Skocz do zawartości


Zdjęcie

ZZR Huragan


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 05 maj 2013 - 11:21

Witam, zachęcony do założenia nowego wątku, będę tu opisywać kolejne kroki renowacji roweru ZZR Huragan.

Rower dostałem od teścia, stał w komórce dobre 40 lat. Co zamierzam zdziałać? Odnowić go jak najwierniej jak to możliwe, przy zachowaniu tylu elementów, ile się tylko da. Cel? ,,Lans" i triathlon :) Doświadczenie w odnawianiu jakieś tam mam, jestem rekonstruktorem- odtwarzam sylwetki przedwojennego żołnierza polskiego. Jednak w rowerach jestem totalnym, głębokim laikiem.
Mały przykład mojego majsterkowania- 100 letni Mauser Gew98 odtworzony przeze mnie-zaczynałem od zera czyli od kolby, mechanizmy sprawne (dorabiane ,,samemu" u tokarza), oczywiście pozbawiony wszelkich cech bojowych.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Ale wracając do tematu: bardzo proszę o porady odnośnie roweru, mam masę pytań, na szczęście osób wokoło które pomagają jest- w porównaniu z rekonstrukcją WP- cała masa. Przykład? Nie wiedziałem jakie kolory miały Jaguary i Huragany. Zapytałem ojca i sąsiada- podpowiedzieli że Huragany były niebieskie a Jaguary pamiętają zielone i wiśniowe(?). Zapewniam Wam że gdybym pokazał komuś w ich wieku przedwojenny hełm WP nie wiedzieliby co to jest :)
Mój Huragan- na kołach widnieje rocznik 1967. Pan Andrzej (od którego go mam), dla ,,szpanu" przemalował go na Jaguara. Oto zdjęcia z 4 maja 2013:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika


5 maja 2013 przed myciem:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
http://imageshack.us.../zdjcie1077.jpg
http://imageshack.us...zdjcie1078o.jpg
http://imageshack.us.../zdjcie1079.jpg
http://imageshack.us...zdjcie1080w.jpg



oraz pierwsze wyjście z mroku, czyli 5 maja 2013 po myciu:

http://imageshack.us...zdjcie1092k.jpg
http://imageshack.us.../zdjcie1091.jpg
http://imageshack.us...zdjcie1090i.jpg
http://imageshack.us...zdjcie1089s.jpg
http://imageshack.us.../zdjcie1088.jpg
http://imageshack.us...zdjcie1086y.jpg
http://imageshack.us...zdjcie1083v.jpg
http://imageshack.us.../zdjcie1084.jpg
http://imageshack.us.../zdjcie1085.jpg


I mam kolejne pytanka:
1) Jak z tym malowaniem, czy Huragany były tylko niebieskie?
2) Koła- mam zamiar zrezygnować z szytek, kupić obręcze, szprychy opony i dętki- jak szukać rozmiar obręczy i opon? Nie mam pojęcia jak zmierzyć ile cali ma koło mojego Huragana, przeliczanie z cm na cale może nie być zbyt dobre a poza tym nie wiem jak dobrze dobrać szerokość obręczy. Dodam że chce mieć typową kolarkę, wręcz zbliżoną do szytek.

Proszę o pomoc, jeśli o coś pytam to na prawdę nie wiem, grzebię w internecie ale co strona, forum to inne ,,dane" :)

#2 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 maj 2013 - 20:25

Musisz szukać obręczy o średnicy 27", ale koniecznie operuj ETRTO - 630mm
Szerokość obręczy może być różna. Ja mam na razie zamontowane stalowe obręcze 20x630, ale jakiś czas temu udało mi się kupić nowiutkie aluminiowe Weinmanny 13x630

Oczywiście zamawiając opony także musisz operować ETRTO. Dla Ciebie, podobnie jak dla mnie i innych właścicieli Huraganów/Jaguarów, chcących zachować oryginalną średnicę kół, magiczna liczba to 630mm :mrgreen:

#3 tompajk

tompajk
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 maj 2013 - 21:18

odnośnie kolorystyki w Huraganie: ciemnoniebieski metalik, niebieski jasny pastelowy, szary- kość słoniowa, bordowy niemetaliczny, wiśniowy metalik, zielony metalik- tyle mi przychodzi do głowy.

chyba jednak bardziej opłacałyby się kółka oponowe pod 28' z racji nie zawsze satysakcjonującej oferty opon w rozmiarze 27'. jakieś kółka na Mavicach i ładnych piastach (np. z wysokim kołnierzem) powinny być dobrą inwestycją. z całością też by się raczej nie gryzły.

#4 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 05 maj 2013 - 21:43

Dzięki za podpowiedzi, przejrzę po prostu czy 27 czy 28 są bardziej dostępne, jak to cenowo wygląda itp. Nie miałem pojęcia o ETRTO 630mm, bardzo cenna podpowiedź:) Kolorystyka jest ważna: jadę na dniach oddawać do piaskowania i malowania. Podoba mi się pomysł wiśniowego, czy to coś w tym stylu? Zdjęcie z ostre.skibek.pl:
Dołączona grafika

a może:

Dołączona grafika ?

#5 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 maj 2013 - 21:44

2) Koła- mam zamiar zrezygnować z szytek, kupić obręcze, szprychy opony i dętki


IYP nie rezygnowałbym z szytek. Jeśli tylko obręcze są do odratowania, to rozebrać koła, wypolerować obręczę, spróbować reanimować piasty, zapleść na nowych szprychach i nyplach. Podstawowe, a przyzwoite całkiem, szytki Vittorii - Rally - kupisz nawet w Decathlonie. Cena 75 zł/szt. Zachowasz lekkie przyjemne koła z epoki. Stalowe kloce nie licują...

