Skocz do zawartości


Zdjęcie

TITAN Exclusive '87


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 21 luty 2013 - 00:48

Witam!

Moja przygoda z szosą zaczęła się dokładnie ubiegłego lata. Z czystej ciekawości kupiłem za nieduże pieniądze moją pierwszą wyścigówkę - szwajcarski Titan Exclusive na kompletnym osprzęcie Shimano 600EX. Zamierzenie było takie, żeby zostawić cały osprzęt i dokupić osobno ramę, gdyż ta była na mnie za duża. Jednak po pierwszej przejażdżce okazało się, że nie jest tak źle. Ogólnie od małego jeździłem na "za dużym" rowerze (kto kiedyś o tym myślał ;-)) i widocznie tak mi już zostało. Rower był w stanie dostatecznym. Rama posiadała pełno rdzawych odprysków i zarysowań oraz zapieczoną sztyce (co ja się z nią umordowałem :-P ). Opony, owijka i siodełko Brooksa nadawały się do kosza. Napęd nie był czyszczony chyba z 10 lat, ale zarówno on jak i reszta osprzętu była na szczęście w całkiem dobrej kondycji. ;-)

Postanowiłem rozebrać rower do gołej ramy. Polakierowałem ją na czarny połysk. Odświeżyłem cały osprzęt, wliczając w to polerowanie większości elementów. Rower kosztował mnie dużo pracy ale myślę, że było warto. W ubiegłym sezonie przejeździłem nim bezawaryjnie 1200km. 8-)

Specyfikacja:

Model TITAN Exclusive z 1987r.
Rama Cr-Mo Columbus Aelle
Widelec chromowany TANGE
Korba Shimano 600 FC-6207 52/42T
Suport Shimano 600 BB-6207
Stery Shimano 600 HP-6207
Klamki Shimano 600 BL-6208
Hamulce Shimano 600 BR-6208
Manetki Shimano 600 SL-6208
Przerzutka przód Shimano 600 FD-6207
Przerzutka tył Shimano 600 RD-6208
Pedały Shimano 600 PD-6207
Kaseta Shimano 6-cio rzędowa UG 14-16-18-20-22-24T
Łańcuch Sedis
Obręcze Mavic MA-2
Szprychy DT
Piasta przód Shimano 600 HB-6207
Piasta tył Shimano 600 FH-6208
Dętki Rubena
Opony Schwalbe Lugano
Kierownica ATAX Franco Italia
Mostek ATAX
Sztyca ITM
Siodełko Vader

Waga ok. 10,5 kg

Oto zdjęcia z aukcji, czyli takiego go kupiłem:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


A to po moim małym remoncie. Zdjęć jest sporo, ale może ktoś będzie chciał sobie dokładniej pooglądać.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikahttp://s6.ifotos.pl/...31J_xawenrn.JPG
http://s6.ifotos.pl/...33J_xawenre.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...34J_xawenrw.JPGhttp://s6.ifotos.pl/...35J_xawenrs.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...39J_xawenra.JPG
http://s6.ifotos.pl/...40J_xawenrq.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...47J_xawenxr.JPGhttp://s6.ifotos.pl/...49J_xawenxx.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...54J_xawenxe.JPG
http://s6.ifotos.pl/...62J_xawenxs.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...71J_xawenxq.JPGhttp://s4.ifotos.pl/...72J_xawennp.JPG


Na zdjęciach widać, że linka tylnego hamulca jest nie założona (zmieniałem pancerz na dłuższy i ta okazała się za krótka). Nowa leży i czeka. 8-)

Pozdrawiam

#2 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 21 luty 2013 - 03:30

Wielki szacun za masę świetnie wykonanej roboty!

Jednak do ideału brakuje mi kulku niedopracowanych niuansików:
- jarzemko sztycy - zostawiłbym srebrne
- siodełko - aż prosi się o jakieś 'z epoki', delikatniejsze charakterem
- owijka - można dopracować jej zakończenie w okolicach mostka
- opony - poprawić ułożenie na obręczach; napisy na wysokości wentyli

#3 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 21 luty 2013 - 07:30

Sam jestem w trakcie podobnej "przeróbki" choć moja rama jest nieco nowsza, a przede wszystkim poszedłem na łatwiznę stawiając na walory użytkowe, nie "historyczne" :)

W związku z tym, szacunek za wykonaną pracę, bo nie jest to wdzięczna robota, ale efekt przedni :)

#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 21 luty 2013 - 07:32

Piękny klasyk.
Kolejny przykład na to, że można!

