Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełajówka - Everyday, Everywhere

tanio i szybko

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopad 2013 - 00:20

Rowerek miał powstać już  wcześniej , ale tak zleciał czas  szybko to po pierwsze, po drugie czekałem na najnowszy korbowód od Shimano , zapowiadany na 2014 r. z grupy Sora z osią zintegrowaną do CX.

 

Po krótce specyfikacja ?

- Rama alu

- widelec alu

- kierownica C3 Cannondale

- mostek FSA

- owijka taiwan perforowana

- stery FSA z ramą były

- sztyca Pro

- siodło PZ Racing

- koła firmowe Team, zmieniono tylko piasty na starsze 105 na 7 s, 32 h, nyple alu, szprychy cieniowane 2/1.7

- opony Panaracer

- dętki Kenda

- kaseta 7s Shimano

- łańcuch Kmc Z 72

- korbowód Sora do CX 46x34

- suport Neco H II

- pedały stare Ritcheye

- hamulce Tektro 740

- klocki baradine 3 kolory

- linki nierdzewne YPK/Yagwire

- klamkomanetki Shimano 2(3) x 7 z grupy Tourney

- koszyk Specialized

- zapinki do kół karbon/tytan

- przerzutka prżód - STX rocznik ok' 95

- przerzutka tył Deore LX rocznik ok '95

 

To taka zbieranina w sumie części jakie obrastały kurzem, a jednocześnie spasowały w całość elegancko.

 

Z nowych zakupów to Klamkomanetki , korba  bo to nowość na rynku, hamulce bo jedne z najlepszych do CX,

 

Tak wyglądał rowerek 2 dni temu po montażu i pierwszych jazdach a następnie końcowe fotki ukończonego projektu

 

SAM0272aj_narqaen.jpg   SAM0280aj_narqans.jpg  SAM0282aj_narqaes.jpg

 

Obraz-118_narqaea.jpg  Obraz-118_narqaeq.jpg  Obraz-119_narqawp.jpg

 

Obraz-119_narqawh.jpg  Obraz-120_narqawr.jpg  Obraz-119_narqawx.jpg

 

Jak pewnie widać , to napęd z tyłu mam 7 biegowy, dlaczego ? bo najtaniej wychodziły klamkomamnetki, a także nie potrzebuje ( przynajmniej na razie ) więcej biegów, jakoś daje rade.

 

Czy to przepisa na "tanią " przełajówke - oczywiście tak, dzięki takiej kombinacji komponentów , rower wyszedł po niskich kosztach i doskonale sprwadza sie do jazdy codziennej po mieście oraz jak widać i po lesie .

 

Co ciekawe, zmieniając duży blat w korbie na 50 , mamy korbe typową szosową , jakby komuś było mało  smigać na 46 z , typowy rozstaw compact.

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopad 2013 - 00:21

tutaj daje te ostatnie fotki  bo posty nie przyjmują więcej niz 10 miniatur :-P

 

 

Obraz-119_narqawe.jpg  Obraz-119_narqawa.jpg  Obraz-119_narqawq.jpg


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 01 listopad 2013 - 02:18

Bardzo ładny rower, bo na takiej samej ramie co mój. ;)

 

Fajny do turystyki bo z możliwością montażu pełnych błotników i bagażnika.

 

 



#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopad 2013 - 08:02

ano....... ten ma być do ...wszystkiego :-D  niedługo powinien dostać  kołka z szytkami

 

Jazda nim po mieście zamiast typowe szoski na cienkich gumkach jest o wiele bezpieczneijsza i wygodniejsza , grubsze oponki przede wszystkim łykają więcej nierówności ;-)


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1982 postów
  • SkądWwa

Napisano 01 listopad 2013 - 16:03

SPIKE fajny rowerek, uniwersalny, z szerszymi kapciami, do użytkowania codziennego może mniej na treningi, ale chyba właśnie z założenia rowerek miał służyć jak pojazd do jazdy codziennej (łącznie z jazdą po mieście). Nie ma problemu, żeby przejechać przez park, lasek czy połknąć nawet jakiś krawężnik czy dziurę. A w weekend można skoczyć do lasu :) . Fajny rowerek. Jak możesz napisz w ilu się zamknąłeś (może być na PW).

 

 



#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopad 2013 - 17:57

Jak to nie na treningi ?? to szybkopomykacz !!!  dzisiaj 61 km połknąłem  szybciej niż na sztywnym mtb , fakt że podjazdy twardziej szły, ale , zmieniam kasete o jeden stopień wyzej , chyba pójdzie do 32 ząbków....niestety przełożenia trzeba dobrać do  terenu i potrzeb a u mam pare takich ostrzejszych podjazdów i nie chce mi sie na butach podbiegać

 

Przeleciałem jedną z tras maratonów mtb w okolicach Krakowa  i jakoś czuje sie mniej zmęczony niż na 26", poza tym bezcenna mina "zjazdowca " w lasku Wolskim jak zjeżdżałem ( szosówką zapierd...... gość....)

 

Inna sprawa iż będzie trzeba troche ...pobiegać , ale to wszystko z czasem .

