Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie linki i pancerze.


73 odpowiedzi w tym temacie

#1 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Skądkrk

Napisano 15 listopad 2012 - 23:33

Hej.
Zmieniam rame i pora aby zmienić też linki oraz pancerze.
Co polecacie?

Myślałem na 2ma opcjami.
Nr 1. http://allegro.pl/ja...2779531147.html
coś takiego... tylko że nie mają biełego ani czarnego i są drogie
albo
Nr 2. Kupić jakieś linki + pancerze http://allegro.pl/na...2793983177.html

Sam nie wiem.
Prosze o jakieś propozycje.

#2 xszymonx

xszymonx
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • SkądKępno/Wrocław

Napisano 16 listopad 2012 - 00:09

Zobacz może tutaj

http://www.forumszos...pic.php?t=14466

:)

#3 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Skądkrk

Napisano 16 listopad 2012 - 00:50

Hmm to sam nie wiem co kupić. Zależy mi na ładnym wyglądzie i aby chodziły bardzo płynnie. No i cena aby była za komplet hamulce + przerzutki do 100zł. Waga nie jest aż tak bardzo ważna. Ważne aby były trwałe kolejna wymiana za jakieś 2-3 lata :)

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 listopad 2012 - 08:54

można złożyć sobie z metra ...i osobno końcówki i linki nierdzewki.
biały powiedzmy z 4 zł/metr hamulec/przerzutka , linki ok 6 zl /szt i do tego końcówki i po co 100 zl ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 16 listopad 2012 - 10:51

kazik, w sklepie e-nypel są białe na metry, ale po 13 i 16 zł za metr, a w cyklomanii masz czarne po 3 i 7 zł za metr plus linki po 3zł i można kupić zwykłe albo alu już droższe też od jagwire.

Ja bym się skłaniał ku Jagwire, bo wypróbowane i pewne - raz mi się tylko pancerz zagiął po przywaleniu w drzewo. Te Niro niby fajne, bo lekkie, ale jak w środku jest alu, to nie dość, że się mogą szybko wycierać, to nie będzie problemu z zagięciem się pancerza.

#6 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 listopad 2012 - 11:06

Wydatek 114zl za jagwire nie jest, taki duzy szczegolnie ze dostajesz kompletny zestaw na cala taczke swietna jakosc i trwale polecam ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#7 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Skądkrk

Napisano 16 listopad 2012 - 11:26

No właśnie ale czy te z metra będą tak samo pracować jak te z zestawu. Kiedyś kupiłem jakieś z metra do MTB co okazało sie totalną porażką. Te Jagwire kuszą ale cena też duża. Można kupić coś firmowego z metra?

Jeszcze jedno pytanie. Czy pancerz hamulcowy ma taką samą średnice jak do przerzutek ?
Czy końcowki do pancerzy są identyczne do hamulcy i przerzutek ?
  • darsment lubi to

#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 listopad 2012 - 11:34

Jagwire, to przyzwoite, dobre pancerze w dobrej cenie.
Mam czarne ale juz pociete, nie pamietam czy wogole byly jezdzone, zmienilem na niebieskie. Jak chcesz to daj znac jakie dlugosci potrzebujesz (na pw ewentualnie).

#9 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 16 listopad 2012 - 11:43

kazik, a czemu mają pracować inaczej? Ten sam pancerz, tylko nie masz pełnego kompletu i sam sobie musisz skompletować z części dostępnych u sprzedających to, co potrzebujesz. Kupując na metry masz ten plus, że zostanie Ci jeszcze kawałek pancerza w razie potrzeby wymiany. Nie wiem ile tam jest tych końcówek w komplecie, ale ja przerzutkowych daję więcej niż jest przeważnie przy nowych rowerach.

#10 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 16 listopad 2012 - 12:11

Inne są średnice wewnętrzne i zewnętrzne pancerzy do przerzutek i hamulców, bo inne są grubości obu linek. Różnią się też wewnętrzna konstrukcją.
Co do końcówek to do hamulców lepiej dać metalowe, przerzutkowe mogą być plastikowe.
Pancerze są istotne, ale wg mnie lepiej kupić dobrej jakości linki, szlifowane, z lutowanymi końcówkami.