#5 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 luty 2013 - 08:18

PIEKNA ROBOTA :D
mam dokladnie taki sam rowerek w tym niebieskim malowaniu :D ale na kompletnej grupie 105 :D za roke bede remontowal po calosci :D i juz bede wiedzial co zrobic :D i do kogo zwrocic sie po naklejki :D ale raczej zostane przy jasnych kolorach, czarny juz mam :D

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 luty 2013 - 09:18

Za to - http://ifotos.pl/zob...0J_xawenrx.JPG/
http://ifotos.pl/zob...5J_xawenrs.JPG/


należy Ci sie jednocześnie pochwała :!: - bo rzadko kto montuje odblaski, aby być zgodnie z przepisami , a jednoczesnie nagana bo kompletnie tutaj nie pasują :mrgreen: ale zostaw .

Rower można powiedzieć "wymuskany " :roll:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 luty 2013 - 14:49

Mi się podoba i to bardzo tylko pytanie, dla czego te ramy są tak wielkie?

#8 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 luty 2013 - 15:04

duże? przecież rozmiarowo to samo co jest teraz, tylko geometria inna...

#9 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 luty 2013 - 15:48

fajnie jakbys dal jakis opis co robiles mniej wiecej krok po kroku :D jakie uzywales materialy itd :D
np lakierek jak robiles itd :D

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#10 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 21 luty 2013 - 18:26

Dzięki wszystkim za słowa uznania. :-) Oczywiście, wkład pracy był niemały, ale dla mnie taka praca to czysta przyjemność.

=> travisb

Jarzemko było w całkiem niezłym stanie, ale nie było srebrne, a raczej bym powiedział, że takie ciemno szare - wyglądało jak brudne (do niczego nie pasowało) no i poszło w czarny. Raczej już tak zostawię.
Siodełko no cóż. Chciałem białe, bo taką miałem wizje roweru - czarna rama, białe naklejki (pierw miały być złote naklejki sic!) opony, siodełko i owijka. Akurat na alledrogo nic po jakiejś normalnej cenie wtedy nie znalazłem. To było tanie i napiszę, że całkiem wygodne. Na pewno nie jest klasyczne - to fakt. Może coś się kiedyś zmieni.
Owijka jest na razie "złapana" taśmą izolacyjną. Mam do niej jakieś ori naklejki i w najbliższym czasie je prosto nakleję :-). Opony to mój błąd, bo się spieszyłem i całkiem zapomniałem o napisach ehh... Na następny dzień też mi się to rzuciło w oczy :-)

=> danek

Podaj mi linka do Twojego tematu o Titanie. :) Mi się to malowanie bardzo podobało i teraz trochę żałuje, że nie pokusiłem się iść w ten ori kolor, choć pewnie wtedy sam bym tego nie polakierował. A propo naklejek to jest największy feler tego roweru, bo miały być napisy inną czcionką i na lepszej folii (ta jest do bani). Już nie miałem siły tego odsyłać...

Oto oryginalne malowanie. Czyż nie piękne? :-)

Dołączona grafika

Co do tego żeby opisać krok po kroku to nie wiem czy jest sens (może kiedyś w tym temacie coś skrobnę). To raczej nic trudnego takie odrestaurowanie jak się ma warunki czyli miejsce i narzędzia... No i czas oczywiście... :-)

=> SPIKE

Odblaski wiem, że nie wyglądają fajnie, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze. Praktycznie wszyscy jesteśmy kierowcami samochodów i każdy wie jak potrafi człowieka po zmroku zaskoczyć rower bez odblasków (przynajmniej). Co prawda z przodu nie jest wymagany, ale jakoś z samym tyłem dziwnie to wyglądało. :-) Zostawiam jak jest (może tylko inne uchwyty dam, bo te są domowej roboty z kawałka aluminiowej blachy).

