Skocz do zawartości


Zdjęcie

Radziecka Szosa


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 jaro-1

jaro-1
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 maj 2013 - 12:01

Witam wszystkich zdaje się, że jest to mój pierwszy post na forum. Od razu chciałbym wam pokazać i zarazem zapytać się o moją szosę. Dostałem ją od babci stała długo w garażu i brudziła się. Co to za producent? Daje toto radę? Bawić się w odbudowę rowerku czy jest to bez sensu?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

To co zrobiłem:

- zdjęty, umyty i nasmarowany łańcuch
- kaseta wyczyszczona, wolno bieg wyczyszczony i przesmarowany

To co na pewno muszę zrobić to:

- centrowanie kół
- regulacja przerzutek

Dodatkowo chciałbym

- zrobić polerkę alu
- co do lakieru nie podjąłem decyzji

#2 five.ten

five.ten
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maj 2013 - 12:16

ten rower jest kompletny z tego co widać. Producent HB3 - Charkowskie Zakłady Rowerowe. Widac, że do oryginały brakuje w rowerze tylko pedałow firmy HW3. Znajdziesz spokojnie na allegro.

Ps. HW3 w cyrylicy jest zapisane jako XB3 i tak też są sygnowane części i z reguły pod taką nazwą są opisywane na allegro.

#3 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maj 2013 - 20:32

Proponuję zostawić oryginalny lakier. Przepolerować i będzie wyglądał pięknie. Wypolerować aluminiowe detale, no i postarać się o zakup oryginalnych pedałów wg. informacji five.ten

#4 jaro-1

jaro-1
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 maj 2013 - 08:31

Rozejrzałem się po allegro i znalazłem takie pedały (wydają się być identyczne z tymi na google)

http://allegro.pl/pe...3261136048.html

Tylko teraz pytanie czy cena nie jest przesadzona? Nie mam porównania z innymi źródłami tego sprzętu, a wy pewnie dobrze wiecie za ile i gdzie dostać ;)

Co do polerki lakieru to wstępną polerkę TEMPO zrobiłem. Niestety jakość malowania jest trochę słaba (widelec przedni ma zaciek np...) i stąd moje zastanawianie się nad przemalowaniem w przyszłości.

W wolnej chwili muszę zabrać się za mechanikę i zrobić regulację przerzutek bo spada łańcucha z korby i nie wiem dlaczego (ze wstępnych obserwacji wygląda jakby łańcuch nie wchodził w zęby kasety, i chyba spowodowane jest to starciem kółek na przerzutce). W dobrą stronę zmierzam z tymi wnioskami czy obstawiać raczej, że łańcuch nie daje już rady i jest wyciągnięty?

Nadmienię również, że jestem typem człowieka "zrobię to sam choćbym miał siedzieć tydzień" więc odpowiedzi typu oddaj specjaliście nie wchodzą w grę ;-)

#5 jaro-1

jaro-1
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 maj 2013 - 09:55

Wybaczcie, że post pod postem ale mam dylemat. Znalazłem pedały XB3 w rozsądnej cenie ale niestety bez kapsli :/ Czy kapsle można gdzieś dokupić oddzielnie? Czy szukać pedałów od razu z kapslami?

#6 five.ten

five.ten
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 maj 2013 - 23:20

widać, że kapsle na tych XB3 nie są oryginalne tylko od ZZR polskiej produkcji.

Tutaj na aukcji widać, że kapsel radziecki nie był wielokątny.
http://allegro.pl/ja...3267244035.html

może jeden wystarczy? :)

Ogólnie te kapsle to towar jakiś trefny, bo widać, że w większości osprzętu na aukcjach są pedały bez. Także może odrobina cierpliwości pozwoli skompletować coś. Mi udało się dostać kompletne ZZR. Ale Jaguar ciągle w częściach. Twój radziecki jest piękny. Oryginalny lakier i nadruki (naklejki) Start Szosse :)

#7 five.ten

five.ten
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 maj 2013 - 23:31

może zainteresują cię jakieś detale na temat charkowskich rowerów, niestety po rosyjsku, ale na pewno znajdziesz kogoś kto pomoże :) Są tam parametry, sam się zainteresowałem.

http://velomastera.r...91&idcatstat=33

Pięknie byłoby znaleźć gdzieś do kupienia ЧЕМПИОН - ШОССЕ (czempion - szosse) rama Reynolds.

Koledzy w Rosji też dają im drugie życie, może coś cię natchnie:
http://velomastera.r...90&idcatstat=33

#8 badyllek

badyllek
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 czerwiec 2013 - 12:04

Piszę w tym temacie ponieważ mam podobny rower, a nie znam się na tym zupełnie. Rower należał do mojego dziadka i raczej nie był eksploatowany za często. U mnie w domu nikt z niego nie będzie korzystał i o niego dbał.
Uważam że jest on w bardzo dobrym stanie i chyba ma oryginalne części (nie wiem jak pedały i siodełko;)) może Wy to ocenicie:)
Jako dziewczyna mogę powiedzieć jedynie że ma przepiękny kolor, a lakier jest z niezłym stanie. Technicznie, po napompowaniu da się jeździć.

Może ktoś z tego forum zaopiekuje się nim i będzie komuś służył jeszcze przez długi czas. Nawet nie wiem ile jest wart wiec może Wy mi podpowiecie.
Będę bardzo wdzięczna.
Poniżej zdjęcia:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
http://imageshack.us...9/3056/jrcg.jpg
http://imageshack.us...2/4900/4erk.jpg
http://imageshack.us...2/1593/b6bf.jpg

Pozdrawiam

#9 five.ten

five.ten
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 lipiec 2013 - 13:38

Chciałem sprostować swoje wywody na temat XB3.. nie wiem co miałem na myśli pisząć wcześniej pomieszane i to złe tłumaczenia.

XB3 (Харьковский велозавод) - po naszemu HWZ Charkowski wielozawod, czyli charkowska fabryka rowerów.

#10 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 02 lipiec 2013 - 21:43

Charkowskij Wielosipiednyj Zawod

#11 Kuba Dyrkacz

Kuba Dyrkacz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 16 marzec 2014 - 11:11

Siema
Chciałem podpiąć się do tematu:)
Na dniach chciałbym kupić coś podobnego (właściwie mufy mówią wszystko) więc to xb3
Ale chciałbym się dowiedzieć czy korby i mostek są oryginalne gdyż różnią się od pokazanych tutaj
Łapcie fotę
Dołączona grafika
Using Tapatalk



Dodaj odpowiedź