Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z nabiciem powietrza


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 wencyl

wencyl
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądJeżowe

Napisano 14 marzec 2009 - 11:56

Witam. Z racji ze się sezon zbliża postanowiłem wymienić opony jak i dętki. Rower dałem do sklepu rowerowego, tam mi oczywiście wymienili i napompowali. Z racji że były nowe opony i dętki to się że tam powiem rozciągnęło i w oponie już powietrza jest mniej. Próbowałem dzis nabić pompką ręczna... za *** nic nie poszło.... ale uszło.. wkurzyłem się trochę i nabiłem na na początek 5 atm. na agregacie chciałem sprawdzić czy coś może z pompką jest nie tak... tez nie dało rady... wziąłem na 7 atm. i dalej lipa... zacząłem szperac przy wentylku, niby sprawny jest....
tą nasadkę odkręciłem i wszystko sprawne... albo jestem debilem i nie potrafię napompować albo coś nie tak jest...

#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 marzec 2009 - 19:05

...albo kompresor nie pompuje większego ciśnienia...


#3 wencyl

wencyl
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądJeżowe

Napisano 14 marzec 2009 - 21:40

tzn. spuściłem całkiem powietrze , bo powietrze znajdujące się w kole wypychało końcówke a ta zarazem nie dopuszczała do jego uciekania.. i kompressor nie dal rady wytworzyc dosyc dużego ciśnienia aby ja "wepchnąć" w obudowe wentylka i nabic powietrza. A jeżeli wezmę sprężarkę i nabije na nią z 11 atmosfer to może da rady nabić cos powietrza ale czy opone moze to rozsadzić ?

#4 Skeletor

Skeletor
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • SkądTarnobrzeg /Krk

Napisano 14 marzec 2009 - 21:46

na oponie zazwyczaj pisze zalecane ciśnienie (zalecane = maksymalne) raczej nie powinno się go przekraczać. Piszesz że:

wziąłem na 7 atm. i dalej lipa...

a później:

A jeżeli wezmę sprężarkę i nabije na nią z 11 atmosfer to może da rady nabić cos powietrza ale czy opone moze to rozsadzić ?

To mi się wydaję że na początku nie daj od razu 11 tylko np. 8 moim zdaniem max. 9. Po co skakać od 7 do 11. A takie trochę głupia myśl nasunęła mi się może wskaźnik popsuł?

#5 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 marzec 2009 - 21:46

Jeśli pompujesz z kompresora to powinieneś mieć, manometr przy końcu węża aby kontrolować ciśnienie w oponie, gdyż 11atm może być już niebezpieczne dla opony i obręczy. Przy wentylu presta korzystam z przejściówki na auto, wtedy pompując z kompresora popychacz od kompresora wciska zaworek wentylka. Pozdrawiam!!!!


#6 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 15 marzec 2009 - 08:24

wencyl, właśnie jaki typ zaworu masz w dętce?

Skoro oddajesz rower do serwisu w celu wymiany opon, to może takie pytanie będzie sensowne, zresztą dotychczas o tym nie wspomniałeś.

http://pl.wikipedia....ki/Zawór_Presta

albo ten

http://pl.wikipedia....Zawór_Schradera

#7 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 15 marzec 2009 - 08:55

Jeśli pompujesz z kompresora to powinieneś mieć, manometr przy końcu węża aby kontrolować ciśnienie w oponie, gdyż 11atm może być już niebezpieczne dla opony i obręczy. Przy wentylu presta korzystam z przejściówki na auto, wtedy pompując z kompresora popychacz od kompresora wciska zaworek wentylka. Pozdrawiam!!!!

Ja wczoraj chciałem wypróbować tą przejściówkę o której piszesz i za cholerę nie mogłem napompować koła.Ciśnienie w kompresorze ustawiłem na 7atm i nawet nie drgnął.Co może być nie tak?Pompką (zwłaszcza moją) trydno osiągnąć pułap 7-8atm.Pozdrawiam brać szosową.

u3181y2018v3.gif


#8 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 marzec 2009 - 11:03

Przy preście wystarczy, że ciśnienie w pompce jest większe aby odblokować zaworek, przy schraderze czyli samochodowym musi być popychacz, gdyż zaworek ma sprężynkę.


#9 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 15 marzec 2009 - 11:26

wencyl, powiem Ci tak..
ja mam swoją pompkę [taka dośc sporą] z manometrem..
gdy opony chce dopompować to nie da rady, nic nie idzie..

muszę spuścić powietrze na maxa ,a w tedy [wtedy ? ] idzie jak po maśle.. nawet do 10atm. i oponka jak skała.. :-) oczywiście ja także jak korkus83 używam przejściówki na auto.. idzie ładnie ;-)
najpierw spuść na maxa ,a później pompuj...
ps. reczną pompką taka mała będzie Ci trudno dużo atmosfer napompować..

