Konserwacja roweru podczas przerwy w jeżdzeniu.
Started By
madridista
, 11 lis 2008 15:39
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 listopad 2008 - 15:39
Witam!
Zwracam się do bardziej zaawansowanych kolarzy z pytaniem: jak zabezpieczyć rower na okres w którym nie będę go używał, czyli na okres zimy.
Szukałem już coś na ten temat na forum, ale nic nie znalazłem. Jeśli się więc powtarzam to bardzo przepraszam.
Będzie to pierwsza zima z szosówką z prawdziwego zdarzenia (jakoś poprzednim stalakiem się nie interesowałem ), a tereny w których mieszkam raczej uniemożliwiają jazdę szosówką, przy normalnej zimie jest śnieg więc pozostaje mi MTB.
Pozdrawiam.
Zwracam się do bardziej zaawansowanych kolarzy z pytaniem: jak zabezpieczyć rower na okres w którym nie będę go używał, czyli na okres zimy.
Szukałem już coś na ten temat na forum, ale nic nie znalazłem. Jeśli się więc powtarzam to bardzo przepraszam.
Będzie to pierwsza zima z szosówką z prawdziwego zdarzenia (jakoś poprzednim stalakiem się nie interesowałem ), a tereny w których mieszkam raczej uniemożliwiają jazdę szosówką, przy normalnej zimie jest śnieg więc pozostaje mi MTB.
Pozdrawiam.
#2
Napisano 11 listopad 2008 - 16:02
Zacznę od tego że w zimie moja szosa zawsze stoi w domu wiec nie ma problemu z ujemnymi temp i wilgocią a to wg mnie ma znaczenie gdzie trzyma się rower. Co do konserwacji to dokładne czyszczenie i smarowanie wszystkich części (napęd, piasty, support) powinno w zupełności wystarczyć, potem sprawdzenie czy nie ma żadnych luzów, naciągnięcie linek i rower może spokojnie czekać na wiosnę.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
#3
Napisano 11 listopad 2008 - 16:25
Trzeba zredukować ciśnienie z dętkach, aby opony/szytki się nie rozciągały i detką nic się nie stało. Łańcuch zdejmnij lub zrzuć go na najmniejsze koronki z przody i z tyłu, zeby linki oraz sprężyny przerzutek nie były naicągnięte. Napęd myjesz, smarujesz łańcuch i zabezpieczasz napęd przed kurzem.
Oczywiście kontrola luzów po sezonie i przed sezonem w zależności od rodzaju piast, suportu, sterów.
Oczywiście kontrola luzów po sezonie i przed sezonem w zależności od rodzaju piast, suportu, sterów.
#4 Gosc_Stas_*
Napisano 12 listopad 2008 - 10:34
Moze to zabrzmi smiesznie. Ale jesli ktos pozostawia rowerek na zime w chlodnym wilgotnym miejscu (zadaszony balkon) to dobrym pomysłem moze byc owinięcie rurek ramy ... papierem toaletowym. Pod warunkiem, że rower nie moknie na deszczu.
Pzdr
Stas
Pzdr
Stas
#9 Gosc_Qba_*
Napisano 12 listopad 2008 - 23:35
Powietrza nie spuszcza się do zera. Redukuje się aby dętka i opona zachowały swój kształt.
Generalnie to właśnie miałem na myśli; żeby nie zostawiać stojącego roweru na flaku tylko zostawić trochę ciśnienia w ogumieniu.
Co do scentrowania to kiedyś w telewizji słyszałem, że w skrajnych przypadkach to możliwe. Może jednak przesadzali, nie wiem bo nigdy się z takowym zjawiskiem nie spotkałem...
Pozdro!
#13 Gosc_Qba_*
Napisano 13 listopad 2008 - 16:16
Koniec końców dochodzimy do wspólnego wniosku: jeśli rower ma stać (a nie wisieć- bo to zupełnie co innego) zwalamy trochę ciśnienia z ogumienia ale nie całkiem do zera. Tu jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych- ile powietrza zostawić? 2-3 bary?
Pozdro!
Pozdro!