Witam nie dawno kupilem trenażer oraz specjalna opone do trenażera shwalbe niebieską. Moje pytanie brzmi czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego ta opona podczas jazdy pozostawia skrawki po oponie gumie?? Może za słabo rolke docisnełem albo opona jest kiepska?? Niby do trenażera wiec nie wiem. Jakieś porady? Czy może to normalne?
Opona Schwalbe Do Trenażera- Skrawki Gumy
#2
Napisano 28 wrzesień 2013 - 12:31
Trochę lepiej opony traktują rolki "żelowe", szczególnie "bezlitosne" są te metalowe z nacięciami.
Przede wszystkim pilnuj wysokiego ciśnienia w oponie, unikaj "dynamicznego" ruszania i zapomnij o hamulcach.
#4
Napisano 28 wrzesień 2013 - 13:48
Czy aby na pewno jest to normalne?
Ja mam metalowa rloke, do tego guma vittori (czerwona) i nie ma zadnych skrawkow, czy tez jakiegokolwiek pylu.
Rowniez takiego nie mialem, jak uzywalem zwyklych opon. Docisk rolki jest zawsze kalibrowany.
No ale moze mam za slaba noge ;-)
#6
Napisano 07 grudzień 2013 - 19:03
Witam
Miałam ostatnio kilka problemów z trenażerem, jeden z nich pasuje idealnie do tego tematu. Krótki wstęp: zeszłej zimy jeździłam na starym mtb wpiętym w trenażer tacx speedmatic, opona dedykowana czarna z continentala = zero problemów. W tym roku z różnych względów musiałam wpiąć swoją szosę w ów trenażer, wpierw zajeżdżając starą tanią szosową kende - sprzeciw moich współlokatorów dotyczący smrodu palonej gumy w całym domu był na tyle wyraźny, że zdecydowałam się zakupić niebieską dedykowaną schwalbe. I zaczęła się siara:
opona.jpg 49,98 KB 8 Ilość pobrań
Tak właśnie wygląda bieżnik po trzech treningach. Sypiąca się wszędzie niebieska guma wzbudziła mój niepokój już wcześniej, ale dopiero dziś gdy zobaczyłam czarny pasek wiem, że niestety prawdopodobnie muszę spisać tę oponę na straty (jak również filtr w odkurzaczu zatkany niebieskim pyłem). Tu pojawia się moje pytanie:
co zrobiłam źle? Ustawiłam za mały opór w rolce? Skąd mam wiedzieć w takim razie jak mocno musze dokręcić rolkę? Dodam tylko, że na oponie podany jest dość szeroki zakres ciśnienia 6-10 bar, ja dobiłam do ok.8 bar.
#7
Napisano 07 grudzień 2013 - 23:25
Cos szlifuje Ci te opony i to dosc konkretnie. Zbyt mocno ustawiony docisk rolki (?) Ile km zrobilas na niej?
#9
Napisano 08 grudzień 2013 - 01:11
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#10
Napisano 08 grudzień 2013 - 01:50
Skąd założenie, że docisk nie jest zbyt mocny?
Z miłą chęcią przeczytam instrukcje jak mocno dokręcić docisk bo robie to w tym momencie na czuja. Zakładam, że nie jest zbyt mocno bo ustawiam oponę na granicy poślizgu - gdybym lekko poluzowała zacisk to zaczełaby się ślizgać po rolcę. Ale skoro tak skatowałam nową oponę to musi być zła metoda - zatem jak mam to zrobić?
#11
Napisano 08 grudzień 2013 - 08:39
moiże być też i tak że dostajecie stare opony, zleżałe i po prostu sie ....sypią , dobrze jest zamówić na zamówienie od importrera a nie ze sklepu gdzie leżakują ...wiecznie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Napisano 08 grudzień 2013 - 11:50
Wyślij zdjęcie z zapytaniem do producenta. Powinni odpisać co było nie tak.
Tak też zrobie. Póki co obniże ciśnienie w oponie i zwiększe docisk rolki, zobaczę jakie efekty wtedy będą. Zauważyłam że rolka robi się bardzo gorąca podczas treningu, nie wiem czy tak powinno być..?
Powinnam wysłać maila do tacxa czy do schwalbe?
#14
Napisano 08 grudzień 2013 - 16:25
Znalazlem w sieci pare identycznych przykladow. Chociaz nie podawano przyczyn, to wskazywano na zbyt slaby kontakt opony z rolka. Raczej, to co mi przyszlo do glowy za pierwszym razem, nie jest tu logiczne. Bo wyzsze cisnienie powinno zwiekszyc docisk i zmniejszyc ryzyko poslizgu pomiedzy rolka i opona, a to wlasnie wydaje sie byc przyczyna takiego zuzycia. Jesli z sama rolka wszystko jest w porzadku, to trzeba znalezc zloty srodek pomiedzy cisnieniem opony a dociskiem rolki. Osobiscie, raczej nabijam pod gorne granice dopuszczalnego cisnienia, a potem reguluje docisk rolki. Z tym, ze mam ulatwiona sprawe, bo trenazer jest z opcja kalibracji i wyswietlacz pokazuje, czy rolka jest dobrze ustawiona. Kolejna rzecz, na jaka zwrocono uwage, to lozyska samej rolki. Sprawdz czy obraca sie ona swobodnie.
#16
Napisano 25 grudzień 2013 - 10:53
Znalazlem w sieci pare identycznych przykladow. Chociaz nie podawano przyczyn, to wskazywano na zbyt slaby kontakt opony z rolka. Raczej, to co mi przyszlo do glowy za pierwszym razem, nie jest tu logiczne. Bo wyzsze cisnienie powinno zwiekszyc docisk i zmniejszyc ryzyko poslizgu pomiedzy rolka i opona, a to wlasnie wydaje sie byc przyczyna takiego zuzycia. Jesli z sama rolka wszystko jest w porzadku, to trzeba znalezc zloty srodek pomiedzy cisnieniem opony a dociskiem rolki. Osobiscie, raczej nabijam pod gorne granice dopuszczalnego cisnienia, a potem reguluje docisk rolki. Z tym, ze mam ulatwiona sprawe, bo trenazer jest z opcja kalibracji i wyswietlacz pokazuje, czy rolka jest dobrze ustawiona. Kolejna rzecz, na jaka zwrocono uwage, to lozyska samej rolki. Sprawdz czy obraca sie ona swobodnie.
Wszystko się zgadza - po założeniu najgorszej kendy świata (nie dedykowanej pod trenażer oczywiście) i ustawieniu solidnego oporu (większość treningu robie na najlżejszych przełożeniach na małej tarczy z przodu :-? ) nic sie nie sypie nawet z tak beznadziejnej oponki.