Skocz do zawartości


Zmiana kół z 27x1 1/4 na 28"


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_achtung882_*

Gosc_achtung882_*
  • Gość

Napisano 29 grudzień 2012 - 14:40

Witam, mam starą kolarkę Romet ma ok. 30 lat. Przymierzam się do wymiany kół z 27x1 1/4 na 28 calowe. Czy moglibyście mi jakieś polecić? Niedrogie do 400 zł za komplet, solidne, do tego jakieś opony.
Jestem całkowicie zielony w temacie. Często jeżdżę po ścieżkach rowerowych więc dobrze by było żeby się nie krzywiły tak jak moje obecne.
Pozdrawiam

#2 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 29 grudzień 2012 - 14:55

Kaseta czy wolnobieg?
http://allegro.pl/ko...2891320859.html
http://allegro.pl/ko...2891331000.html


Droższych bym nie kupował do starego roweru Romet, jak myślę, jeździsz tylko po mieście więc waga nie jest na pierwszym miejscu.

Do tego oponki Kenda Kwest http://e-bmx.pl/opis...st-700x28c.html

W 200zł za wszystko powinieneś się zamknąć. :)

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 grudzień 2012 - 15:44

ło matko ale denne koła zaproponowałeś , gorszych nie było ??

szprychy ocynk , obręcze klocki itd , produkt najniższej klasy zwłaszcza jak jeszcze nie pasuje rozstawem do tego roweru piasta tył,

Co do Rometa to najpierw muszisz kolego achtung882, sprawdzić 2 podstawowe sprawy:

1, zciągnąć koło tył i zmierzyć rozstaw tylnych widełek - i pod to złożyć koło
2. zmierzyć , czy wstawienie kół 28" będzie obsługiwane przez obecny hamulec, ewentualnie czy znajdziesz taki , który będzie miał dłuższe ramiona !!! to nie tak hop siup od razu

27" są większe od 28"

Inną sprawą jest to, że jak chcesz troche pojeździć na kołach to polecam złozyć je na szprychach nierdzewnych , na miasto 36 szprych na koło będzie dobrze.

w 200 zł powinieneś sie zmieścić , w przypadku rometa tył raczej musi być zakręcany na śruby - bo są haki poziome, przód na szpilke lub śruby.