Nie byłem pewien pod który temat o haku się podłączyć, więc założyłem nowy.
Miałem krzywy hak przerzutki tylnej - naprostowałem go w warunkach domowych francuzem bez specjalnego przyrządu z gwintem do sprawdzenia równoległości osi. Po rozebraniu roweru do malowania postanowiłem oddać samą ramę z hakiem do fachowca, aby ten sprawdził, czy hak jest prosty, tj. czy gwint w haku jest "osiowo". Obserwowałem pracę gościa i myślę, że mam dla Was ciekawą informację jak w prosty sposób sprawdzić hak. Serwisant przykręcił hak, następnie zamocował samą oś koła z zaciskami (wiadomo, że oprócz śruby hak dociska również zacisk koła). Potem wkręcił w gwint haka drugą ośkę, ale do wewnątrz (miała taki sam gwint jak przerzutka). W ten sposób uzyskał przedłużenie osi haka przerzutki do wewnątrz ramy (którą tworzy druga ośka) i widać było na dłoni czy są odstępstwa od osi koła. Okazało się że obie ośki są prawie równoległe, niewielki odstepstwo zlikwidował poprzez lekkie nagięcie ośki wkręconej w hak w odpowiednią stronę... Jest to najprostszy sposób sprawdzenia haka przerzutki jaki znam. Szkoda, że nie mam zdjęcia.
Hak przerzutki tylnej - sprawdzenie równoległości osi
Started By
decadent
, 29 kwi 2009 07:29
Brak odpowiedzi do tego tematu