Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#21 szudri

szudri
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 19 kwiecień 2007 - 08:54

z tego co wiem to shimano robi mocne koła WHR550 to mają wytrzymałość do 110kg bo już robiłem wywiad. Przymierzam się też do tych kółek a warze 90kg. Do tego dobre oponki i śmigasz ale na pewno jak wpadniesz w dziurę a bedziesz w pędzie to będzie ósema.
pozdrawiam

#22 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • Skądopolskie

Napisano 19 kwiecień 2007 - 08:58

jak wpadniesz w dziurę a bedziesz w pędzie to będzie ósema.

Ósemka niekoniecznie jednak obręcz może zostać skutecznie pogięta, bardzo delikatne są ścianki i boki tych obręczy stosowanych w WHR 500 i 550

#23 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 19 kwiecień 2007 - 11:47

Mam WHR-550. Przebieg około 2 tys.km ja ważę około 85 kg i raz było centrowane tylne koło

A ja mam Rodi Stylus. Niezbyt pochlebne opinie krążą o tych kołach, ale po przebiegu 5kkm jeszcze nic z kołami robić nie musiałem. Poza konserwacją, tzn czyszczeniem i raz uzupełnieniem smaru w łożyskach,... bo te do bezobsługowych na pewno nie należą :-P
Szprychy (20 - przód i 28 - tył), jak do tej pory utrzymują obręcz w osi, co przy mojej wadze (85kg, i ponad 90kg w ubiegłym roku), daje świadectwo raczej dobre.
Jednak powoli myślę o nowych kółkach, a te chciałym pozostawić jeszcze "na chodzie" jako zapas awaryjny. Interesują mnie koła wytrzymałe, ale niekoniecznie z najwyższej półki :-/ :-P ... może shimano WHR......?

pozdro horny

#24 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 20 kwiecień 2007 - 10:21

Rodi stylus na shimano WHR-500 to bym raczej nie zmieniał (raczej podobna klasa, chociaż mało jest o rodi stylus). Weź może Mavic Cosmosy?

#25 Koral

Koral
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądTychy

Napisano 20 kwiecień 2007 - 23:07

Ja miałem Rodi Racing... no i tył złamany, przód ważył pewnie tyle co tył whr550 :PP.
Szczerze nie polecam tych kół (no, chyba ze jakieś karbony dobrej klasy, ale te niskich klas to porażka.

BTW: może ktoś chce kupić koło Rodi Stylus Racing przód? I piastę Racing na tył 8/9SH na 28 szprych?

#26 Urban

Urban
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁęczna

Napisano 21 kwiecień 2007 - 08:18

Hehehe Koral po Twoich zachwalaniach to na pewno znajdziesz duuużo chętnych :D.

#27 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 22 kwiecień 2007 - 20:52

Trafiło się trochę $ i myślę o zakupie kół - bo czemu by nie;) Obecnie mam dość ciężkie kółka (blisko 1.9kg) i myślę o :
Mavic Cosmos (bo są tanie - 850plni nawet lekkie)
Mavic Equipe - tyle, że wyszło mi że są cięższe od Cosmosów?
Shimano Ultegra? - lekkie

Najlepsze byłyby ksyriumy elite (lżejsze o ok. 200g od wymienionych wyżej) ale cena już sporo wyższa... Chcę żeby były lekkie ale zarazem wytrzymałe (koniecznie).
Co byście polecili ?

#28 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 kwiecień 2007 - 21:18

a ile masz kasy do dyspozycji?

kazde z tych kol co wymieniles nie sa warte swojej ceny.
lepiej juz cos zlozyc.
dobre piasty na 32h, obrecze mavic open pro albo cxp23 (z cxp tylko te), szprychy sapima i masz komplet bardzo dobrych kol z ktorymi nie bedziesz mial wiekszych problemow.

#29 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 338 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 22 kwiecień 2007 - 21:39

dobre piasty na 32h

a jednak... 32. Czy to się tyczy tylko tylnego koła czy obu ?

#30 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 kwiecień 2007 - 21:48

obu.
po co sie pchac w jakies 28 czy jeszcze mniej? pozniej problem z piastami, obreczami itp.
jesli nie szukasz kol do wyczynu, lub lajtowej padaczki to nie ma sensu i juz.
sam mam rower, ktory w tej chwili wazy ok 7,4 i jest zlozony na 32kach.

#31 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 22 kwiecień 2007 - 22:39

Mavic Cosmos

- przyjemne kółka o klasycznym wyglądzie.

Mavic Equipe

- po co kupować koła o tej samej masie co Twoje dotychczasowe?

Shimano Ultegra? - lekkie

- nieprawda.
Skoro myślisz o kołąch w tej cenie to możesz złożyć komplet 1500g bez kompromisów.
32 szprychy bo wybór jest największy. Nie ma sensownych obręczy w niskiej cenie na mniej niż 32 otw. w Polsce. Sprowadzać z USA obręczy za parę groszy nie ma sensu.
Chociaż gdybyś zaczepił się do jakiegoś zamówienia to można brać Alexrims Crostini R3.1, IRD Cadence, lub inne typu Niobium, Sun Rims Assault...
Chyba, że szarpniesz się na szytki - za śmieszne pieniądze masz legendarne obręcze o masie 370g/szt na 28 lub 32 otw.

