Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przecięta Opona

Do wyrzucenia?

22 odpowiedzi w tym temacie

#1 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 12 sierpień 2013 - 20:28

Przebiłem dziś koło. Początkowo chciałem tylko wymienić dętkę. Gdy jednak namierzyłem dziurę, stwierdziłem, że warto by było sprawdzić też oponę(GP 4000s). Przecięcie mnie trochę przeraziło i teraz zastanawiam się, czy mogę na tym jeździć, czy lepiej sobie odpuścić. Szrama ma około 0,5-1 cm, nie przebija opony na wylot, a "jedynie" do białej warstwy (tych nitek?). Zdjęcia kiepskiej jakości do zobrazowania sytuacji w załączniku.



#2 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 12 sierpień 2013 - 20:47

Przebiłem dziś koło. Początkowo chciałem tylko wymienić dętkę. Gdy jednak namierzyłem dziurę, stwierdziłem, że warto by było sprawdzić też oponę(GP 4000s). Przecięcie mnie trochę przeraziło i teraz zastanawiam się, czy mogę na tym jeździć, czy lepiej sobie odpuścić. Szrama ma około 0,5-1 cm, nie przebija opony na wylot, a "jedynie" do białej warstwy (tych nitek?). Zdjęcia kiepskiej jakości do zobrazowania sytuacji w załączniku.


Ja bym podłożył kawałek dętki albo starej opony pod to miejsce i jeździł dalej. Obserwując oczywiście, jak się to miejsce zachowuje.

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 12 sierpień 2013 - 21:04

Dzięki za szybką odpowiedź. Zszedłem jeszcze raz do piwnicy i się przyjrzałem. Przecięcie jest naprawdę cieniutkie (to widać na zdjęciu), ale obawiam się, czy nie zmierza trochę już do środka. W sensie jest taka cienka ryska, prawie niezauważalna i zdecydowanie cieńsza niż główne cięcie, ale to jest chyba wciąż to przecięcie. W sumie chyba się zdecyduję na wymianę.



#4 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2013 - 21:22

A ja Ci powiem tak - jak już widać "nitki", czyli oplot kordowy, to już nie ma żartów. One Ci się przetrą szybko, zrobi się siano i za chwilę możesz mieć BUM! w najmniej spodziewanym momencie. Nie czekaj na to. Dobrze, że się decydujesz na wyminę oponki. Nawet zwykła drutowa będzie bezpieczniejsza, niż najwyższej klasy z kordem na wierzchu.



#5 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 12 sierpień 2013 - 22:38

 to widać na zdjęciu

 

Niestety zdjęcie jest tak beznadziejne że nie widać, jak nie masz funkcji makro w telefonie to zrób fotke przez lupe, pojawi się ostrość.

Te białe nitki to nie kord tylko vectran, jeśli nie jest przecięty to jeszcze troche kilometrów zrobisz na tej oponie.

Najlepiej załóż dętke, nabij 6 atm, i sprawdź czy nacięcie rozszerza się do tego stopnia że widać dętkę, lub opaske antyprzebiciową (vectran), czy będzie dotykać podłoża w trakcie jazdy. Jeśli nie, to możesz jeździć.    



#6 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Skąd:)

Napisano 13 sierpień 2013 - 07:22

przecieta opona to , złom

do wyrzucenie

każda kombinacja to tylko strata czasu ....

:)



#7 quibo

quibo
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądFrancja

Napisano 02 wrzesień 2013 - 20:25

U mnie dziś poszła Michelin Pro4 Endurance. Niby fajnie bo oponka ma wzmocnienia na grzbiecie, żeby się nie przebiła, ale zapomnieli chyba o brzegach bo dziś ładnie ją jakiś ostry kamień przeciął. Długość rozdarcia około 1 cm, niteczki na wierzchu... opona do śmieci.... całe 300 km na niej zrobiłem :/ sic :/  

 



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 wrzesień 2013 - 06:42

Niestety, rynek chciał lajt łejt, to go otrzymał :/ Smutne.


* - to nie jest żaden przytyk do Ciebie personalnie!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 wrzesień 2013 - 07:51

jaki lajt ??? przeciecie opony , czy inne uszkodzenie to tylko i wyłącznie przypadek, może sie zdarzyć z każdą oponą , ale oczywiscie Mikroos ma opony po pół kilo nieprzebijalne wiecznie.

 

Moje piękne oponki Duro smigały 2 lata temu pięknie cały sezon , ale raz sobie jechałem 4 pasmówką i zmieniałem pas i na wybuleniu asfaltu ( w upał to asfalt przemieszcza sie z dnia na dzień , takie ruchy )  najechałem na wystajacą blache, szast prast pizd i po oponie i choćby skłay srały to kazdą by przecięło. Conti 4000s też mi załatwiła jedna jazda  po mokrym, wysypane kamienie na drodze asfaltowej ????? ( skąd kamienie na drodze ??? )  i podcięło z boku

 

Smutne to to że niestety czasem mamy syf na asfalcie 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 wrzesień 2013 - 08:18

Nigdzie nie powiedziałem, że jeżdżę na najmocniejszych oponach (choć w mieszczuchu mam Conti Gatorskin, bo w tym rowerze właśnie na tym mi zależy).

