Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#41 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 kwiecień 2007 - 21:50

Rotaz to te same piasty co AC - produkowane są przez firmę Shin Haur. Ich masa jest podobna, chociaż wątpię w 205g tylnej Rotaz. Mają więcej materiału w korpusie, a czym moze się różnić wnętrze to ja nie wiem.
Jeśli jesteś lekki to piasty powinny się sprawdzić. Jeśli ważysz >70 kg to nie wchodź w nie, bo szybko zamęczysz łożyska, które są miniaturowe.

Malik, jakie są Twoje doświadczenia z Revo? Moje są same dobre, więc dla tego skłądam w tym tygodniu dwa komplety kół na Revo - jeden dla mnie, drugi dla kolegi, różniące się tylko piastami.
Jeździłeś na nich, czy słyszałeś tak od ludzi? Bo wątpię, zeby to były Twoje spostrzeżenia z serwisu - ludzie jeżdzący na Revo maja pojecie o sprzęcie i do serwisu nie zaglądają.

#42 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2515 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 kwiecień 2007 - 22:10

jasne jasne..
znow mam przedstawic wyniki testow na sztywnosc poszczegolnych kol?

mam dwa !!TYLNE!! kola zlozone na:
1. record, laser, open pro
2. athena, mach1, cxp23

roznica w sztywnosci miedzy nimi jest cholernie duza na korzysc tego drugiego.
...
zreszta nie mam ochoty znow sie wyklocac. nie ma to najmniejszego sensu. nadal uwazaj sobie revoshity za mega wypasione szprychy itd. na ktorych mozna zlozyc sztywne kola..

#43 Jelitek

Jelitek
  • Użytkownik
  • 989 postów
  • SkądKraków Bronowice

Napisano 23 kwiecień 2007 - 22:10

Bardzo dobry temat, również obstawiałem te kółka ale ostatecznie przekonaliście mnie do składania :-)

Pozwólcie że się podepnę pod temat. Czy przód można zapleść radialnie żeby wyglądało ładniej?

#44 Azariel

Azariel
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 24 kwiecień 2007 - 07:05

zadnych szprych DT, nie wiem co ludzi w nich widza... sapimy czy machy sa o niebo lepsze a dt to tylko jakis "mit"

#45 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 kwiecień 2007 - 10:23

Revo i Laser zawierają dwa razy mniej materiału niż zwykłe szprychy, a mimo to przewyższają wiele zwykłych modeli. Jakoś niewiele osób używających Revo narzeka na nie. Malik, może jesteś po prostu...za ciężki :-D
Jelitek, zależy na jakiej obręczy chcesz zastosować radialny zaplot i na jakiej piaście. Campagnolo i Shimano nie zalecają tego typu zaplotu. Chociaż już widziałem wiele Recordów plecionych na słoneczko i jeszcze więcej DA. Niemniej ich kołnierze nie są ukształtowane z myślą o "słoneczku".
Nie wszystkie obręcze nadają się również do tego. Niekiedy w czasie użytkowania wychodzi, że koło pływa na boki. Teoretycznie wszystkie wysokie obręcze można tak zapleść. Odziwo super niskie szytkowe Ambrosio są na tyle sztywne, że można dać radial z powodzeniem na 28 szprychach.

dt to tylko jakis "mit"

Dt robi jedne z najlepszych szprych "pełnowymiarowych". Revo czy Laser Sapim'a to szprychy dla tych, których nie stać na Aerolite czy CX-Ray, a chcą mieć lekkie koła.
Zapewniam Cię, że nie miał byś powodu do narzekania posiadajac CX-Ray, czy Aerolite.

#46 geos

geos
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Skądz zoo :-)

Napisano 24 kwiecień 2007 - 10:31

Obrecze CXP33 to dobre mocne obrecze na polskie drogi ale waga 435 gram to nie prawda. Moje waza okolo 450-460 gram.


na oponkę, czy na szytkę? bo na szytkę są często lżejsze od tych na oponę.

pozdrawiam!
geos

#47 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2515 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 kwiecień 2007 - 20:13

Revo i Laser zawierają dwa razy mniej materiału niż zwykłe szprychy, a mimo to przewyższają wiele zwykłych modeli. Jakoś niewiele osób używających Revo narzeka na nie. Malik, może jesteś po prostu...za ciężki :-D


dobry zart.
co ma moja masa do sztywnosci kol?
testy wyraznie pokazuje, ze kola skladane na cieniowanych szprychach ala dt sciervo sa znacznie mniej sztywne od reszty.

zreszta nie potrzebuje zadnych testow aby sie o tym przekonac.
dt revo dla lekkich, niedzielnych turystow co jezdza nie schodzac z siodla ze srednia 20 km/h revo moze beda ok, ale dla kogos kto ma troche pod butem kola na tych szprychach sie nie sprawdza!

mam kumpla (byly zawodowiec) co wazy cos kolo 64 kg, zlozyl sobie kola na revo i po miesiacu jazdy pekla pierwsza szprycha. wymienil na nowa, a po kolejnych 2-3 strzalach wymienil wszystkie szprychy na championy. problem z pekajacymi szprychami sie skonczyl. ciekawe czemu?

#48 Azariel

Azariel
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 24 kwiecień 2007 - 20:31

ja tez znam wiele osob niezadowolonych z revo - mechanicy podzielaja to zdanie...