#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 listopad 2012 - 13:55

lepiej kupić dobrej jakości linki, szlifowane, z lutowanymi końcówkami.

ktore i tak sie obcina ;-)

#12 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 16 listopad 2012 - 14:13

Oczywiście, że się docina, ale przy przeciąganiu przez pancerz masz pewność, że nic się nie zadrze...

#13 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 16 listopad 2012 - 14:28

Jagwire wiadomo dobry produkt ,ale jak ktoś nie ma na zbyciu stówki to kupujemy na metry. Mam pancerze Clarksa i do tego droższe te lepsze ich linki. Polerowane ładnie wykonane. Przejezdziłem sezon bez żadnych problemów. Jedynie te wszystkie końcówki mam jagwajera. Cena hmmm ze 30zł może mniej nieco. Ważne też jest aby to dobrze przyciąć i oszlifować miejsce po cięchu (uźyłem dremela). Na hamulcu mam 1 kawałek accenta bo szlaq zabrakło w sklepie 40cm pancerza. I też tak samo działa płynnie ,gładko. Niektorzy olejek leja do środka ,ale czy to ma sens?

#14 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Skądkrk

Napisano 16 listopad 2012 - 15:02

Ostatniecznie kupiłem zestaw hamolcowy clarksa oraz 2 metry pancerza do przerzutek Wyszło coś koło 55zł. Więc troche zaoszczędziłem :)

#15 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 16 listopad 2012 - 22:34

Oczywiście, że się docina, ale przy przeciąganiu przez pancerz masz pewność, że nic się nie zadrze...


Na koncówke przyciętej linki kapnąć superglu odczekać aż wyschnie i też mamy pewnośc.

#16 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 05 styczeń 2013 - 18:25

Czy jest jakaś większa różnica pomiędzy tymi kompletami Jagwire. W pierwszym linku cały komplet:
http://allegro.pl/ja...2854080014.html
Teraz komplet, który jest wersją OEM:
http://www.karbonowy...-hamulcowy.html
http://www.karbonowy...wire-basic.html
Wersja z napisem czy bez nie ma znaczenie. Chodzi mi o to czy będą jakieś różnice w funkcjonowaniu?

#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 styczeń 2013 - 18:37

Różnica jest i to ogromna. Basic ma zwykłe linki galwanizowane, które stawiają znacznie większy opór i bardzo szybko rdzewieją.

Jagwire Racer to zupełnie inna klasa. Ma nierdzewne linki, lepsze końcówki i pracuje naprawdę przyjemnie. Korzystałem z niego przez dwa sezony (choć faktem jest, że na tym rowerze unikam deszczu) i najchętniej bym go zostawił, gdybym tylko nie zmienił mostka na dłuższy, co wymusiło zmianę pancerzy. Polecam, bo różnica zwróci Ci się dzięki znacznie lepszej trwałości.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 styczeń 2013 - 07:25

Z tych zestawów to zdecydowanie Racer. Lepsze linki, końcówki, fajnie zrobione wprowadzenie linek w klamkomanetkę. W mojej subiektywnej opinii równiez pancerz jest bardziej odporny na sciskanie co przkłada się na większą precyzję zmiany biegów i sztywne hamulce.

#19 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 17 marzec 2013 - 10:50

Które linki (od przerzutki czy hamulca) mają inny "dziubek" niż Shimano ? Szukam jakiegoś taniego (tańszy od Campy czy Jagwire) zestawu linek i pancerzy...Chciałbym oczywiście kupować wszystko osobno...

#20 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2013 - 11:06

Zarówno linki przerzutkowe, jak i hamulcowe Campy mają inną końcówkę niż w Shimano ;-) Przy czym przerzutkowe przeważnie udaje się stosować bez większych problemów zamiennie, a hamulcowe zawsze trzeba dopasować jak należy, bo inaczej nie wejdą.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź