Skocz do zawartości


Zdjęcie

Torowe kaski na szosie- za i przeciw ...


38 odpowiedzi w tym temacie

#1 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 26 marzec 2013 - 16:46

Fatalna zimo-wiosna zmusiła niejako PROsów do szukania ciekawych rozwiązań. Jednym z nich są coraz bardziej widoczne kaski aero rodem z toru, mniejsze, bardziej zabudowane,więc i cieplejsze, ciemne kolory przypuszczalnie majace na celu wyciągnięcie większej ilości promieni słonecznych. Co o tym myslicie? Ja od trzech lat przymierzam sie do takiego rozwiązania i wyprzedzili mnie :-P

#2 Canyon990

Canyon990
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 26 marzec 2013 - 17:37

bardziej zabudowane,więc i cieplejsze


Z tym to nie wiadomo, GIRO upiera się, że system wentylacji pozwala na jazdę w lato.
Kaski ekipy Sky nie mają otworów.


Z tego co pamiętam Lazer daję gratis do kasków 'obudowę aero', działanie może być podobne. http://cdn.mos.biker...p9jv-670-70.jpg

#3 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 marzec 2013 - 18:06

Bez przesady... U mnie letnia czapeczka pod kask i jeździ się super nawet jak jest temperatura w okolicach zera. W czasie lekkiego mrozu trochę uszy przemarzają, ale na ~2h jazdy jest to rozwiązanie wystarczające. Nie widzę na razie powodów do kombinacji.

#4 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Napisano 26 marzec 2013 - 19:55

Ktoś na forum podrzucił kiedyś takie zewnętrzne "pokrowce". Ale i tak wolę jeździć ostrożniej tyle że w czapce( a nawet dwóch :mrgreen: )

#5 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 marzec 2013 - 19:55

mat777, no to albo nie czujesz zimna albo masz świetną termoregulację głowy. W sobotę przy -4 miałem na łbie czepek z membraną (zakrywający uszy), na to letnia czapeczka i kask i nieźle mi przewiało łepetynę. Samą czapeczkę zakładam od minimum 6-8 stopni na plusie.

#6 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 26 marzec 2013 - 21:36

Właśnie właściwości aero najbardziej mnie prywatnie kuszą ;-)

#7 Safian

Safian
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2013 - 01:19

Jeżeli chodzi wyłącznie o właściwości termiczne to świetnie sprawdzają się takie rozwiązania:
http://api.ning.com/...o.jpg?width=721

W rzeczoną sobotę również przy -4 (i cholernym wietrze...) okleiłem zwykłą biurową taśmą klejącą swojego Speca Propero (tylko przednie otwory), pod to ultra cienka czapka Brubecka i jeździło się bardzo dobrze.
Poniżej 0 bez taśmy jest dużo gorzej w moim przypadku, różnica z/bez taśmy bardzo duża :)

#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 marzec 2013 - 11:21

Właśnie właściwości aero najbardziej mnie prywatnie kuszą ;-)

Giro Air Attack dodaje niecałe 0,2 km/h do prędkości :lol: :lol: i to przy założeniu, że wentylacja nie gra roli (a gra ogromną), a zawodnik jedzie w idealnej pozycji (a nie jedzie) :lol:

Niezły wynik jak na sugerowaną cenę detaliczną 855 zł :lol:

Co do termiki, zdecydowanie polecam zaklejenie otworów zwykłą taśmą. Szosa zimą to nie wybieg dla modelek, ma być ciepło i praktycznie!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 przemonr1

przemonr1
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądKobiernice

Napisano 27 marzec 2013 - 11:41

Trzeba zrobić ruch w interesie, czyli wymyślić coś nowego, żeby poprawić sprzedaż. Jeżeli jest zimno/mokro, to może ma to jakiś sens, ale kwestie aero, to bajka.

#10 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 27 marzec 2013 - 14:24

aero to pic na wodę, wygrywa najszybszy a nie najbardziej aerodynamiczny więc bez jaj ;-)

czapeczka pro - i jest cieplutko :-) !