#32 zawodowiec_;)

zawodowiec_;)
  • Użytkownik
  • 245 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 kwiecień 2007 - 05:37

ja też osobiście planuje kupić w njblizszym czasie koła. Mam na ten cel przeznaczone ok 900zł. Zastanawiam sie nad tymi dwoma modelami:
- shimano WH-6600 (nowa ultegra masa 1687g)
- shimano WH-5600 (nowa 105 masa 1763)

Moze ktoś poleci coś innego??? Pozdrawiam :-D

#33 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 23 kwiecień 2007 - 06:17

Mavic Equipe

- po co kupować koła o tej samej masie co Twoje dotychczasowe?
Racja i jeszcze cena..

Shimano Ultegra? - lekkie

- nieprawda.
http://www.cyklotur....01__PZTA_0.html
1687g moim zdaniem są lekkie przy nich moje to kobyły;)

Karbon a ty jaki zestaw byś doradził? (obręcze, szprychy i piasty) Ale coś co można w polsce kupić.

Malik ile by komplet takich kółek ważył i jakie piasty byś do tego radził? (campa z tyłu na razie odpada.. mam 105-tke). Oczywiście też coś co można w polsce łyknąć ;) Aa i dlaczego odradzasz cxp 33 np. (lżejsze od wymienionych przez Ciebie cxp23) ?

#34 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 kwiecień 2007 - 06:31

ile komplet by wazyl to zalezy od piast i szprych. w granicach 1600-1700g da sie cos zlozyc.

szprychy przod: sapim laser, tyl: race,leader.
piasta przod: novatec cos tam (83g), tyl: tez moze byc novatec, albo nie wiem ;-)

obrecze cxp23 waza 10 g wiecej od cxp33 czyli tyle co nic. cena 23 jest nizsza od 33 o 80 zl. wybor wiec jest chyba oczywisty. 33ki dodatkowo maja dosc wysoki profil, a nie wiem czy to by bylo az tak potrzebne.

#35 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 23 kwiecień 2007 - 06:34

A gdzie by te piasty novatec można kupić wysyłkowo może ?
A co sądzicie o szprychach Mach1 (harfa takie sprzedaje) ?

#36 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 kwiecień 2007 - 10:53

Piasta tylna: nowa Ultegra, przednia Novatec (ewentualnie Rotaz).
Szprychy: DT Revolution - czarne 170 zł za komplet czarnych + alu nyple po 0,30 zł/szt.
Obręcze: Mavic Open Pro lub Alex DA22 w AMP Bike.

#37 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 23 kwiecień 2007 - 11:01

Dzięki...
Między DA22 a open pro różnica w cenie "dość" spora a waga ta sama - 435g :)

#38 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 kwiecień 2007 - 19:59

A gdzie by te piasty novatec można kupić wysyłkowo może ?
A co sądzicie o szprychach Mach1 (harfa takie sprzedaje) ?


bardzo dobre szprychy. przede wszystkim mocne, czego nie mozna powiedziec o dt revo, ktore jak zwykle poleca karbon.

na przod jeszcze mozna dac, ale na tyl nie polecam.

#39 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 23 kwiecień 2007 - 21:15

Nurtujem mnie piasta rotaz , która waży 65 gr co o niej myślicie? Tylna też ma super wagę ale wygląd kiepskawy ;) (karbon czy znasz kogoś kto jeździ na piaście rotaz przód?)

http://www.allegro.p..._65_gramow.html

#40 Zawisza

Zawisza
  • Użytkownik
  • 314 postów
  • SkądPolska

Napisano 23 kwiecień 2007 - 21:40

Równiez nie polecam szprych revo a juz napewno nie wersji 1,8-1,5-1,8 ( testuje je w mtb ) Teraz zabrał bym Sapimy lasery tansze i słyszalem o nich wiele dobrego. Za 900 zl to masz pole do popisu jesli chodzi o jakieś lekko uzywane kolka lub o składanie. Obrecze CXP33 to dobre mocne obrecze na polskie drogi ale waga 435 gram to nie prawda. Moje waza okolo 450-460 gram.

Z piast na przod faktycznie można dac coś taniego mniej kultowego. rotaza czy cięższego novateca ale tyl to w rotaza bym nie wchodził zwazywszy ze to konstrukcja oparta na AC i łożyska są bardzo niestandardowe nie do dostania. Można na tyl dac jakiegoś novateca. Teraz jest jeszcze lzejszy model również na 4ech łozyskach o wadze 255 gram ( jest tez model tanszy i cieższy ok 295 g rózniący sie głownie kształtem korpusu)

Generalnie w kolach najwiekszy wydatek to piasty wszczegolnosci tylna.