 

Hamulce były skuteczne, pomierzyłem oponki i ...zamiast 35 fizycznie okazało sie że są 32,2 mm .

 

Ale najpiękniejsze jest to że asfalt, szutry, pola, lasy  wszystko do połknięcia i to szybko

 

Przelotowa po asfalcie 25-30, średnia z treningu niecałe 19 , jak dla mnie wystarcza.. :-D  :-D 

 

SAM0303aj_naxhhse.jpg  SAM0306aj_naxhhar.jpg  SAM0309aj_naxhhas.jpg

 

co do kosztów ???

 

Wystarczy  policzyć mniej więcej  jakieś komponenty  używane nawet.

Nowe - kierownica ( już jedzie do mnie Pro LT compact II  ) detal ok 90 zł , klamki detal ok 250 zł , korba detal ok 250 zł , pakiet  60 zł , łańcuch  coś koło 35 zł , kasta 45 zł , przerzutki ........miałem, rame z widelcem, stery dostałem.

 

Mnie jest cieżko opisać ceny częściu bo mam inne ceny niż detal jesli chodzi o nowe, a używanych sporo mi leżało w kartonach , poza tym jeden kupi coś taniej, drugi woli nówki drożej.

 

Ale jakby nie liczyć to każdemu kto tylko jest zainteresowany polecam ten typ roweru na sezon jesienno-zimowo -wiosenny ,

 

Spotykam sie z opiniami właścicieli że w przęłajkach hamulce są słabe..... u mnie są bardzo mocne, wystarczające w górnym chwycie nawet , większość rowerów ma np , żle ustawiony wieszak, kiepskie klocki albo same hamulce  beznadziejne, te Tektro i klocki Baradine działają super , kolega ma Fsa założone i też chwali sobie z klockami Koolstopa, najlepsze są własnie "motylki".

 

Także ..... rozwijajmy przełaj w tym kraju , to najbardziej widowiskowy sport  na minimalnym terenie  :!:  8-) 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 listopad 2013 - 19:16

Podłączę się w sprawie hamulców, bo sam w swojej kozie miałem z nimi problem: sporą sztuką jest dobranie rozmiaru wieszaka, a potem wyregulowanie hamulca. U mnie problem był podwójny, bo mam małe dłonie, a to zawsze jest problem przy starszych klamkach Shimano z daleko odsuniętą osią obrotu klamki. Ale po jakimś czasie opanowałem to i dziś jestem bardziej niż zadowolony z canti, choć jeżdżę na okładzinych wartych dyszkę w detalu.

Co do roweru - widać, że budżetowy, ale w tym przypadku to wręcz zaleta :) W końcu to zimówka, której masz nie żałować, więc szału nie robi, ale wszystko jest na swoim miejscu i o to dokładnie chodzi :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 olek123

olek123
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądTarnów

Napisano 02 listopad 2013 - 23:03

Gdzie kupiłeś ramę (nowa czy używana)? 



#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 listopad 2013 - 09:08

rame ......... powiedzmy dostałem , ale wcześniej była sprowadzona z całym rowerem.

 

Niestety w Polsce jest mały wybór, bo są tylko Accenty, być moze bedzie jeszcze coś,innego  ale jak zwykle zależy od kasy ile trzeba wyłozyć :-?  

 

A tym czasem znikam , na kolejną  jazede/trening , ciesząc sie wolnością wyboru nawierzchni  :-D  :-D  :-D  :roll:


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 03 listopad 2013 - 12:44

Znalazłem coś dla niedużych:
http://allegro.pl/ra...3641928429.html

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 listopad 2013 - 09:51

a właśnie zamówiłem oponki nowe , szukałem wczoraj po magazynach naszych szacownych importerów cokolwiek by sie nadawało do przełaju i co ??? ano nie ma nic sensownego teraz , żeby było w miare lekkie , zwijane , z jakimś bieżnikiem i cena ......akceptowalna.

 

no i co ?? no i padło niestety na Duro, bo inne albo za drogie, albo nie ma na stanie itd .

 

a jakie ?? powinny dojsć jutro dwa komplety  opon do CX-ów :

 

Moe Joe CX  i  Elite Mae CX

 

4883jpg_naxanne.jpg   4791jpg_naxanep.jpg

 

 

4884jpg_naxaneh.jpg  4783jpg_naxaner.jpg

 

 

Z Panracerów jestem zadowlony, ale sa to stare opony, wyschnięte , pęka guma i kord , także niby nowe a stare, więc szybko zmieniam.

 

Ja będą sie sprawowały - dam znać


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 listopad 2013 - 21:54

Także ..... rozwijajmy przełaj w tym kraju , to najbardziej widowiskowy sport  na minimalnym terenie  :!:  8-) 

 

Podpisuje się, sam od kilku tygodni jestem zakochany w przełajach. Czas na rower i też będzie śmigać się po lasach. Pozdrawiam



#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2013 - 08:14

ja tam zrobiłem już 260 km terenowo, byłoby więcej , ale czasu mało jest , ale powiem że napęd śmiga aż miło, kasete nie musze mieć koniecznie od 11z, klamki doskonale sie spisują w górnym chwycie , zwłaszcza ten dzyndzel z boku do zrzucania biegów a'la campa , sie przydaje , troche bida z oponkami, bo Duro nie wchodza do tej ramy( takze są dso opchnięcia nówki ) , tutaj musze mieć max 33 mm aby dobry prześwit był i coś ze Schwalbe pewnie popatrze .

