Dzwignie przerzutek - montaż.
#1
Napisano 04 maj 2009 - 19:57
Kupiłem ostatnio bez skokowe dzwigienki przerzutek Shimano montowane na ramie(Mostku). Mam zamiar zamontować je do mojego starego Rometa, ale nei mam pojęcia jak :/ Rower od kilku dni leży i czeka aż ktoś umny i rozumny go ruszy. Stare dzwigienki zdemontowalem.
Jakieś wskazówki? Lewa dzwigienka wydaje się być unieruchomiona(jest na niej napisane 7 speed system), prawa wydaje się być normalna, ale niebardzo wiem jak zablokować pancerz!
Może ktoś ma jakąś instrukcje? Może być po polsku lub angielsku.
Z góry dzięki.
#4
Napisano 04 maj 2009 - 20:12
1) Nie ma jak zablokować pancerza(żeby on się nie ruszał, a ruszała się linka w środku).
2) Lewa jest no jakby nieruchoma w swoim łożysku, jakby "zablokowana" przez cztery "bolce".
No i ogólnie przerasta mnie to. Jeżeli nie będziecie wstanie mi pomóc dam za wygraną i oddam do warsztatu. Ale na razie nie wchodzi to w rachubę.
EDIT:
Lub dając jakieś zdjęcia. Jeśli nie masz specjalnego mocowania, nie zamocujesz ich na mostku. Pozatym pewnie bedziesz musiał wymyślić jakieś przelotki na dolnej rurze ramy
Te mocowania mam po starym osprzęcie i przelotki też... Z tym pancerzem to chodzi mi tylko o zablokowanie go przy samych dzwigienkach.
#5
Napisano 04 maj 2009 - 20:23
Żeby zamontować je na dolnej rurze, tak jak w większości rowerów obejma nie musi mieć tych "wypustek", do przedniej przerzutki nie stosuje się w ogóle pancerza, do tylnej tylko od przelotki na tylnym trójkącie do przerzutki
#8
Napisano 04 maj 2009 - 20:41
I czy wygodne jest takie "sięganie" po dzwigienki? Mam dość dużą ramę.
EDIT:
Ale zaraz! Ja w tym miejscu gdzie tamten rower ma przerzutki mam te "przelotki" blokujące pancerz, ale odwrocone tak, że pancerz idzie w górę...
Nic nie rozumiem...
#10
Napisano 04 maj 2009 - 21:49
To je odwróć żeby były dobrze. Najlepiej daj zdjęcia, bo póki co Twój problem wydaje się co najmniej śmieszny, ale może rzeczywiście coś jest nie tak z manetkami.
Dzięki... Ja proszę o pomoc, bo nie ogarniam, a ty się chcesz ze mnie nabijać? Wielkie dzięki!
EDIT:
Dobranoc.
#11
Napisano 04 maj 2009 - 22:11
Jezeli chcesz miec wyjście pancerza to musisz mieć obejme - blache z rurkowatymi zakończeniami do przodu, wtedy tam wchodził pancerz i lekkim łukiem wychodził do tyłu.
Obejma na mostek występowała z manetkami jak mnie pamieć nie myli .
z opisów niewiele wynika, wazne sa zdjęcia tego co masz .
Jesli na ramie masz obejme z rurkowatymi zakończeniami to muszą one wychodzić do tyłu , aby pancerz miał oparcie na obejmie a z tyłu na przerzutce.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Napisano 05 maj 2009 - 11:57
Lewa dzwigienka wydaje się być unieruchomiona(jest na niej napisane 7 speed system), prawa wydaje się być normalna
Lewa to prawa, a prawa to lewa... prawa ma napisane 7 speed system.... jest ona indeksowana pod 7s....
No dobra, ale dlaczego ona sie nie rusza?
#14
Napisano 05 maj 2009 - 14:22
Po pierwsze jeśli chcesz mieć manetki na ramie tak jak na tym zdjęciu powyżej to ja nie rozumiem po co tam jeszcze przelotki potrzebne?? wywalić je w ch**** a na ich miejsce dać manetki i już. I nie musisz wtedy kupować żadnej obejmy bo manetki założysz na bolce na których dotychczas były przelotki zamontowane.
Co zaś się tyczy pancerzy to jeśli nie masz przy manetkach żadnego oparcia to te pancerze też możesz sobie darować. Linka może przecież normalnie sama iść bez pancerza od manetki w dół i pod mufą suportu a potem jedna w górę do przedniej przerzutki a druga do tyłu do przelotki na trójkącie i dopiero tam w pancerzyk i do przerzutki.
A jeśli chodzi o to że Ci się jedna manetka nie rusza to zobacz czy nie masz z boku na niej regulacji oporu. Może jest coś takiego i jest zakręcone na chama dlatego też i manetka jest sztywna.
#15
Napisano 06 maj 2009 - 16:39
Już wszystko jasne, muszę mieć dzwignie pod A050 montowane na kierownicu. Znajomu mający serwis rowerowy wymienił się ze mną tymi dzwigniami i teraz będzie wszystko ok.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie dla bardziej doświadczonych kolegów... Bo ja nie przypuszczałem, że będę coś jeszcze montował na kierownicy i założyłem owijki, ale teraz muszę założyć dzwignie. Jak odwinąć owijki, żeby klej nadal się kleił i żeby mi się z powrotem przyczepiły do kierownicy?