#6 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 06 maj 2013 - 20:13

Kolejne zdjęcia, kolarka rozebrana prawie cała, na dole ramy ,,to srebrne kółko" nie dałem rady ruszyć- oddam do mechanika, ma narzędzia. Oto zdjęcia, elementy do chromowania w tym pompka i komplet kluczy ze znaczkiem Rometa:)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#7 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 maj 2013 - 20:19

To "kółko" ma lewy gwint. Może zamiast odkręcać to dokręcałeś?

#8 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 06 maj 2013 - 20:31

Patrzyłem w tą i w tą, ale w takim razie pomęczę jeszcze go na ,,lewą" stronę. A czy takie samo ,,kółko" ale przy zębatce też ma lewy gwint?

#9 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 maj 2013 - 20:42

Patrzyłem w tą i w tą, ale w takim razie pomęczę jeszcze go na ,,lewą" stronę. A czy takie samo ,,kółko" ale przy zębatce też ma lewy gwint?


To właśnie jest od korby - zębatki. Ma lewy gwint (jak kolega już napisał). Odkręcasz w prawo.
Z drugiej strony miałeś miskę z prawym gwintem i odkręcałeś ją w lewo. Ten typ - standard BSA - tak ma.

#10 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 06 maj 2013 - 20:47

Ok, pytam też o tą przy tylnej zębatce- chcę odkręcić zębatkę od piasty, w celu wychromowania tylnej piasty... tam też jest taka jakby nakrętka z nacięciami- też ma lewy gwint?

#11 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 maj 2013 - 21:41

Wolnobiegi mają prawe gwinty żeby się dokręcały przy pedałowaniu. Odkręcasz w lewo. Potrzebujesz specjalny klucz - nie pamiętam jaki do oryginalnego wolnobiegu Huragana (na dwa wpusty?) - o ile masz oryginał.
Na początek zapuść gwint jakimś penetratorem (choćby WD40) na kilka godzin. Potem klucz w imadło, na klucz wolnobieg i odkręcasz kołem.

#12 tompajk

tompajk
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 maj 2013 - 19:56

do zdejmowania wolnobiegu dobrze rozebrać piastę, a klucz osadzić w zagłębieniach i przymocować czymś w rodzaju ośki zastępczej (żeby klucz był mocno osadzony i nie poruszał się w trakcie odkręcania na boki). imadło też musi być solidne i dobrze umocowane.

#13 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 07 maj 2013 - 20:01

Dzięki za rady. Nie mam dobrego klucza niestety... dałem do warsztatu i mi ,,bezboleśnie" rozebrali. Jutro (środa) jedzie do piaskowania, malowania proszkowego i chromowania, trzymajcie kciuki żebym dobrze dobrał kolor podług zdjęć :)

#14 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 07 maj 2013 - 21:20

to trza było przed piaskiem potraktowac jedne lagie widelca pasta polerska i z fantem udać sie do mieszalni...
osobiscie tez bym nie rezygnował z szytek nawet jesli obręcznie NIE są do odratowania ...
znalezienie Mavica białego czasem sie udaje
pierwszy raz widze taki kolor na oczy fakt ale chrom i biały na rurce podsiodłwej wyhlada na orginał...
jaką ten huraganek ma średnice wspornika posdiodłowego bo chrom na wodociągu wskazywałby jednak na tuning z epoki
ciekawostką jaka sam spotkalem był huraganek na rurach ruskich wyczynowych ganialem na nim lekki i sztywny jak diabli buło to 25,5 zwykły wodociag ma 25...
co znaczy rozmiar 26,4 tłumazyc razczej nie tzreba

#15 wojts

wojts
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądT.G.

Napisano 07 maj 2013 - 21:27

Witam,
A czy inne kolory Jaguara też były.
Chodzi mi o coś w deseń złotego (żółty idący w złoty)

#16 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 07 maj 2013 - 21:42

był wide oklepane zdjecie jaguara z wyscigu pokoju

#17 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 08 maj 2013 - 18:41

Rower był przerobiony przez poprzedniego właściciela na Jaguara. Ale to nadal jego inwencja twórcza- malowanie, widać zacieki, chromu nie ma- to polerka jest.
Mam jeszcze pytanko odnośnie szytek- wszystkie mają takie same rozmiary, tak? Mając koło w Huraganie 27" pasuje mi każda (standardowa) szytka?

#18 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 maj 2013 - 19:08

Mam jeszcze pytanko odnośnie szytek- wszystkie mają takie same rozmiary, tak? Mając koło w Huraganie 27" pasuje mi każda (standardowa) szytka?


Tak, niektóre modele oznaczane są 27'' inne 28'' - w rzeczywistości ten sam rozmiar.

#19 norris

norris
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądZgierz

Napisano 08 maj 2013 - 19:20

Dzięki za podpowiedź. Mylące jest to że przy niektórych napisane jest 700.

Dzisiaj oddałem do malowania proszkowego- w przyszłym tygodniu powinienem całość odebrać. Niestety niektóre elementy nie nadają się do ponownego chromowania...

#20 Gosc_Karolak_*

Gosc_Karolak_*
  • Gość

Napisano 09 maj 2013 - 07:51

Gdzie chromolisz?



Dodaj odpowiedź