Skocz do zawartości


Zdjęcie

pytanie o wentyl


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 olabogarety

olabogarety
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądPolska

Napisano 01 marzec 2009 - 17:29

hej!
jestem raczej zielona w temacie profesjonalnego kolarstwa więc z góry przepraszam jeśli pytam o coś oczywistego:)
kupiłam rower szosowy (używany, stary model w celach rekreacyjnych) z nietypowymi wentylami...
ma opono-dętki grand prix 3000 700x23c z wentylami (ani zwykłe rowerowe ani samochodowe) do których nie mogę znaleźć pompki - jak sobie poradzić z pompowaniem?
czy lepiej zmienić dętki - o ile to wchodzi w grę?
dzięki za pomoc!

#2 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 01 marzec 2009 - 17:30

co do pompowania nie spotkałem jeszcze dętek których bym nie napompował pompką rowerową... :/

dętki 700x23c z wentylem presta - to standard szosowy - koszt jednej to 9-13zł

#3 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 01 marzec 2009 - 17:32

Taki wentyl ? http://pl.wikipedia....ki/Zawór_Presta
Większość pompek pompuje każdy typ zaworów. Tylko w niektórych trzeba przełożyć końcówkę w środku, a w innych wsadzić wentyl w inną dziurkę lub jeszcze coś innego.

#4 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 01 marzec 2009 - 17:41

Twój wentyl to z pewnością jak wspomnieli koledzy Presta- takowe montowane są w dętkach i szytkach szosowych.
Potrzebujesz do niego np taką pompkę:

http://www.dobrerowe...roducts_id=2694

opono-dętki grand prix 3000 700x23c z wentylami (ani zwykłe rowerowe ani samochodowe) do których nie mogę znaleźć pompki - jak sobie poradzić z pompowaniem?
czy lepiej zmienić dętki - o ile to wchodzi w grę?


Opono- dętka to inaczej szytka- a zatem dętki nie zmienisz. Pozostaje kupić pompkę do zaworów Presta. Nowej dętki kupuj bo do kół szosowych nie dostaniesz innych wentyli. Schrader albo Dunlop nie zmieszczą sie w otworze obręczy i w przypadku obręczy stożkowych byłyby za krótkie.
Pozdro!

#5 olabogarety

olabogarety
  • Użytkownik