#49 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 kwiecień 2007 - 20:52

dt revo dla lekkich, niedzielnych turystow co jezdza nie schodzac z siodla ze srednia 20 km/h revo moze beda ok

I tutaj obrażasz wielu dobrych kolarzy. Cieniowane szprychy znajdują się w kołach wyścigowych rowerów MTB i się sprawdzają.
O CX-Ray też słyszałem różne rzeczy.
Malik, masz rację co do jednego - Revo są dobre dla lekkich kolarzy. Mając 80kg+ nie ma co szukać ultralekkich częsci tylko zostać przy tych o kilka % cięższych i koniecznie sprawdzonych producentów. Ja jestem lakki, więc mogę sobie pozwolić na znacznie lżejszy sprzęt, który uważam za bardzo sztywny mimo zastosowania wielu bardzo lekkich części.

#50 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2515 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:30

jeszcze raz to napisze. nie trzeba byc mega grubasem, aby stwierdzic iz dt revo sa do dupy.
wystarczy miec troche pary w nogach. jakis ostrzejszy sprint, ostra jazda pod gore i kola gna sie jak plastelina.

#51 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:40

Nie zauważyłem tego...a depniecia mi nie brakuje. Nikt z mojej grupy tak nie przyspiesza jak ja. Podejrzewam, że wytłuamcznie nie jest tak oczywiste jak stwietdzenie, że

revo sa do dupy.



#52 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2515 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:44

uotewer...
dla mnie koniec tematu.
z toba ciezko sie dogadac.. masz swoj film i koniec.

#53 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 kwiecień 2007 - 21:59

Mam poprostu inne doświadczenia i to co piszesz o plastelinie to mi się nie mieści w głowie. Znam osobiście kilku ludzi jeżdzących na tych szprychach i niektórzy stawiają je w równym rzędzie z Mavic'ami. A są to osobnicy, któzy z niejednym się ścigali i na sprzęcie znają się lepiej niż Ty czy ja.

#54 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2515 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 kwiecień 2007 - 06:27

LINK raz jeszcze. (troche twoich postow wykasowali.. )

ciekawych masz tam zawodnikow. u mnie kazdy jeden wraz ze Zbychem Spruchem twierdza jednoglosnie. revo (w tylnym kole) = badziew.

#55 arcik

arcik
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądWielkopolska/Bralin

Napisano 25 kwiecień 2007 - 08:23

Koledzy podczepię się do tematu. Nabyłem starą szosówka i potrzebuję koła ale jak najtańsze ponieważ rowerem będę śmigał do pracy i nie zależy mi na wypasionych cenowo kołach. Doradzicie coś :lol:

#56 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 kwiecień 2007 - 13:23

Malik, ja się czepię jeszcze kilku szczegółów.
Szprychy DT mają znacznie krótszą odległość miedzy łepkiem a osią szprychy. W przypadku zaplotu innego niż radialny bardzo trudno jest ułożyć szprychy. Przyjmują one kształt łuku. Trzeba je naciągać z dużą siłą, aby były proste.
Sapim'y mają szersze zagięcie na kołnierz i przez to od razu układają się "lepiej".
Jeśli dobrze myślę, to DT uczyniło specjalnie taki krok, ale ich szprychy mocniej trzymały piastę. One po prostu owijają się na kołnierzu i trzymają go mocno.
Domyślam się, że większość ludzi zbyt słabo naciąga te szprychy. Gdybym nie miał doświadczenia z nimi to bym bał się mocno przykręcać nyple. Wiem również jak buduje się w serwisach. Takie koła na maja prawa być sztywne. Stąd takie mity.
Te szprychy są również znacznie bardziej sprężyste od zwykłych 2mm, więc dlatego koła zbudowane na nich mogą być nieco mniej sztywne.

#57 Azariel

Azariel
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 25 kwiecień 2007 - 13:34

Karbon - sam przyznajesz nam chcac nie chcac racje... sapimy ukladaja sie o wiele lepiej a mocno naciagniete revo
a) rozciagaja sie nawet o 2mm
B) pekaja nawet pod lekkimi kolazami
c) i tak tworza niezadowalajaco sztywne kola

i to nie jest tylko moja opinia... oprocz aspektow wagowych revo to syf nieziemski. kropka.

#58 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 kwiecień 2007 - 16:15

Cytat z LB (Adamello):
matss napisał/a:

szprychy dt revolution ale słyszałem o nich wiele zle :? moze jakies podobne poradzicie


Złego słowa nie mogę powiedzieć to DT revo. Jestem dosć ciężkim jeźdzcem (ok. 83kg) i przez ponad 5 lat użytkowania tylko jedna revo mi pękła i to na silnym mrozie po tym jak wcześniej wciągnęło mi łańcuch w szprychy.

Co użytkownik to inne zdanie. To tak jak dyskusja o SID'zie - nie ma odpowiedzi.

#59 Azariel

Azariel
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 25 kwiecień 2007 - 16:51

owszem - ja spotkalem sie z wiekszoscia niepochlebnych opinii i na tej podstawie ksztaltuje swoje zdanie

#60 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • SkądMałe miasto ;)

Napisano 25 kwiecień 2007 - 19:26

Ktoś wie może chociaż orientacyjnie ile mogą ważyć szprychy mach1 komplet (tzn. 64 szt) z nyplami bo na stronce harfy nie ma wagi ?
Na razie wyszło mi:
Piasty ultegry nowe (waga ok.600g - z zaciskami) jednak nie wezmę rotaza bo ważę ok. 73 może trochę więcej.
Obręcze open pro - 2x435g=870g
No i na razie jest 1470g + te szprychy.. ?

I jeszcze jedno - czy wyższy profil obręczy (np cxp33) będzie wytrzymalszy od niższego profilu (open pro) ?