Przeróbka piasty
#1
Napisano 16 styczeń 2009 - 23:58
i tu moje główne pytanko czy pożniej skracając ośke i odejmując podkładki na 130mm bedzie można stosować to kółko w szosówce(czy są róznice w wymiarach korpusów piast czy tylko oski maja różne długości?)
#2
Napisano 17 styczeń 2009 - 17:49
#4
Napisano 17 styczeń 2009 - 18:52
Jest to nieprawda. Dla przykładu FH-M530 22,00 mm od środka piasty do prawego kołnierza i FH-6600 20,8 mm od środka piasty do prawego kołnierza. Jeżeli chcielibyśmy przerobić piastę FH-M530 o szerokości 135,00 mm na szosowe 130,00 mm wtedy środek piasty przesunie się o 2,5 mm w prawo, więc nowa odległość od środka piasty do prawego kołnierza wyniesie wtedy dokładnie 19,5 mm. Daje nam to zaledwie 1,3 mm w stosunku do FH-6600. Myślę, że takie koło nie straci wiele ani na sztywności ani na wytrzymałości.Piasty 130 mm i 135 mm Shimano różnią się odległością prawego kołnierza od środka piasty. Kołnierz w piaście MTB jest aż 5 mm bliżej ramy niż szosowa.
Dodam, iż piasty Campagnolo Chorus/Record 10s produkowane do 2006 roku mają odległość od środka piasty do prawego kołnierza wynoszącą "zaledwie" 16,8 mm i koła zbudowane na nich nie są ani mało sztywne ani mało wytrzymałe.
#8
Napisano 18 styczeń 2009 - 10:24
We wcześniejszych Twoich wypowiedziach nie było mowy o lewym uszczelnieniu a głownym problemem było:Chodzi głównie o przeróbkę lewego uszczelnienia.
co już wyjaśniłem wcześniej.Jeśli więc nawet wejdzie w ramę 130 mm to przekos szprych będzie bardzo duży - szprychy od strony kasety będą naprężone bardzo mocno, a po przeciwnej słabo.
Owy "przekos" w przerobionej piaście nie będzie specjalnie większy niż w piaście szosowej co tym samym pozwoli zrobić stabilne i wytrzymałe koło.
Lewe uszczelnienie w części modeli piast shimano może faktycznie być problemem ale jest to bez wątpienia trudność do pokonania.
#9
Napisano 18 styczeń 2009 - 13:07
Może dodam od siebie że rower na tej ramie posiada fabrycznie koła shimano whr-535 wiec koła typowo szosowe.a na tylną ośke dołożone są jakieś podkładki za nakrętką kontrującą ,sama ośka też musi byc dłuższa bo rama jest 135mm
#10
Napisano 22 styczeń 2009 - 22:03
Robiliśmy w serwisie różne cuda, włącznie z wymianami nawet bebenków swego czasu 7 na 8 i odwrotnie i tam jeszcze w połaczeniu ze zmianą osi.
Kumpel ma tylne koło w szosce na starej piaście XTR i jest dobrze naciągniete.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo