Za duża rama
#3
Napisano 19 marzec 2009 - 22:16
#4 Gosc_Qba_*
Napisano 19 marzec 2009 - 22:20
Jeśli rama jest za duża to pewnie główka ramy też jest wysoka i podnoszenie kierownicy raczej nie ma sensu
Chyba jednak ma. Najczęściej jak rama jest za duża to rowerzysta musi się zbyt mocno pochylać do przodu by złapać kierę. Podnosząc ją do góry na rurze sterowj zmniejszy tym samym odległość dzielącą go od kierownicy i w efekcie jego pozycja nie będzie tak bardzo wyciągnięta...
Pozdro!
#6 Gosc_Qba_*
Napisano 19 marzec 2009 - 22:28
Pozdro!
#7
Napisano 19 marzec 2009 - 22:47
Jeśli już to pochylać w dół, do przodu to by się pochylał przy zamontowaniu dłuższego mostka. Jeśli weźmie ją zbyt wysoko to będzie jeszcze bardziej wyprostowany na szosie. Teoretycznie tym niżej mostek tym dalej kierownica z racji kąta główki ramy który nie ma 90stopni, ale są to dosłownie milimetrowe różnice, które wiele nie zmienią. To jak bardzo pozycja jest wyciągnięta zależy od długości mostka, a nie od wysokości kierownicy.Najczęściej jak rama jest za duża to rowerzysta musi się zbyt mocno pochylać do przodu by złapać kierę.
#8
Napisano 20 marzec 2009 - 08:30
Witam forowiczów mam pytanie może nieco naiwne ale co zrobic jak rama jest za duża? (wykluczając zmianę ramy)?
Amoże napisz dokładnie o co Ci chodzi, co to dla Ciebie oznacza za duża - za wysoka, za długa ????????? może tak dokładniy opis.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Napisano 20 marzec 2009 - 10:30
Jeśli już to pochylać w dół, do przodu to by się pochylał przy zamontowaniu dłuższego mostka. Teoretycznie tym niżej mostek tym dalej kierownica z racji kąta główki ramy który nie ma 90stopni, ale są to dosłownie milimetrowe różnice, które wiele nie zmienią. To jak bardzo pozycja jest wyciągnięta zależy od długości mostka, a nie od wysokości kierownicy.Najczęściej jak rama jest za duża to rowerzysta musi się zbyt mocno pochylać do przodu by złapać kierę.
Jakim cudem pochylasz się bardziej w dół , jeżeli w dużej ramie sterówka jest wyżej , a sztyce masz bardziej schowaną. Jadąc na za dużej ramie właśnie wyciąga się do przodu. Co by nie mówić to ustawienie mostka wyżej sporo daje . Fakt że pozycja jest bardziej wyprostowana.
Chylia jeżeli nie masz sztycę z offsetem , możesz kupić bez.
#13
Napisano 20 marzec 2009 - 20:47
P.S.
CHYLIA NADAL NIE NAPISAŁ CO TO ZNACZY DLA NIEGO ZA DUŻA.
Posaj wzrost swój i rozmiary ramy .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15 Gosc_Stas_*
Napisano 22 marzec 2009 - 11:32
"Z gówna bata nie ukręcisz".
Jak za duża rama w przypadku, gdy nogi są za krótkie i siodełko obniżone na maxa nie ma innej rady niż zmienić ramę!
... taka jest prawda. Prócz tego, ze obecnie odchodzi się od dużych ram z powodów "technicznych" to na dodatek na dużej ramie kolarz wygląda bardzo niezgrabnie.
Zatem, jak już kiedyś pisałem: lepiej rama o dwa numery za mała niż o jeden za duża.
Wiem, że to nie jest odpowiedz pocieszająca dla posiadacza za dużej ramy.
Stas
#16
Napisano 19 grudzień 2015 - 09:35
Podbijam temat. Śmigał ktoś z Was na ramie większej 2-3 cm niż sugerują tabelki? Bo o ile jazda na ramie 60cm przy wzroście 170 to pewnie katorga, to jak jest np. w sytuacji, gdy jeździłem na 55, a teraz będzie 57?
#17
Napisano 19 grudzień 2015 - 10:39
Nie wiem jaki Ty wymiar podajesz, ale IMO 55 to dla Ciebie już za dużo.
#18
Napisano 19 grudzień 2015 - 10:58
To był przykład. Ja mam 173 i 55 to właśnie mój wymiar