Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sztyca Z Amortyzacją


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 22 październik 2013 - 20:32

spotkałem dziś kolarza, który wspomniał mi o sztycy Speca z elastomerem (jakaś nowość)

czy ktoś miał do czynienia ze sztycami z amortyzacją? raczej myślę o przełaju niż kolarce

kiedyś miałem w MTB ale kiepskiej jakości i działała (nie działała) tragicznie



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 październik 2013 - 20:52

http://www.specializ...carbon-seatpost

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 22 październik 2013 - 21:11

śliczna, już się w niej zakochałem ... tylko ta cena



#4 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 postów
  • SkądRadom

Napisano 22 październik 2013 - 21:15

Od 3 sezonów używam sztycy Speca z wkładką Zertz w ramie RubaixSl3 czyli wczęśniejszy model niż ten ze zdjęcia. Wkładka z elastomeru ma pochłaniać drgania/wibracje typowe dla twardej nawierzchni na szosie, kostce. Na typowej wyboistej ale raczej miękkiej trasie CX nie sprawdzi się to, szkoda pieniędzy.



#5 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 22 październik 2013 - 21:31

ja przełajem jeżdżę po szosie i do tego chciałbym stosować

jak wygląda to z wagą zawodnika, widziałem sztyce Cane Creek z wymiennymi elastomerami do wagi



#6 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 postów
  • SkądRadom

Napisano 22 październik 2013 - 21:59

No to po szosie to się pewnie sprawdzi, ale nie oczekuj, że różnica będzie jakaś znacząca w stosunku do zwykłej sztycy czy nawet węglowej. Waga ridera raczej nie ma znaczenia. Wkładka czyli taki b. twardy żelek nie jest wymienna, jest na stałe włożona/wciśnięta jak korek w sztycę, nie jestem pewien jakiej dł. jest ten korek, w każdym razie widać go bo ok.. 5 cm poniżej siodła sztyca ma po obu stronach na przestrzał (prostopadle do linii kół) 2 otwory. Ten korek ma biernie pochłaniać drgania (raczej nie odbierze dużych wstrząsów). Nie nazywałbym tego amortyzatorem.

 



#7 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 23 październik 2013 - 13:53

Podobno ten Thudbuster jest bardzo dobrą opcją dla szukających amortyzowanej sztycy,no ale cena nie mała



#8 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 24 październik 2013 - 02:01

Hmm...elastyczny element. Czy nie pochłonie części mocy, którą normalnie przyłożylibyśmy do pedałów..?

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#9 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 24 październik 2013 - 07:43

Na pewno.Ale on jest tak skonstruowany że niby to minimalizuje,przy ugięciu wygina się do tyłu,nie góra dół.

Ja bym się nad węglową zastanowił raczej.

Tu jest fajne porównanie:http://www.fullspeed...omfortable-ride

 



#10 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 24 październik 2013 - 07:44

CANE CREEK THUDBUSTER  robią z dwoma skokami z 33 i 76 mm, ten pierwszy chyba ma jeden elastomer, ten dłuższy wymienne do wagi

nie wiem czy skok 77mm nie jest za duży na asfalty - może znajdzie się ktoś kto testował tą sztyce?



#11 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 24 październik 2013 - 07:49

Nie testowałem,ale swego czasu zastanawiałem się nad taką do Hardtaila XC.Wg wypowiedzi użytkowników jak i producenta ST to sztyca do szosówek,a LT do 'górali' i turystyki.

Zauważ że w tym porównaniu co podlinkowałem,Thudbuster jest na 3 miejscu i przegrywa z węglowymi sztycami sztywnymi.

Dlatego wydaje mi się że dobra węglówka,wygodne siodło i konkretne portki z wkładką to nie jest zły pomysł.



#12 Gosc_rudanacja_*

Gosc_rudanacja_*
  • Gość

Napisano 24 październik 2013 - 08:06

Podobno ten Thudbuster jest bardzo dobrą opcją dla szukających amortyzowanej sztycy,no ale cena nie mała

 

W wersji nowej jest drogo, ale w sieci można też znaleźć opcję używaną i wtedy jest trochę bardziej przystepnie cenowo.



#13 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 24 październik 2013 - 08:18

Tylko nie wiadomo w jakim stanie jest sztyca,to jednak mechanizm,zawiasy itp,takie rzeczy lubią łapać luzy.



#14 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 24 październik 2013 - 19:22

jakoś nie wierzę aby sztyca węglowa lepiej amortyzowała od CANE CREEK THUDBUSTER

na forum rowerowym chwalą sobie komfort z jej użytkowania

 

tutaj filmik jak pracuje:



#15 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 24 październik 2013 - 20:23

Może.Jednak nie ja robiłem to porównanie i opieram się na rzetelności autora porównania.Osobiście nie wyobrażam sobie w szosie czy przełaju takiej sztycy,ale są gusta i guściki.



#16 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 24 październik 2013 - 21:32

nie patrz na modę rowerową

"zepsułem" już przełaja zakładając do niego błotniki i bagażnik (są i sakwy)

sztyca wiele mu nie zaszkodzi

robię to po to aby mój tyłek czuł się lepiej podczas długiej wyprawy w 2014



#17 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 24 październik 2013 - 22:33

A to trzeba było od razu że ma być do turystyki.Myślałem że stricte sportowy.Akurat w błotnikach nie widzę nic złego.Moda mnie nic nie obchodzi.

 



#18 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 październik 2013 - 09:04

Ta sztyca powoduje, że co chwilę zmienia się pozycja rowerzysty w stosunku do kierownicy i korby, tak jakby cały czas zmieniała się geometria ramy. Ja nie wyobrażam sobie wygodnej jazdy z taką sztycą (korba raz wyżej, raz niżej). Zresztą ten filmik jest trochę subiektywny, bo nie pokazuje w całości jakości jazdy - rowerzysta w ogóle nie pedałuje i dlatego zmiana ustawienia siodełka może mu aż tak nie przeszkadzać.



#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 październik 2013 - 10:25

sztyca amortyzowana ....popekają Ci obrecze albo szprychy, przyzwyczaisz sie do jazdy po dziurach siedząc , ale reszta osprzę dostanie po " dupie "  .

 

Sprawa w sumie sprawdzona , znajomy rozwalił obręz, popękała na oczkach .

 

Do rowerówe miejskich , gdzie są grubsze opony , moze być , do cienkich szosowych raczej nie .

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 październik 2013 - 11:49

Jakim cudem mają popękać koła, skoro sztyca rozprasza siłę uderzenia ciała o rower?

Pójdźmy dalej: może stwierdzisz, że widelce amortyzowane w MTB to wielka ściema i one także nie chronią kół przed uszkodzeniem?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź