Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pompki stacjonarne


140 odpowiedzi w tym temacie

#101 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 sierpień 2015 - 22:43

To może zmień dętki ?

 

Bo zaraz wyjdzie na to, że przez zawór presta nie da się w ogóle dętki pompować, choć całe forum pompuje zwykłymi pompkami i jakoś się wszystkim udaje  :)


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#102 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 162 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 22:45

Jedna dętka nowa :)

Da się, ale te adaptery sadystyczne są zbyt długie i potrzebne są do nich lepsze końcówki do pompowania i taką chętnie kupię jak poda mi ktoś namiar. 



#103 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 sierpień 2015 - 23:00

Kurcze, nigdy nie pompowałem kół w szosówce kompresorem, może tu jest problem. Kup zwykła pompkę stacjonarną.

 

Koła w góralu byłem zmuszony pompować na stacjach, jak mi pompka samochodowa padła (zwykła nożna).

 

Nie mogę też zrozumieć, jaki bolec w przejściówce do presty ma dosięgać zaworka -  widziałeś końcówkę pompki do presty - tam nie ma żadnego bolca.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#104 Jacek Anioł

Jacek Anioł
  • Użytkownik
  • 162 postów
  • SkądKatowice, Międzylesie

Napisano 30 sierpień 2015 - 23:05

Robo masz samochód? Zobacz jak wygląda wentyl samochodowy i zauważ, że końcówka do pompowania ma w środku bolec, który otwiera zawór ( w środku wentylka) po zaciśnięciu końcówki na wentylu. Wtedy otwiera Ci się zawór i możesz zobaczyć jakie masz ciśnienie w kole. Teraz weź sobie ten sadystyczny zbyt długi adapter z presta na wentyl samochodowy, nakręć na zawór presta, zaciśnij na tym końcówkę i zobacz ile masz ciśnienia na manometrze. Podpowiem Ci. Zero. Ponieważ adapter jest zbyt długi i po zaciśnięciu końcówki bolec nie dosięga do tego czegoś co przyciskasz palcem przed pompowaniem po poluzowaniu nakrętki otwierając zawór. 

 

P.S. I podjedź sobie na stację Orlen gdzie mają elektroniczny kompresor i się zdziwisz jak po założeniu końcówki kompresor nie wyczuje żadnego ciśnienia i wyskoczy Ci error na wyświetlaczu. 

 

Nie potrzebuję dodatkowej zabawki do warsztatu, w którym stoi konkretny kompresor. Potrzebuję porządnej końcówki, jeżeli jej nie znacie to podskoczę jutro do serwisu rowerowego i namierzę to.

 

Znam kilku kolegów prowadzących warsztaty oponiarskie i nigdy u nikogo nie widziałem takiej końcówki, domniemywam więc, że jest dedykowana do serwisów rowerowych i myślałem, że może ktoś tutaj skojarzy.



#105 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 sierpień 2015 - 23:08

Czyli bolec po stronie samochodowej jest problemem ? - muszę zerknąć na te przejściówki.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#106 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 31 sierpień 2015 - 21:04

Nie chciałem klepać na klawiaturze po nocy, ale chyba wiem w czym jest problem z niemożnością napompowania dętki z zaworem PRESTA, przy pomocy przejściówki i kompresora na stacji benzynowej.

 

Zawór presta odblokowuje ciśnienie zewnętrzne - w końcówce, np pompki, nie ma żadnego bolca, który miałby naciskać na ten pręcik zaworu. Z tego też powodu, po przykręceniu/podłączeniu pompki nie ma ciśnienia w wężyku, żeby było możliwe dokonanie pomiaru - manometr pompki pokazuje "zero". Pomiar nastąpi po pierwszym pompnięciu.

 

W obecnie stosowanych na stacjach paliw kompresorach, po podłączeniu wężyka, następuje automatyczny pomiar ciśnienia, na jego podstawie kompresor albo upuszcza (sic), albo pompuje do zadanej  na wyświetlaczu wartości. W przypadku zaworu presta, z przykręconą przejściówką (jeśli dobrze rozumiem, to tulejka nakrętno-wkrętna z odpowiednimi gwintami), po podłączeniu wężyka nic nie odblokowuje zaworu, nie ma ciśnienia, komputerek "głupieje" i wyświetla Error. Myślę, że jest na to sposób. Nie wiem czy wszystkie te nowoczesne kompresory automatyczne mają taką funkcję, ale w niektórych to widziałem - tj. "pompuj od zera" (czy jakoś tak). Funkcja ta pozwala napompować koło, z którego zeszło zupełnie ciśnienie (zupełny flak) i nie ma jak zmierzyć ciśnienia, czyli odpowiada to przypadkowy podłączenia zaworu presta. 