#10 wencyl

wencyl
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądJeżowe

Napisano 15 marzec 2009 - 12:42

wentylek mam typu Presta, upuściłem powietrze całkiem i nadymało oponę ale zbyt mało, nie wiem dlaczego nie mogę więcej nabić , a przy sprężarce to ja najpierw w butle nabijam, to mi na butli pokazuje ile atmosfer jest nabitych, i wtedy podpinam do wentylka i zwalniam zawór, ale jak pisałem nie mogę nabić całkowicie, w pewnym momencie przestaje nabijac powietrze w opone, a się ulatnia każdą szczelinką.. ;/ i taka lipa jest , nie może nabić na tzw. "kamyczka" bo szkoda jechać ze słabo napompowanym kołem i na pierwszym lepszy krawężniku ja przebić ... już nie raz mi sie tak zdarzylo..

#11 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 marzec 2009 - 12:54

Powietrze się ulatnia na boki bo uszczelnienie jest zbyt słabe:) osobiście używam do pompowania kompresorka na 12V nim beż problemu pompuje do 9atm.

[ Dodano: 2009-03-15, 12:55 ]
Dodam że między prestą, a adapterem używam uszczelnienie s taśmy izolacyjnej.


#12 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 15 marzec 2009 - 13:08

A jak te uszczelnienie wygląda ? :-P

#13 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 marzec 2009 - 13:34

Nie mogę znaleźć przejściówki jednej więc zaprezentuje na takiej która ma oryginalną uszczelkę.

Dołączona grafika

Dołączona grafika


#14 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 15 marzec 2009 - 13:41

maciej 1986 - czy ten zaworek od presty(przed wkręceniem adaptera) wykręcasz na maksa?

u3181y2018v3.gif


#15 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 marzec 2009 - 13:43

Tak, aktualnie jest wkręcony (Zablokowany).


#16 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 15 marzec 2009 - 13:57

być może to było przyczyną mojego niepowodzenia bo wykręcałem do mniej więcej połowy.dodatkowo kompresor na cpn-ie musi być sprawny tj końcówka do pompowania.ten patent z taśmą muszę wypróbować. :mrgreen: pozdrawiam.

u3181y2018v3.gif


#17 wencyl

wencyl
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądJeżowe

Napisano 15 marzec 2009 - 16:39

aha, to to mam pecha do rowerów chyba ;/ dziś się postanowiłem przejechać to mi siadły w trakcie koronki w przedniej maszynie ;/ eh...

#18 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 marzec 2009 - 18:09

wencyl, powiem Ci tak..
ja mam swoją pompkę [taka dośc sporą] z manometrem..
gdy opony chce dopompować to nie da rady, nic nie idzie..

muszę spuścić powietrze na maxa ,a w tedy [wtedy ? ] idzie jak po maśle.. nawet do 10atm. i oponka jak skała.. :-) oczywiście ja także jak korkus83 używam przejściówki na auto.. idzie ładnie ;-)
najpierw spuść na maxa ,a później pompuj...
ps. reczną pompką taka mała będzie Ci trudno dużo atmosfer napompować..


Spuszczać na maxa wcale nie trzeba, ważne jest aby po odkręceniu wentyla wcisnąć go na chwilę(w ten sposób wentyl się odblokowuje). Kiedy tego nie zrobisz to nawet przy 2-3 atmosferach pompowanie jest dosyć utrudnione.

#19 Gosc_michaelk_*

Gosc_michaelk_*
  • Gość

Napisano 28 marzec 2009 - 13:57

hej mógłbyś trochę jaśniej to wytłumaczyć?
jak wcisnąć wentyl?
przed przykręceniem adaptera?


ja mam problem z samym wciśnięciem końcówki pompki czy kompresora (nic nie wchodzi), a co do kompresorów na stacjach to one max 5atmosfer pompują

NIE WIE KTOŚ GDZIE W KRAKOWIE SA KOMPRESORY DLA TIRÓW?

#20 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 marzec 2009 - 16:15

Przed przykręceniem adaptera, luzujesz nakrętkę wentyla, tę mosiężną, następnie wciskasz i puszczasz, upuszczasz w ten sposób trochę powietrza, ale wentyl odkleja sie w ten sposób i łatwiej wtedy napompować koło.




Dodaj odpowiedź