=> Arni

Moja rama ma długość rury podsiodłowej CC 60cm, a poziomej 58cm. Teraz też się takie produkuje choć rzadko. Zmieniła się geometria i wiadomo, że teraz się jeździ na mniejszych ramach niż kiedyś. Ludzie po 200cm jeżdżą na 58 i mówią, że jest ok. Ja mam 180cm i jeżdżę na 60 - fakt jest za duża, ale nie narzekam. A w tamtych latach produkowano nawet bodajże 66cm... To była dopiero koza :).

Pozdrawiam

#11 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 luty 2013 - 19:08

nie mam tematu zalozonego :D moze sie pokusze dzisiaj :D a jarzemko to fakt taka dziwna powloka nijaka.
generalnie mam teraz do titana 3 siodelka :D ori niebieskie zamszowe, czarne na zdjeciu, a ostatnio jezdze na bialym :D
oponki zostaja biale :D i raczej zostane przy ori malowaniu, ewentualnie bialy caly :D ze szparunkami fajnymi :D

z malowaniem nie bede mial problema bo tesc ma warsztat-lakiernie wiec ogarne temat :D

http://www.forumszos...pic.php?t=16818 no to zalozylem

#12 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 luty 2013 - 21:29

Piękny rower, choć moim zdaniem brakuje poniższych smaczków:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Cieszę się, że mogę oglądać projekty ludzi wykonujących kompleksowe remonty jednośladów. Wielkie uznanie.

#13 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 21 luty 2013 - 21:46

DAN-CTT

Owijka z korkowymi kapslami i ten Brooks są piękne. Przeglądam allegro co jakiś czas w poszukiwaniu stylowego, klasycznego siodełka. Warunek: musi być białe i w stanie bardzo dobrym. Miałem na oku San Marco Rolls, ale to stan był kiepski albo osiągało wysokie ceny ;-). Owijkę też zmienię na taką bardziej retro z tym, że poczekam aż ta się skończy (jest nowa).

Teraz tak patrzę i chyba wypoleruje pręty od siodełka żeby nie było tak ciemno w okolicy jarzma. Myślę, że powinno lepiej wyglądać niż teraz.

#14 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 09 czerwiec 2013 - 13:38

Szosa aktualnie wygląda tak:

Dołączona grafika

Jeździ się miodnie, ale niestety w tym roku pogoda nie dopisuje. W takie deszczowe dni z chęcią podłubał bym sobie przy jakimś nowym projekcie. Kusi mnie jakaś porządna stalówka na Dura Ace 7400. :-P
  • B25CX lubi to

#15 darekUFO

darekUFO
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 28 luty 2015 - 17:59

Czym owinięte są klamki?

 

EDIT.

Strasznie mi się porąbało, przecież to zwykłe gumowe osłony(Trochę mi wstyd)



#16 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 02 marzec 2015 - 21:50

Witam

 

To nie są zwykłe gumowe osłony i nic Ci się nie porąbało. :)

 

Ze względu na brak oryginalnych gum klamki owinąłem paskami owijki (takiej samej co jest na kierownicy), a potem wszystko ładnie okręciłem czarną izolacją. Było trochę zabawy (cięcia, dopasowywania itd.), ale wyszło według mnie całkiem ok.

 

Pozdrawiam



#17 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2015 - 22:51

Hej,

 

Skąd wiedziałeś, z którego rocznika pochodzi Twój rower? Mam Titana na shimano 600, który jest dość podobny do Twojego (choć różni się w kilku detalach) i cały czas nie daje mi spokoju pytanie, ile ma lat :)

 

pozdrawiam



#18 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 22 maj 2016 - 22:41

Hej,

 

Skąd wiedziałeś, z którego rocznika pochodzi Twój rower? Mam Titana na shimano 600, który jest dość podobny do Twojego (choć różni się w kilku detalach) i cały czas nie daje mi spokoju pytanie, ile ma lat :)

 

pozdrawiam

 

Dawno mnie tutaj nie było. :) Rocznik określiłem po roku produkcji osprzętu - większość z 86 i część z 87 roku. Pozdrawiam.



#19 horror

horror
  • Użytkownik
  • 17 postów

Napisano 01 czerwiec 2016 - 17:35

Cześć, orientujesz się może jaką ilość przełożeń kasety maksymalnie zmieści ta piasta?





Dodaj odpowiedź