blaty z przodu i kaseta z tyłu (tu interesuje mnie liczba ząbków na skrajnych zębatkach - największej i najmniejszej)). Otóż w przypadku roweru szosowego (nawet jeśli jest leciwy :P) nie biorę pod uwagę modelu który nie ma z przodu min. 52, a z tyłu na najmniejszej max. 13 (ale to być może tylko takie moje zboczenie :P).

#28 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 październik 2012 - 21:31

Powiem tak - moim zdaniem obleci właśnie dla tego że jest tam jednak kilka ważnych komponentów 6400 , chociaż za tą cenę da się znaleźć coś na 1055, i też jest to grupa naprawdę rewelacyjna jak za taka kasę - trwałość piast np. jest na bardzo wysokim poziomie... no i manetki indeksowane - chociaż je się też przyzwyczaiłem do nie indeksowanych - wszak od takiej szosy zaczynałem, to jednak indeksowane naprawdę umilają życie jak je ładnie naregulujesz. Ale jak się okaże że standard kasety piasty to UG to ja bym sie porządnie zastanowił na Twoim miejscu czy brać, czy nie, ewentualnie brać, i wymienić bębenek piasty kiedyś jak zajedziesz kasetę to wymienisz bębenek na standard HG i po kłopocie - jak Ci się podoba ten rower to możesz tak zrobić - jak sam nie wymienisz to zrobią to w pierwszym lepszym serwisie, a piasty szkoda wymieniać. Z peugeotem jest jedna lipa - przez pewien okres czasu były robione do nich mostki atax z alu, bardzo łatwo pękały, ale raczej wątpię, żebyś akurat Ty miał pecha i trafił na to.

PS - Bębenek najprościej skołować z jakąś piastą typu HG 50 - piasta chodzi za około 30 zł, ewentualnie mogę Ci przesłać jak jakąś będę mieć starą piastę, bo mam chyba coś co zajechałem bieżnie, a bębenek będzie git. Nowe bębenki kosztują... sporo. Przynajmniej te na 9 -10. 7 się chyba nie sprzedaje. Wymiana w serwisie tego to około 30 zł z tego co pamiętam.


Pozdr.

#29 BTVS

BTVS
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 październik 2012 - 23:46

Bonusowe Foty:
http://i111.photobuc...dupajerza/1.jpg
http://i111.photobuc...dupajerza/2.jpg
http://i111.photobuc...dupajerza/3.jpg

Cytat:
"Piasta jest pod kasetę w standardzie UG, mogę dorzucić w cenie zapasowy zestaw napędowy (łańcuch + kaseta) w tym standardzie."

Dobra zakładając że mi się podoba max... warto? (jakby co nie oczekuje że ktoś mi da gwarancje że będzie zajebiście ale wczuwając się w moją sytuację bralibyście??)

#30 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkrk

Napisano 01 listopad 2012 - 11:56

Wg mnie warto jeśli: a) dopiero wchodzisz w "świat kolarstwa" i nie wiadomo jaki będzie tego finał (czy Ci się znudzi, czy "wciągniesz się"), B) za ok. 450-500zl z tego co widzę na alletanio nic ciekawszego nie dostaniesz, a jak już to z ramami w stanie pozostawiającymi wiele do życzenia.
Co do tego UG, nie tragizowałbym jak kolega Hrehor, owszem doskonale go rozumiem i dobrze Ci doradza patrząc troszkę perspektywicznie w przyszłość, pytanie tylko, czy w ogóle będziesz miał chęć/potrzebę/ochotę/konieczność wymieniania w przyszłości kasety. Widzę po moim przykładzie, że w kwestii napędu na retro lata się na tym co się ma (oczywiście doprowadzenie fantów do stanu fabrycznego mile widziane :), jednak gdy chce się pójść dalej z "tuningiem", nagle okazuje się, że to nie bangla ze sobą, tamto i suma sumarum retro pozostaje klimatycznym retrem, a gdy jazda na baranie wciąga coraz to bardziej, idzie się po prostu w całkiem nową technologię (czytaj: kupuje rower nowy lub 2-3 letni :P). Tak więc, na Twoim miejscu, gdybym był na kupnie mojej pierwszej retro szosy i gdyby koleś lunął tego Peugota za 450 zł, to bym go brał. Wygląda na zadbany egzemplarz, a to w przypadku leciwych rowerków chyba najważniejsze. Docelowo w przyszłości jeśli manetki na ramie przestaną Cie zadowalać, możesz sprofanować troszkę charakter retro (tak jak ja to zrobiłem w swojej Kodze :P) i założyć jakieś używane klamkomanetki pod 7-8 (które niestety bywają dość drogie) lub skorzystać z okazji jaki przyniósł nam los (a raczej świadoma polityka firmy Shimano) i kupić nowe klamkomanetki 2x7 (Shimano Tourney ST-A070) przeznaczone właśnie do "tuningu" szosowych rowerków retro. Mam takie i jak na razie jestem z nich bardzo zadowolony (choć oczywiście to nie jakość dawnych dura-ace czy ultegry, a bardziej zamiennik sory, ale za to są nowe i cena 250zł chyba akceptowalna 8-)