 

Inaczej jest w kompresorach starszego typu, w których to użytkownik dozuje ciśnienie - wtedy naciśnięcie na "spust" w końcówce powinno odblokować zawór presta i dopompować koło, ale tylko w przypadku, gdy ciśnienie w zbiorniku kompresora będzie większe niż w dętce. 

 

Pytanie: Jaki masz kompresorek w garażu/warsztacie. że nie mogłeś się nim posłużyć do napompowania koła w rowerze, za pośrednictwem przejściówki ? Moim zdaniem jeśli automat, to nie napompujesz - patrz wyżej, a jak zwykły, to niezbyt dobrze odblokowujesz zaworek przed podłączeniem końcówki (zbyt krótkie lub zbyt mało energiczne pssssyt). 

 

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#107 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 01 kwiecień 2016 - 13:30

Witam poszukuję pompki stacjonarnej, która nabije spokojnie 9bar, cena noś ponieżej 100zł

 

Co powiecie o tej pompce czy warto ją kupić? BETO CMP-1515G1

 

Prosiłbym o polecanie pompek, testowanych przez was.



#108 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1118 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 kwiecień 2016 - 14:32

SKS cośtam 12.0. Od roku nabijam 8-8,5 bar i zero problemów.



#109 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 504 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 01 kwiecień 2016 - 18:13

Topeak Joe Blow Race i w końcu bezproblemowo pompuję swoją szosę. Koniec z kombinacjami na stacjach benzynowych, u wulkanizatorów, itd.



#110 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 770 postów
  • SkądKT

Napisano 01 kwiecień 2016 - 18:25

Dzisiaj przyszła SKS Airkompressor 12.0 

W poprzedniej lidlowej wężyk załamywał się na łączeniu z zaworem, aż skrócił się do 30cm :)

 

Nowy SKS pompuje aż miło. Miałem wcześniej do czynienia z tą pompką, także polecam.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#111 MaciekWawa

MaciekWawa
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 05 kwiecień 2016 - 09:42

Topeak Joe Blow Race i w końcu bezproblemowo pompuję swoją szosę. Koniec z kombinacjami na stacjach benzynowych, u wulkanizatorów, itd.

 

Jakie problemy z popowaniem miałeś wcześniej? Nie starczało pompkom 'mocy' by dobić do żądanego ciśnienia czy jak? 



#112 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:20

Ja kupilem za 50 zł BETO CMP-151SG1 z ledwością moge napompowac 8bar.    Jak wygląda pompowanie przy SKS Airkompressor 12.0 ile bar można dobić bez większego wysiłku.   Ja na BETO aby dobić do 8 musze aż całym ciałem skoczyć aby dobić -,- A było podane, że dobije 11 bar chyba jak czołgiem najade na ta pompkę. Zwracam ją do sklepu.



#113 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 459 postów

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:46

A pisalem Ci, ze kupisz dwie pompki. Jedna tania a druga dobra.

#114 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:53

No widzisz człowiek uczy się na swoich błędach :)



#115 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 459 postów

Napisano 05 kwiecień 2016 - 22:01

Ucz sie od tych co juz je popelnili a nie na swoich :) Jakby co moja propozycja aktualna.

#116 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1118 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 05 kwiecień 2016 - 22:09

Do 9 bar na luzaku. Więcej nie próbowałem.



#117 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 293 postów

Napisano 06 kwiecień 2016 - 07:48

Airworx 10 do 8,5 bar również bez najmniejszego problemu.



#118 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1046 postów
  • SkądŚREM

Napisano 18 kwiecień 2016 - 21:56

Koledzy dziś doszła do mnie niedawno temu zamówiona  pompka sks rennkompressor i manometr już na starcie wskazuję 2 bary,idzie to jakoś naprawić/skalibrować ? Yxhlci9.jpg



#119 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2089 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 kwiecień 2016 - 22:41

Może mierzy ciśnienie absolutne jak barometr, w takim układzie myli się tylko o bara :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#120 oski226

oski226
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 30 kwiecień 2017 - 19:33

Czy warto zaoszczędzić i kupić pompkę stacjonarną za ok. 50 zł czy jednak za ok. 100 zł będzie już solidna? I jak często pompować opony w szosie? 





Dodaj odpowiedź