#11 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 postów
  • Skądmazury

Napisano 27 marzec 2013 - 20:08

szamanviking, po co Ci kask aero w zimę ;-), ja kiedyś zaklejałem właśnie taśmą klejącą otwory pod kask czapeczka ciepła, buff i poszło :mrgreen:

#12 alcotronic

alcotronic
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądMalbork

Napisano 27 marzec 2013 - 20:21

Czytałem gdzieś kiedyś, że kaski aero nie są przystosowane do przyjmowania uderzeń czyli ochrony głowy w razie wypadku co jest podstawową funkcją normalnych kasków

#13 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2013 - 21:09

kurde, przeciez na torze gleby sie zdarzaja, a jak juz sie zdarzaja to zazwyczaj ciekawie to nie wyglada :F

#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 marzec 2013 - 21:39

Mowcie co chcecie ale dzisiaj taki kask wygral w drugim dniu Three Days of De Panne!

#15 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 27 marzec 2013 - 22:11

Właśnie właściwości aero najbardziej mnie prywatnie kuszą ;-)

Giro Air Attack dodaje niecałe 0,2 km/h do prędkości :lol: :lol: i to przy założeniu, że wentylacja nie gra roli (a gra ogromną), a zawodnik jedzie w idealnej pozycji (a nie jedzie) :lol:

Niezły wynik jak na sugerowaną cenę detaliczną 855 zł :lol:

Co do termiki, zdecydowanie polecam zaklejenie otworów zwykłą taśmą. Szosa zimą to nie wybieg dla modelek, ma być ciepło i praktycznie!

dochodzi placebo, które dodaje minutę :mrgreen:

#16 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 27 marzec 2013 - 22:17

Moje przemyślenia pochodzą z testowania różnic w prędkości podczas jazdy w kilku różnych kaskach, oraz bez kasku na jednym zjeździe szosowym, przy sporej predkości, różnice były dość widoczne, co w/g mnie ma przełożenie bezposrednio na finisz przy dużej prędkości, czy długie ucieczki, obojetnie czy samotne, czy w małej grupie. Opinie przeciwników przyjmuję i puszczam bokiem, mam prawo ;-)

#17 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2013 - 22:33

szamanviking, nie gadaj tylko kupuj! :)

patrzę, liczę, a ty tutaj robisz więcej kilometrów póki co niżeli wszyscy przeciwnicy razem wzięci więc masz większość!

#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 marzec 2013 - 00:07

Moje przemyślenia pochodzą z testowania różnic w prędkości podczas jazdy w kilku różnych kaskach

Natura naukowca każe mi napisać: chciałbym zobaczyć wyniki ślepej próby :mrgreen:

Czytałem gdzieś kiedyś, że kaski aero nie są przystosowane do przyjmowania uderzeń czyli ochrony głowy w razie wypadku

To BYŁO faktem dobrych 10 lat temu, kiedy kaski w ogóle nie były wymagane, więc zakładano na głowę osłony wykonane z byle czego.

Dziś każdy kask aero musi spełniać te same normy, co zwykłe kaski.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 szamanviking

szamanviking
  • Użytkownik
  • 1199 postów
  • SkądWadowice

Napisano 28 marzec 2013 - 07:55

Jeśli Cię to ciekawi, to różnica między jazdą w kasku i bez jest baaardzo widoczna

#20 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 marzec 2013 - 07:56

Z tego co pamiętam, z różnych komponentów aero wykorzystywanych w jeździe na czas, to właśnie kaski aero dawały najwięcej zaoszczędzonych watów. Było takie fajne opracowanie, ale nie mogę tego znaleźć na szybko.

Szaman to co piszesz o szybszym zjeździe ma jak najbardziej uzasadnienie, jakiekolwiek komponenty aerodynamiczne mają bardzo duży wpływ przy prędkościach 40km/h i więcej. Wiem jak zjeżdżasz ;) Przy takich prędkościach te zyski czasowe mogą być bardzo duże.

Aczkolwiek moim skromnym zdaniem te kaski o których piszesz wyglądają beznadziejnie :)

pzdr



Dodaj odpowiedź