Witam wszystkich zdaje się, że jest to mój pierwszy post na forum. Od razu chciałbym wam pokazać i zarazem zapytać się o moją szosę. Dostałem ją od babci stała długo w garażu i brudziła się. Co to za producent? Daje toto radę? Bawić się w odbudowę rowerku czy jest to bez sensu?
To co zrobiłem:
- zdjęty, umyty i nasmarowany łańcuch
- kaseta wyczyszczona, wolno bieg wyczyszczony i przesmarowany
To co na pewno muszę zrobić to:
- centrowanie kół
- regulacja przerzutek
Dodatkowo chciałbym
- zrobić polerkę alu
- co do lakieru nie podjąłem decyzji
Radziecka Szosa
Started By
jaro-1
, 17 maj 2013 12:01
10 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 17 maj 2013 - 12:16
ten rower jest kompletny z tego co widać. Producent HB3 - Charkowskie Zakłady Rowerowe. Widac, że do oryginały brakuje w rowerze tylko pedałow firmy HW3. Znajdziesz spokojnie na allegro.
Ps. HW3 w cyrylicy jest zapisane jako XB3 i tak też są sygnowane części i z reguły pod taką nazwą są opisywane na allegro.
Ps. HW3 w cyrylicy jest zapisane jako XB3 i tak też są sygnowane części i z reguły pod taką nazwą są opisywane na allegro.
#4
Napisano 20 maj 2013 - 08:31
Rozejrzałem się po allegro i znalazłem takie pedały (wydają się być identyczne z tymi na google)
http://allegro.pl/pe...3261136048.html
Tylko teraz pytanie czy cena nie jest przesadzona? Nie mam porównania z innymi źródłami tego sprzętu, a wy pewnie dobrze wiecie za ile i gdzie dostać
Co do polerki lakieru to wstępną polerkę TEMPO zrobiłem. Niestety jakość malowania jest trochę słaba (widelec przedni ma zaciek np...) i stąd moje zastanawianie się nad przemalowaniem w przyszłości.
W wolnej chwili muszę zabrać się za mechanikę i zrobić regulację przerzutek bo spada łańcucha z korby i nie wiem dlaczego (ze wstępnych obserwacji wygląda jakby łańcuch nie wchodził w zęby kasety, i chyba spowodowane jest to starciem kółek na przerzutce). W dobrą stronę zmierzam z tymi wnioskami czy obstawiać raczej, że łańcuch nie daje już rady i jest wyciągnięty?
Nadmienię również, że jestem typem człowieka "zrobię to sam choćbym miał siedzieć tydzień" więc odpowiedzi typu oddaj specjaliście nie wchodzą w grę ;-)
http://allegro.pl/pe...3261136048.html
Tylko teraz pytanie czy cena nie jest przesadzona? Nie mam porównania z innymi źródłami tego sprzętu, a wy pewnie dobrze wiecie za ile i gdzie dostać
Co do polerki lakieru to wstępną polerkę TEMPO zrobiłem. Niestety jakość malowania jest trochę słaba (widelec przedni ma zaciek np...) i stąd moje zastanawianie się nad przemalowaniem w przyszłości.
W wolnej chwili muszę zabrać się za mechanikę i zrobić regulację przerzutek bo spada łańcucha z korby i nie wiem dlaczego (ze wstępnych obserwacji wygląda jakby łańcuch nie wchodził w zęby kasety, i chyba spowodowane jest to starciem kółek na przerzutce). W dobrą stronę zmierzam z tymi wnioskami czy obstawiać raczej, że łańcuch nie daje już rady i jest wyciągnięty?
Nadmienię również, że jestem typem człowieka "zrobię to sam choćbym miał siedzieć tydzień" więc odpowiedzi typu oddaj specjaliście nie wchodzą w grę ;-)
#6
Napisano 23 maj 2013 - 23:20
widać, że kapsle na tych XB3 nie są oryginalne tylko od ZZR polskiej produkcji.