Za to Ty z kolei chyba nie zaprzeczysz, że gdyby nie chodziło o zbijanie wagi, więcej użytkowników jeździłoby na oponach z wzmacnianymi ściankami zamiast zachwycać się wagą niższą o 10 czy 20 gramów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lipiec 2014 - 10:59

Czesć, pecha mam ostatnio do przebić :/ Powiedzcie czy taka dziurka kwalifikuje się do wymiany opony na nową czy jednak da radę? Szkoda by było, bo guma niemal nówka, z drugiej strony nie chciałbym ryzykować.
SAM 6874
Zdjęcie z palcem dla porównania wielkości:
SAM 6876
I tutaj widoczne mikroskopijne wybrzuszenie, może 0,1mm.
SAM 6875
 
 

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#12 RoadBikeRider

RoadBikeRider
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lipiec 2014 - 11:12

Co to za opona? Ja koledzy również wymiękam. Nowa Conti GP 4000 S II i przecięcie długości 2 cm. Nie na wylot ale dość głęboko. Do tego dużo małych przecięć. Opona ma przejechane 1200 km - praktycznie nowa. 160 zł - ręce opadają :(

Chyba ta reklamowania super mieszanka gumy - black chili jest za delikatna na "polskie drogi".

#13 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 12 lipiec 2014 - 11:59

Kup sobie Vittorię, ja zwykłą Rubino po 13 tys km nie mogę zajeździć i tylko jeden flak na taki przebieg. :)

Może nie jest tak dobra, jak Conti, ale mam spokój na trasie.

 



#14 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lipiec 2014 - 12:00

Conti Ultra Sport. Co do mojego przecięcia to po prostu najechałem na coś metalowego przy dużej prędkości, więc nie dziwota że się przecięło. Na Conti GP4000s też jeździłem i to naprawdę dobre i wytrzymałe gumy. Sam zrobiłem na nich 16k km, a były już wcześniej używane. W tym czasie tylko 2 defekty (z czego jedno z minimalnie uchodzącym powietrzem, tak że można było dojechać bez zmiany dętki). Jak się ma pecha i się najedzie na coś ostrego to jaka by to nie była opona to się przebije. A duża ilość nacięć może świadczyć właśnie że jest wytrzymała, może na innych gumach byłyby to całkowite przebicia?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#15 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądSompolno

Napisano 12 lipiec 2014 - 12:03

Jak nie jeździsz nigdzie na wyprawy czy wyścigi lub szaleńcze zjazdy w górach, to ja bym jeszcze na niej pojeździł. Gdy mocniej się przedrze, do środka dostaną się drobinki kurzu, piasku i mogą przecierać pomału dętkę, wtedy warto wymienić już oponę.



#16 CanyonRider

CanyonRider
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 12 lipiec 2014 - 12:35

Na obu oponkach posiadam kilka sporych ubytków/nacięć/dziur, odrobinę mniejszych niż u kolegi @Greek.Oponki, Mavic Aksion, użytkuję od 3-ech miesięcy.Zdarza się jeździć po nieciekawych asfaltach, ale na razie nie zamierzam zmieniać opon; do tej pory złapałem na tych oponach dwie "gumy", obie w innych miejscach - więc chyba nie jest tak źle.



#17 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 lipiec 2014 - 13:21

Dzięki, panowie, za sugestie. Przecięcie jest 'ukierunkowane' przeciwnie do kierunku jazdy, więc większa szansa, że nie będą się tam dostawać jakieś drobiny. Nie uśmiechałoby mi się wywalanie nówki opony, więc jej zaufam :) 


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 12 lipiec 2014 - 13:21

Opisywałem już to kiedyś, ale przypomnę.

Zdarzyło mi się kiedyś paskudnie rozciąć oponę na rozbitej butelce, 50 km od domu. Szkło przeszło na wylot przez kord opony, przecinając go na długości 2 cm. Na szczęście miałem ze sobą dętkę i kilka łatek, w tym jedną dużą i grubą (ze 4 cm średnicy). Podkleiłem tą łatką od spodu, założyłem nową dętkę i napompowałem, tak gdzieś do 3-4 barów, bo dalej łatka zaczęła się wybrzuszać. Na szczęście dało się jakoś jechać, a byłem już niedaleko Lublina, więc zajechałem do sklepu i kupiłem nową oponę.

Jako człowiek oszczędny i biorąc pod uwagę, że ta rozcięta opona była prawie nowa, postanowiłem spróbować ją naprawić, zwłaszcza że rozcięcie było lekko z boku, nie na grzbiecie.
Zastosowałem mocne nici szewskie i po prostu zszyłem kord od wewnątrz, a potem podkleiłem kawałkiem tekstylnej, gumowanej opaski na obręcz z kompletu Maxxis Flyweight. Zadziałało. 
Przejechałem na tej oponie jeszcze z 5000 km, prawie nie było tego czuć, ale dla bezpieczeństwa miałem ją z tyłu i pompowałem trochę mniej, niż zwykle.
DSCF0298J_npxrawh.JPG
DSCF0299J_npxrawe.JPG
DSCF0297J_npxrasx.JPG

Był to stary model Michelina, o większej szerokości niż nominalne 23 (częste u tej firmy), ważyła 250 g i miała chyba oplot 60 tpi.
DSCF0300J_npxrqhe.JPG



#19 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 12 lipiec 2014 - 13:21

Wpuść w dziurkę kropelkę cyjanopanu do połączeń elastycznych. Jak zastygnie zetnij nożykiem modelarskim wyczuwalny brzuszek. Dla pewności możesz podkleić od wnętrza opony cienką łatkę i jazda dalej. pozdr
  • Greek lubi to

#20 remo

remo
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 27 maj 2017 - 17:11

kilka dni temu zauważyłem coś takiego na tylnej oponie, przebieg ok. 2k. długość pęknięcia to 1cm. w środku 7,5atm. Rubino Pro 25mm. coś z tym robić ? jeżdżę po górach i trochę się boję awarii.

Załączone pliki





Dodaj odpowiedź