Skocz do zawartości


Pomoc w remoncie szosy


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_leszczo_*

Gosc_leszczo_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2009 - 00:18

Witam wszystkich jako nowy user :), tak się składa że niestety udało mi się już w zasadzie kompletnie zajeździć moją szosę i zbieram się do jej kompletnego remontu, przy czym mam parę wątpliwości, a także może ktoś spojrzy świeższym okiem na moje decyzje i lepiej mi doradzi.
Najpierw może lekkie tło i opis tego co mam :). Mianowicie jestem KOMPLETNYM amatorem, rocznie przejeżdżam około 4k km, czyli nie aż tak wiele :). Przez ostatnie 3 lata jeździłem na osprzęcie shimano sora z dodatkiem korb suntour'a (na stos z tą firmą, zapałek by już u nich nawet nie kupił) i przerzutki tiagry z tyłu. Napęd jest formalnie zarżnięty :) i cały jest do wymiany to nie podlega wątpliwości, zresztą wymiana po kawałku raczej chyba mija się z celem, tak więc mam kilka pytań.

1) Mam klamki sory lewa triple prawa na 8 biegów, nie chciałbym na razie wymieniać klamek, choć liczę się z tym że to będzie koniecznie wkrótce, tak więc, rozumiem że lewa nie jest w stanie obsłużyć 2 rzędowych korb, ale czy prawa byłaby w stanie pracować poprzez 9 rzedową przerzutke z 9 rzędową kasetą? (naturalnie na 8 biegach).

2) Czy mieszanie osprzętu shimano z korbą campagnolo mogłoby rodzić komplikacje?

Co do planowanego osprzętu, to planuje zacząć powoli skupować na allegro nastepujace czesci:

korba (2rz) Ultegra
kasete (9rz) Ultegra
lancuch DA.
klamki 2x9, tutaj żeby przyoszczędzić - sora.
przerzutka przod - tiagra
tyl - ultegra

Chciałbym, żeby nowy osprzęt mi kilka lat posłużył w miarę bezproblemowo, ale ciekaw jestem jak jest z wytrzymałością grup typu 105 czy tiagra? Np korby tiagry z grubsza zdają się być wykonane w tej samej technologii, a kosztują jednak połowę mniej.

#2 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2009 - 00:40

Coś postaram się powiedzieć 8-)