Tutaj na aukcji widać, że kapsel radziecki nie był wielokątny.
http://allegro.pl/ja...3267244035.html
może jeden wystarczy?
Ogólnie te kapsle to towar jakiś trefny, bo widać, że w większości osprzętu na aukcjach są pedały bez. Także może odrobina cierpliwości pozwoli skompletować coś. Mi udało się dostać kompletne ZZR. Ale Jaguar ciągle w częściach. Twój radziecki jest piękny. Oryginalny lakier i nadruki (naklejki) Start Szosse
Tutaj na aukcji widać, że kapsel radziecki nie był wielokątny.
http://allegro.pl/ja...3267244035.html
może jeden wystarczy?
Ogólnie te kapsle to towar jakiś trefny, bo widać, że w większości osprzętu na aukcjach są pedały bez. Także może odrobina cierpliwości pozwoli skompletować coś. Mi udało się dostać kompletne ZZR. Ale Jaguar ciągle w częściach. Twój radziecki jest piękny. Oryginalny lakier i nadruki (naklejki) Start Szosse
#7
Napisano 23 maj 2013 - 23:31
może zainteresują cię jakieś detale na temat charkowskich rowerów, niestety po rosyjsku, ale na pewno znajdziesz kogoś kto pomoże Są tam parametry, sam się zainteresowałem.
http://velomastera.r...91&idcatstat=33
Pięknie byłoby znaleźć gdzieś do kupienia ЧЕМПИОН - ШОССЕ (czempion - szosse) rama Reynolds.
Koledzy w Rosji też dają im drugie życie, może coś cię natchnie:
http://velomastera.r...90&idcatstat=33
http://velomastera.r...91&idcatstat=33
Pięknie byłoby znaleźć gdzieś do kupienia ЧЕМПИОН - ШОССЕ (czempion - szosse) rama Reynolds.
Koledzy w Rosji też dają im drugie życie, może coś cię natchnie:
http://velomastera.r...90&idcatstat=33
#8
Napisano 24 czerwiec 2013 - 12:04
Piszę w tym temacie ponieważ mam podobny rower, a nie znam się na tym zupełnie. Rower należał do mojego dziadka i raczej nie był eksploatowany za często. U mnie w domu nikt z niego nie będzie korzystał i o niego dbał.
Uważam że jest on w bardzo dobrym stanie i chyba ma oryginalne części (nie wiem jak pedały i siodełko;)) może Wy to ocenicie:)
Jako dziewczyna mogę powiedzieć jedynie że ma przepiękny kolor, a lakier jest z niezłym stanie. Technicznie, po napompowaniu da się jeździć.
Może ktoś z tego forum zaopiekuje się nim i będzie komuś służył jeszcze przez długi czas. Nawet nie wiem ile jest wart wiec może Wy mi podpowiecie.
Będę bardzo wdzięczna.
Poniżej zdjęcia:
http://imageshack.us...9/3056/jrcg.jpg
http://imageshack.us...2/4900/4erk.jpg
http://imageshack.us...2/1593/b6bf.jpg
Pozdrawiam
Uważam że jest on w bardzo dobrym stanie i chyba ma oryginalne części (nie wiem jak pedały i siodełko;)) może Wy to ocenicie:)
Jako dziewczyna mogę powiedzieć jedynie że ma przepiękny kolor, a lakier jest z niezłym stanie. Technicznie, po napompowaniu da się jeździć.
Może ktoś z tego forum zaopiekuje się nim i będzie komuś służył jeszcze przez długi czas. Nawet nie wiem ile jest wart wiec może Wy mi podpowiecie.
Będę bardzo wdzięczna.
Poniżej zdjęcia:
http://imageshack.us...9/3056/jrcg.jpg
http://imageshack.us...2/4900/4erk.jpg
http://imageshack.us...2/1593/b6bf.jpg
Pozdrawiam