Skocz do zawartości


Zdjęcie

Widelec Jaguar

Stery Campagnolo

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 sierpień 2013 - 18:29

Wpadła mi ręce rama Jaguara z widelcem. Fajnie - jak mi się wydaje ją odnowiłem - i teraz chciałbym uruchomić rower.

 

Ale pierwszy problem jaki spotkałem to stery. Podobno orygilany osprzęt był Campa. Na rurze sterowej mam taki napis:

"- BREV. CAMPAGNOLO - Lg.220 - fi (znaczy zero przekreślone) 25.4 X 24F.-"

 

Chciałem użyć sterów HP-6500, ale jak mi się zdaje te dwie części się nie polubią...

A skoro tak to jakie stery użyć? Campagnolo Record?

 

A może prościej przegwintować rurę sterową do standardu Shimano?



#2 sadfreak

sadfreak
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 wrzesień 2013 - 19:25

25.4 X 24F oznacza, że masz standardową sterówkę, do której pasują współczesne stery. 25,4 to średnica rury (równy 1") a 24F odnosi się najprawdopodobniej do liczby zwojów na cal gwintu (inaczej oznaczany jako 24tpi). Wszystko więc wskazuje na to, że powinny pasować każde stery na 1". Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie tego widelca i napisu na rurze?

 

Pozdrowienia



#3 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 wrzesień 2013 - 11:44

Włoski gwint sterówki 25,4x24F jest wymiarowo toższamy staremu standardowi brytyjskiemu BSC 1''x24tpi i znormalizowanemu europejskiemu ISO 1''x24tpi. Takie same są średnice osadzenia tulei misek (30,2 mm), taka sama średnica sterówki pod mostek (7/8'' - 22,2 mm). Różnice dotyczą średnicy osadzenia dolnego konusa na sterówce. Dla BSC i ISO jest to 26,4 mm, dla Ital zwykle 26,5 mm ale zdarzają się 27,0 mm (czyli takie jak japoński JIS). O ile 0,1 mm da się oszukać (wcisnąć albo przelecieć papierkiem ściernym) to gdy sterówka ma 27,0 mm to z konusem może jest kłopot. Albo obrabiamy sterówkę u nasady korony, albo szukamy konusa JIS. Czyli generalnie problemó nie ma, ale jeden może się zdarzyć.



#4 sadfreak

sadfreak
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 wrzesień 2013 - 11:54

Konik: masz absolutną rację. Niestety problemem w większości Jaguarów (nawet w wersji Special) jest to, że gwint sterówki był w tzw. "starym angielskim" standardzie - czyli 26 zwojów na cal (26tpi. To powoduje, że trudno jest znaleźć stery o takim gwincie. Widać jednak, że tutaj ten problem nie występuje.



#5 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 wrzesień 2013 - 10:43

sadfreak, stery w Jagach/Huraganach to dlamnie w praktyce cecha dyskwalifikująca te rowery z codziennego użytku. Chyba, że wymienia się sztuciec (ale tam jeszcze jakiś temat średnicy tulei misek był OIDP).


  • Zweitakter lubi to



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Stery, Campagnolo