P.S. Mimo, że na fotkach nadal nie widać samych manetek, to z wyglądu samej śruby i jej mocowania wnioskuję, że są one indeksowane (możliwość wyłączenia indeksacji na manetkach), jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :)

#31 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopad 2012 - 12:59

Za 450 weź, ale jak to nie jest kwestia dramatyzowania, że standard UG. Poprostu, łańcuch nie będzie Ci się zazębiać na kasecie i może się okazać że dalej nie pojedziesz ( a tak się pokaże po około 3 - 4kkm ) i dopóki nie wymienisz tego to nie pojedziesz i tyle. OFC potem tak jak pisał red shogun - jak będziesz zmieniać graty ( a uwierz mi, że prędzej lub później będziesz, choćby patrz kaseta ) to możesz pomyśleć nad używanymi klamkomanetkami ultegry ) do wyhaczenia za 200, polecam bardzo, sprzedasz koło na allegro, coś tam dopłacisz i już masz kółko na kasetę 8, lub chociaż 7, ale standard HG.

PS - dupjerza pisze się "dupajeża"
PS2 - Ciekawe, na którymś zdjęciu to wygląda jak możliwość zamontowania także HG,
ale nic bliższego... Możesz brać IMHO ten rower, najwyżej będziemy Ci kołować sam bębenek, bo takowy mam, to Ci mogę przesłać.

POdzr - Hrehor

#32 BTVS

BTVS
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 listopad 2012 - 17:48

Dziękuje wszystkim za opinie i pomoc w podjęciu decyzji.
Jestem na niego zdecydowany i staram się negocjować cenę.
Jeśli się uda po mojej myśli to w przyszłym tygodniu powinien być już u mnie
a wtedy pomyślimy co z nim dalej zrobić.
Mam nadzieję że na tym osprzęcie nadchodzący sezon przelatam a dopiero na przyszłą zime
zaczne coś rzeźbić pod klamkomanetki.
Zresztą wszystko wyjdzie w praniu.

a dupajerza to zamierzona satyra :)

#33 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkrk

Napisano 02 listopad 2012 - 21:45

Jak by nie chciał zejść troszkę z ceny, to użyj może tego argumentu:

http://allegro.pl/pe...2749413351.html

#34 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 listopad 2012 - 22:25

tylko że ten jest na weinmannie i simplexie... nawet nie ma co porównywać - dlatego jest tańszy. A jak gość wiedział że ma taką a nie inną kasetę co nie każdy rozróżnia to znaczy, że wie OCB...

#35 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądkrk

Napisano 02 listopad 2012 - 22:47

O ile sobie przypominam "nasz" peugeot też jest na Simplexie :P Ale poważniej, chodziło o to, aby BTVS miał możliwość użycia nie małego argumentu, by w ostatecznej negocjacji rzutem na taśmę przekonać "naszego" sprzedawcę do zejścia z ceny (w końcu to ten sam model na identycznej ramie, a ciutkę tańszy). To, że "nasz" peugeot ma lepsze klamki i tył to oczywiście nie ulega wątpliwości i słusznie zauważasz, że zapewne "nasz" sprzedający zdałby sobie z tego sprawę przy porównaniu obu rowerów, ale użycie argumentu, że ma się jeszcze coś w zanadrzu przy negocjacjach ceny jeszcze nikomu nie zaszkodziło, a w wielu przypadkach pomogło :)

#36 BTVS

BTVS
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 listopad 2012 - 22:09

tego drugiego peugeota też brałem pod uwagę ale po zapoznaniu się z katalogami na
http://www.retropeugeot.com/ stwierdziłem że ten pierwszy musi być lepszy (no i oczywiście osprzęt)

Rower już kupiłem, kase przelałem czekam tylko na przesyłkę.
Sprzedawca był spoko i dogadaliśmy się tak że przesyłkę oraz bonusowy napęd (kaseta, łańcuch) będą się mieściły w tych 500zł. czyli wychodzi tak jakbym sam rower kupił właśnie za 450.

Jak do mnie przyjdzie to cykne mu jakieś fotki i się pochwale.



Dodaj odpowiedź