Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana Waganta na Rometa Sport - warto?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 maniek123

maniek123
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądMielec

Napisano 11 kwiecień 2013 - 20:36

Witajcie. Wiem, że bezczeszczę to zacne forum takim tematem, o takich rowerach, ale nie mam wyjścia jak jednak zwrócić się do ekspertów ;D

Szukałem roweru na miasto, jako, że studiuję i nie mogę zabrać mojego MTB do dużego miasta, gdzie nie mam go gdzie trzymać niestety.
Zakupiłem więc okazyjnie Waganta po malowaniu na ładny, czerwony kolor. Bez błotników, bagażnika - same koła z kierownicą, więc rasowo wygląda. Mimo, że był po przeglądzie, to już wchłonął ode mnie kasę w postaci nowego koła z tyłu. Stare nie nadawało się do niczego.

Co do samej jazdy, pozycja trochę zbyt wyprostowana w porównaniu do MTB, ale za to niezła na miasto, choć mam wrażenie, że jest zbyt blisko mnie ;D (jakby rama za krótka była). Lubię jednak jeździć w trasy, zazwyczaj po ok. 50-60 km, czasem setka itd.
Naczytałem się, że rama Waganta to samo zło i jak się to posiada, to trzeba się tego jak najszybciej pozbyć, bo pęka i w ogóle. Szczerze to już miałem korbę jednorzędową na kwadrat zakładać, ale jak to przeczytałem to ogarnęły mnie wątpliwości.

Mój budżet studencki to absolutnie górna granica = 300 zł.
Szosy na giełdzie to kwota od ok. 400 zł w górę i to stan bardzo kiepski, głębokie wżery na ramie itd. Na allegro od biedy czasem idzie coś znaleźć. Mogę zbierać i zwiększać budżet, ale zaraz się semestr skończy i potrzeba czegoś na już, choć wiem, że pośpiech niewskazany. Więc czy naprawdę jest sens szukania czegoś innego na moje potrzeby? Czasem zjadę w jakieś delikatne bezdroża, bo siłą rzeczy się to zdarza na trasie.

I teraz...
Mam okazję kupić Rometa Sport, 300 zł, cały oryginalny, w niezłym stanie. Jutro się jadę do niego przymierzyć, gdyż nie wiem, czy spasuje mi pozycja na takim rowerze, z barankiem, nigdy szosą nie jeździłem.