Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rozedma płuc a kolarstwo


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ananiasz

Ananiasz
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 25 grudzień 2008 - 12:15

Witam wszystkich, to mój pierwszy wpis na tym forum.

Lekarz zdiagnozował u mnie rozedmę płuc, a jako że jestem amatorem kolarstwa, to pierwsze, co mi przyszło do głowy po usłyszeniu "wyroku" to jaki jest wpływ jednego na drugie.
Czy ktoś ma podobne schorzenie i czynnie uprawia kolarstwo? Już się dowiedziałem, że o nurkowaniu i graniu na trąbce mogę zapomnieć. Mam nadzieję, że nie roweru nie będę musiał odstawić do piwnicy.

Pozdrawiam

#2 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 25 grudzień 2008 - 12:54

Pytanie do lekarza sportowego lub/i pulmonologa (lekarz chorób płuc).

#3 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 grudzień 2008 - 13:19

Lekarz zdiagnozował u mnie rozedmę płuc, a jako że jestem amatorem kolarstwa, to pierwsze, co mi przyszło do głowy po usłyszeniu "wyroku" to jaki jest wpływ jednego na drugie.
Czy ktoś ma podobne schorzenie i czynnie uprawia kolarstwo? Już się dowiedziałem, że o nurkowaniu i graniu na trąbce mogę zapomnieć. Mam nadzieję, że nie roweru nie będę musiał odstawić do piwnicy


Mam pytanie do ciebie a paliles papierosy ? :-/

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#4 Ananiasz

Ananiasz
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 25 grudzień 2008 - 13:31

Niestety paliłem (wiele grzechów w dzieciństwie/wczesnej młodości zdarzyło mi się popełnić), ale raczej nie tyle, żeby dostać rozedmy. Najprawdopodobniej wzięła się ona od nieleczonego, przewlekłego zapalenia oskrzeli i astmy. Teraz już tego nie zmienię. Pozostaje mi walić durnym łbem w ścianę i przestrzegać innych.
Tymniemniej chciałbym nadal nawijać wstęgę szos na koła rowerowe i powstrzymać postęp zwyrodnienia. Mam nadzieję, że te dwie rzeczy się nie wykluczają.

#5 Gosc_magda_*

Gosc_magda_*
  • Gość

Napisano 25 grudzień 2008 - 14:02