Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1 deschek

deschek
  • Administrator
  • 88 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 lipiec 2006 - 13:44

Czy mozna w cenie okolo 300pln zlozyc cos godnego uwagi? Kola zdecydowanie nie do scigania :) Bebenek musi byc na 8, przy okazji, czy piasty na 8/9/10 biegow roznia sie od siebie?

#2 artur

artur
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądprudnik

Napisano 05 lipiec 2006 - 15:47

polecam shimano wh-r540 mozna je dostac za 300 zł na allegro polecam sam na nich jezdze są pod 8 i 9

#3 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 05 lipiec 2006 - 22:05

540 na pewno nie.
jesli juz maja byc te badziewne klockowate kola to 550ki.

w 550 szprychy wchodza normalnie w obrec,z a nie gdzies z boku.. sa duzo mocniejsze i szprychy daja rade (o ile sie nie wazy 90 kg i nie wpada sie w co druga jame w jezdni.)

#4 BikerFG

BikerFG
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 06 lipiec 2006 - 07:36

a warto zastapic kola jakie obecnie mam (obrecz - AlexRims DA22, szprychy - Champion, piasty - Shimano Sora) wlasnie tymi WH-R550 (ewentualnie WH-R500) ?

waga moich kol to:
- przod - 1097 g
- tyl - 879 g
sa to kola 32 szprychowe, wydaja sie byc dosc sztywne i w miare wytrzymale.

#5 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 lipiec 2006 - 21:12

warto.
warto chociazby ze wzgledu na piasty.
sora to straszny badziew - ciezko sie kreca, uszczelnienie do bani(piszczaca guma lol), kiszkowaty bebenek... w ogole lipton.

jesli nie masz wiecej kasy to bieri te wuhaerki.

#6 BikerFG

BikerFG
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 06 lipiec 2006 - 21:16

warto doplacac do 550 ??? czy wystarczaja 500 ? roznica w cenie to ok. 200 zl.

#7 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 lipiec 2006 - 21:30

oj.. slepak ze mnie ;)


tak warto doplacic do 550ek.

#8 deschek

deschek
  • Administrator
  • 88 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 lipiec 2006 - 17:03

Malik, o ile pamietam skladales jakies kolka na piastach novateca? Wyszlo cos z tego? I co to za kolka, pochwal sie ile waza :->

#9 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 16 lipiec 2006 - 17:21

a juz pisalem o nich kilka razy ;)

Novatec NT-F172 to piasta tylna, ktora rowniez wystepuje pod inna nazwa. accent road runner.
Dołączona grafika

piasta przednia to NT A291
Dołączona grafika

przednia wazy ok 80-85g, tylna troche ponizej 300.
do tego obrecze mavic open pro i szprychy sapim laser.
http://www.jensonusa...10bk.jpg&type=3
Dołączona grafika

kolka w sumie waza ok 1,5 kg.
koszta:
piasta p. - ok 80 zl
piasta t. - 179 zl
szprychy - 2,5 zl/szt
obrecze - ok 200 zl/szt

#10 senjiro

senjiro
  • Użytkownik
  • 175 postów
  • SkądGliwice

Napisano 24 lipiec 2006 - 13:58

mnie zastanawiaja te wh500. cena 300zł a waga prawie taka sama jak wh550. z tego co czytalem jedyny problem to pekajace szprychy chociaz przy mojej wadze (65kg) to watpliwa sprawa, do tego dochodzi to ze sa tam normalne szprychy a w 550 proste, wiec zawsze latwo wymienic (z prostymi szprychami juz jest wiekszy problem). Nie wiem jak ze sztywnoscia^^" Niby to tylko 150zł roznicy, ale prosze o jakies mocniejsze argumnety za 550tkami.

#11 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 sierpień 2006 - 14:56

W tej cenie nie złożysz nic co wygląda jak taki set - jeśli jesteś wzrokowcem.
Najtaniej/najkożystniej wyjdzie Cię: obręcze Mavic CXP23 + piasty Novatec + DT Champion / Revo.
Klasyczne, mocne koła z bezprobremowym ułożyskowaniem. Zamiast zaplotu na 3x możesz zapleść tył na 2x a przód radialnie. Unikaj 1x bo to najbardziej miękki zaplot. Moją opinią potwierdzają testy sztywności, w których koła z tym zaplotem zdecydowanie ustępują sztywnością konstrukcjom radialnym - teoretycznie mało sztywnym bocznie.

#12 tozik

tozik
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • SkądPietrzykowice

Napisano 06 grudzień 2006 - 13:39

Witam, poszukuję opinii o kołach Bontrager Select - oczywiście tych szosowych.
W szczególności interesuje mnie porównanie z WHR-500, -550 -560.

Ciekawa rzecz: na roadbikreview, te koła mają dość słabą ocenę 3/5 przy sporej ilości użytkowników (30 recenzji),
na którą składają się głownie skrajne opinie: połowa twierdzi, że koła są świetne i dają 5pkt, a drugiej połowie się sypią non-stop i dają ocenę 1 lub 2.

P.S. Bardzo proszę darować opinie, że "koła składane będą 100x lepsze od tych"
- ja to dobrze wiem, ale kolega upiera się przy zakupie tanich gotowych kółek.

#13 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 grudzień 2006 - 15:47

osobiscie ich nie testowalem wiec za wiele na ich temat nie napisze.

TUTAJ masz tescik na sztywnosci roznych kol. selecty wypadly w tym tescie calkiem niezle.

#14 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 15 kwiecień 2007 - 09:22

Ktoś z Was może mi powiedzieć jakie kółka ma ten rower? Bo opisane są tylko piasty.
http://www.rowerymer...=6&gr=42&id=291
I czy te koła są w miare dobre ?

#15 pañcio

pañcio
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądGorzów Wlkp

Napisano 15 kwiecień 2007 - 09:36

Shimano R 500

http://www.merida.co...drace&bikeId=63

takie sobie

można kupić za ok 250 zł kpl - lepiej dłozyć do 550 jeśli możesz

#16 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 15 kwiecień 2007 - 09:59

Ale te WHR-550 mają tylko niższą wagę i mniej szprych a ja się nie ścigam. Chodzi mi raczej o wytrzymałość i mam do Was inne pytanie - jak to jest z tymi kołami "małoszprychowymi"? Do tej pory jeździłem na 32 a teraz widzę 28 24 nawet 20... Czy takie koła dają rade na Naszych drogach? Waże z 71kg teraz. Czy jak się nie ścigam jest sens dokładać do WHR-550 ? (różnica z 200 zł)

#17 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 kwiecień 2007 - 16:05

Chodzi mi raczej o wytrzymałość

Właśnie o wytrzymałość chodzi i bezawaryjność. 550 są lepsze.

#18 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 17 kwiecień 2007 - 20:49

Jak to jest z tymi kołami "małoszprychowymi"? Do tej pory jeździłem na 32 a teraz widzę 28 24 nawet 20... Czy takie koła dają rade na Naszych drogach? Waże z 71kg teraz.
Takie koła nie mogą przecież być bardziej wytrzymałe niż koło na 32 szprychach (pomijając takie których szprycha jest grubości kilku zwykłych szprych a obręcze na metr wysokie :-D ) - przykładowo takie whr-500 dadzą radę na szosoach naszych? albo whr-550 które mają jeszcze mniej szprych.
?

#19 Urban

Urban
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁęczna

Napisano 17 kwiecień 2007 - 21:14

Ja jeżdzę na Camp Vento. Waże też 70-71 kg. Przez 6 tyś prawie niezauważalne bicie.

#20 Bartek

Bartek
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 kwiecień 2007 - 21:33

przykładowo takie whr-500 dadzą radę na szosach naszych? albo whr-550 które mają jeszcze mniej szprych.
?


Mam WHR-550. Przebieg około 2 tys.km ja ważę około 85 kg i raz było centrowane tylne koło. W sumie chyba mogę polecić, choć wiem, że ogólnie mają niezbyt dobrą opinię.