Myśalłem intensywnie o szytkach, ale ...o ile koła sobie moge zrobić tanio to oponki są ..nietanio, wiec temat w tym, rowerze odpuszcze na razie , moze tubless?

Korba sztywna jak na tę klase  ciesze sie z wyboru , zamiast jakiejś tańszej na kwadrat albo wpusty.

 

Inana sprawa.... miny ludzi w lasach i teksty ......szosówką po błocie jeździ ....jaki cudak...

 

Ostatnie zmiany ?

Kierownica PRO LT Compact II idelanie mi przypasowała tutaj, lepiej być nie mogło, skrócił sie chwyt i jest pełniejsza kontrola nad rowerem, opony stare jeszcze zostają bo idelanie sie sprawują w każdym terenie .

 

A tak to mi wygląda teraz w wersji "długodystansowej" , bidon musi być bo po lasach sklepów nie ma, pompka sie może przydać i dętka także .

 

SAM0002aj_nasprhw.jpg


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 15 listopad 2013 - 11:12

a jak pisalem ze przelaj daje wiecej "fun'u" niz szosa, to wszyscy tak cicho siedzieli....  :-D


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#15 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopad 2013 - 11:22

Witam Wszystkich,
Odnośnie opon, to może Kenda K1047? Rozmiar 700x32.
Pozdrawiam, Piotr01

#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2013 - 19:04

już zamówiłem, w niemieckiej hurtowni dzisiaj  Kenda SBE 700 x 32, zwijane  ( polski importer niestety ich nie ma teraz ) , moje ulubione  jakie mam też w mtb, bardzo dobrze mi sie na nich śmigało po górach w każdych warunkach , więc myśle że tu też będzie dobrze.

Myślałem  o Kadre , ale ich nie mają .

 

Petri, wiecej fun'u oczywiście , ale powiem szczerze, że po prezentacji roweru na blogu, coraz więcej osób zaczęło sie pytać u mnie i interesować tym typem roweru, jako rowerem "całorocznym"


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 listopad 2013 - 17:35

SPIKE, widziałem na jednym z pierwszych zdjęć na kołach Twojej przełajówki opony Maxxis Larsen Mimo CX. Długo na nich jeździłeś, możesz coś napisać o wrażeniach?

Sam miałem kiedyś jedną taką z tyłu w wersji drutowej, lekka jak na drut (mocno zużyta jakieś 390 g), cicha na asfalcie, ale znikała w oczach. Czy zwijana różni się mieszanką gumy i gęstością oplotu?  



#18 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2013 - 19:44

są do odsprzedania stoją w kącie , praktycznie dwie  jazd na nich były  :-D  , mam drutówki i fakt, są bardzo lekkie .

To są oponki raczej na błotne warunki a nie na asfalty !!!! , czy sie zcierają? owszem w mtb też mam takie  ,ale trzeba sie troche najeździć  i nie po asfaltach.

 

Ciężko mi porównać jak szybko zejdą , mnie sie nie udało zetrzeć jeszcze.

 

Ciekawe w nich jest to iż jak założymy nówki,  to wg. mojego odczucia na asfalcie troche wolniej jadą , po przejechaniu ok.  100 km lekko sie przycierają i zaczynają szybciej śmigać , podobne odczucia miałem przy Rubena Saurus, też trzeba było je "przytrzeć " aby szybciej sie toczyły oraz Kenda Kadre - to samo.( piszę o oponach do 26" ).

 

W terenie nie miało to zadnego znaczenia .

 

Ja notomiast lubie bardzo szybkie oponki z minimalistycznym bieżnikiem ( kwestia techniki jazdy i podłoża ) dlatego wybór padł na razie na Kenda SBE .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 listopad 2013 - 08:42

Z dwa dni temu zmontowałem w przypływie radości inny mostek- Controltech, dłuższy o 1 cm , czyli mam 110 mm teraz , a na dodatek kąt -5st , a w starym było -6 st.

Kopkit zrobił sie dłuższy i ....wygodniejszy, ręce nie leżą na gumach cały czas, mam wygodniej do prostej części i na dłuższe wypady mam w całości wygodniej, ale jednocześnie dalej rower jest zwrotny .

Przy 120 mm sprawdzałem i już sie robił ...krążownik więc nie .

 

SAM0012Aj_naqpxpr.jpg

 

i sie jeździ

 

SAM0030aj_naqpxpe.jpg  SAM0036aj_naqpxpa.jpg


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 listopad 2013 - 22:14

Spike fajna przełajówka.... ech .. tylko te linki typu babol   :-D


  • mikroos lubi to