Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełajówka + grubsze opony - szukam


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 czerwiec 2013 - 19:12

Campa + Shimano - właśnie dzisiaj z rana trafiłem na kilka stron opisujących różnorakie miksy, także ze SRAMem. Czyli rozumiem że kupię np. "Klamkomanetki CAMPAGNOLO XENON Ergopower 10rzędów (3339604640)" (tytuł aukcji), do tego prawie dowolna przerzutka Shimano, kaseta 8 (lub 9 i inne mocowanie linki) i wszystko będzie grało? To by była dobra wiadomość, trochę pozostałości kaset ósemek mam, w razie czego nowa HG51 to 50-60zł.


Dokładnie tak.
Przykładowa przełajówka z napędem Shimergo 1x8:
http://www.fixedvanc...read.php?t=4270

A tu inna w wersji 2x9 z przerzutką Rapid Rise XTR:
http://www.cyclofien...thuber1209.html

I jeszcze jedna 2x8:
http://bikesaretheso...man-since-2006/

#22 rzymo

rzymo
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 05 lipiec 2013 - 19:56

Przemyślałem parę rzeczy, część zakupów już poczyniłem. Kierownica 44 (c-c), manetki na 99% Veloce 10s, przerzutki pewnie z okolic 105'tki, kaseta 8s 13-28 (13-14-15-17-19-21-24-28), korba 46/34. Dla mnie powinno być w porządku.

Tym razem postanowiłem skrzętnie notować wydatki - bo coś za dużo wydaję na rowery :) Na tę chwilę na niecałe 2kg roweru poszło 880zł [korba (ht2), pedały, kierownica, mostek, tarcze 6"+5", dętki, koszyk na bidon].
Niestety jak bym nie liczył, to wychodzi że ciężko mi się będzie zmieścić w 4 tysiącach za całość (mimo paru rzeczy używanych). Dostanę za to ~9.3kg rower z hamulcami tarczowymi, oponami 42C, stosunkowo mocnymi kołami. Niektóre części białe, więc cięższe :), ale cóż - taką mam wizję kolorystyczną.
Składanie może się przeciągnąć do następnego miesiąca. W każdym razie jak już będzie gotowy, jeżdżący to napiszę dwa-trzy słowa na forum...

#23 rzymo

rzymo
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 11 lipiec 2013 - 16:04

No to mam dawcę - rama, widelec, stery, zacisk sztycy, a reszta precz. Tarcz nie będzie, będą mini V-ki. Kierownica przykręcona dla sprawdzenia pozycji, powinno być dobrze. Zapewne tylko mostek zmienię na dłuższy, obecny ma 100mm. Rura podsiodłowa 52cm, górna 52cm, rozstaw osi 1010-1015mm. Miejsce na oponę - Geax Mezcal 29x2.1" już się nie mieści, nawet nienapompowany.

Dołączona grafika

Jedna z półek z częściami powoli się zapełnia. Zaskoczyła mnie korba, a konkretnie lewe ramię - myślałem że będzie puste w środku tak jak prawe, a tak nie jest. Trochę dziwnie, ale cóż - pewnie koszty produkcji mniejsze.
Dla ciekawskich: 398 + 236 + 90 + 75 + 25 + 3 = 827g (prawe ramię, lewe, 46T alu, 34T stal, śruby i kominy, nakrętka osi)

Dołączona grafika

Powoli do przodu... :)

#24 rzymo

rzymo
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 23 wrzesień 2014 - 17:22

Pozwolę sobie przywołać wątek z powrotem.
 
Sprzęt się poskładał w zeszłym roku, nacieszyłem się przez kilkanaście dni i koniec... Rower w niewyjaśnionych okolicznościach zmienił właściciela.
Ochota na kolejny przeszła, na szczęście wróciła ;)
 
- - -
Główny motyw jest bez zmian - rama mieszcząca opony grubsze niż przełajowe (40C, może ciut więcej), tarcze, napęd ósemka Shimano z klamkami Campy - bo lubię, bo mam jeszcze do zajeżdżenia trochę kaset (12-26 i 12-28) i łańcuchów 8s.

Na tę chwilę myślę o gotowcu - Kona Rove Al http://www.konaworld.com/rove_al.cfm - widelec będę miał pożyczony węglowy, dojdą też w miarę lekkie koła (leżakują w piwnicy już pewnie z rok).
Tak żeby trochę dłużej móc pojeździć i stwierdzić co mi się podoba, co nie, czy coś trzeba by zmienić (np. długość mostka), itp.

Mam tylko jeden jedyny zasadniczy problem :) Nie potrafię się zdecydować na rozmiar:
 
14s3aZt.jpg

Dobrze myślę, że 20.9" będzie ok? (550mm górna rura, 540mm podsiodłowa). Ja 180cm, noga 83cm, lubię siodło przesunięte w tył (kolano nie dokucza).

#25 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 wrzesień 2014 - 19:29

@rzymo nie wiem co tam już kupiłeś ale looknij sobie na

- kierownicę: http://www.geneticbi...p?prod=HBGED44K

- klamkomanetki clarisa (2x8): http://www.wiggle.co...oad-sti-levers/

 

jak dla mnie zaletą w tych klamkach jest to, że nie zrzuca się kciukiem tak jak w campie. Jeżeli tylko z niezawodnością będzie ok, to taki dedykowany układ pod 2x8 powinien być odpowiedni (sam niedługo przetestuje)


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#26 rzymo

rzymo
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądGrudziądz

Napisano 24 wrzesień 2014 - 14:14

Właśnie jeszcze nic nie kupiłem. Mam tylko koła 28" do przełożenia, starą przerzutkę tył z krótkim wózkiem (chyba 105'tka, muszę w końcu ją wyczyścić), jeden zacisk BB7 road i kilka kaset/łańcuchów 8-rzędowych do wykorzystania.

Powyższy rower akurat ma klamkomanetki Claris...
Co do kierownicy to nie mam pojęcia, nie miałem okazji jeździć nawet kilku minut na rowerze z tak rozszerzającą się kierownicą.

#27 kudlaty_00

kudlaty_00
  • Użytkownik
  • 329 postów

Napisano 30 wrzesień 2014 - 12:02

Nie wiem ile masz na to funduszy, ale zerknij na Salse La Cruz, calkiem sporo mozliwosci..

http://gnatlikesbike...04/p4121149.jpg

http://farm4.staticf...5aa387724_o.jpg (650tka)

http://farm4.static....f3099bc48_o.jpg

 

Rewelacyjna maszyna. Gdzie to można kupić? Dlaczego w necie wszystkie na tarczówkach?



#28 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 październik 2014 - 12:13

Witam Wszystkich,

Z góry przepraszam, bo nie przeczytałem "wszystkiego od dechy do dechy".

Chcę tylko zwrócić uwagę, Rzymo, na kwestię - wymiaru "standover". Ogólnie, może nie zdecydowałeś jeszcze o ramie. 23 września podałeś wymiary w czerwono-pomarańczowej tabelce i to, że masz "długość nogi" 83[cm]. Według mnie, rozmiar tej ramy dla Ciebie, to Max > 19,3 cala (standover > 770[mm]). Ogólnie, dla przełaju warto zachować różnicę 2-3 cale mniej. Poza tym, że zamierzasz korzystać z z wyraźnie "grubszych" opon jak 32[mm] (>= 40[mm]). To, też, powyższe ze względu na bezpieczeństwo użytkowania przełajówki i w przełaju.

Pozdrawiam, Piotr01



#29 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 13:19

I jak tam, był jakiś dalszy ciąg historii? Wybrałeś ramę? Jaka była decyzja dalej?

 

Mam przełaja ale jednobiegowego na canti, chciałem wziąć graty i przełożyć je do nowego setu na mecha tarczach ale tarcze przedrażają inwestycję...



#30 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 wrzesień 2016 - 08:53

Same tarcze jako takie drogie nie są (zależy które), koła do tarcz i owszem - to chyba najdroższa część inwestycji. Zresztą zaciski mechaniczne też do tanich nie należą, wybór mały, a i z dostaniem ich w miarę szybko też szału nie ma. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź