Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dzwignie przerzutek - montaż.


43 odpowiedzi w tym temacie

#21 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 maj 2009 - 13:57

Pewnie to obejma którą się montuje na ramie czyli prawdopodobnie 28,6mm. A fajka pod 1" będzie miała 22,2mm...


#22 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 08 maj 2009 - 21:10

To podłącze się pod temat z pytankiem - powiedzcie czy łatwo jest wymienić manetkę z ramy na klamkomanetkę? co oprócz klamkomanetki jest potrzebne? U mnie druty idą w kierownicy do hamulców, tak więc rozumiem że przeżutki tak samo trzeba poprowadzić? Czy każda klamkomanetka bedzie w tym wypadku pasować?

#23 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 maj 2009 - 21:17

Kolego.
Do klamkomanetki jest jeszcze pancerzyk, który idzie do oporu w ramie.
Czyli wymieniając musisz mieć :
Klamkomanetkę, linke nową, pancerzyk - kawałek , opór na ramę w miejsce manetki - tu jest zależność czy to jest rama alu , czy stalowa taki opór kupujesz.
Opór jest wyposazony w baryłkową regulacje przerzutki.

To dotyczy lewej i prawej klamkomanetki zarówno.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#24 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 maj 2009 - 00:07

A ile mnie wyjdzie ten opór i pancerzyk?? Rama stalowa.

#25 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 maj 2009 - 11:09

Bartosz, opór, inaczej przelotka to koszt ok 30 PLN, pancerz to grosze wyjdzie.

SPIKE, jakie ma znaczenie czy rama jest alu czy stal przy doborze "oporu"?

#26 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 maj 2009 - 15:49

Bartosz, opór, inaczej przelotka to koszt ok 30 PLN, pancerz to grosze wyjdzie.

SPIKE, jakie ma znaczenie czy rama jest alu czy stal przy doborze "oporu"?

Nie zastanawiałem się , ale tak jakoś mi sie napisało bo w cenniku Shim,ano widziałem w opisach rozghraniczenie do ramy alu, do ramy stalkowej.
Kumpel miał problem z zamontowaniem takiej przelotki do starszej ramy CILO.

Oparcie na ramę do dźwigni ST7800/6600/6603,rama alu

Dołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#27 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 09 maj 2009 - 19:05

Bartosz, opór, inaczej przelotka to koszt ok 30 PLN, pancerz to grosze wyjdzie.


To sporo jak 30zł za taką pierdółkę. Rozumiem że za komplet? A da radę kupić jedną sztukę, to samo jeśli idzie o klamko manetkę?

#28 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 maj 2009 - 19:23

Dlatego drogo za taka pierdółkę bo bez niej nic nie zrobisz, do tego ta pierdółka zbyt często nie schodzi ze sklepowych półek, ot dlaczego ta pierdółka taka droga....


#29 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 maj 2009 - 19:59

Bartosz, jak chcesz trochę pokombinować, to mam u siebie takie przelotki, tylko plastikowe, nie mam do nich śrub ani baryłek, a w jednej jest kawałek ułamanej baryłki, ale wszystko jest do zrobienia, musisz skminić dwie baryłki, dwie śruby i pozbyć się ułamanego kawałka. Jak jesteś zainteresowany to daj adres na PW.

#30 matheo

matheo
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądOtwock

Napisano 09 maj 2009 - 20:08

Daki, jak Bartosz nie będzie chciał tych plastików od Ciebie, to daj znać Ostatnio zrobiłem przelotki do drugiej szosy z przewierconych śrub, ale mało estetycznie to wygląda ;-)

#31 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 26 maj 2009 - 19:40

To ja mam takie pytanko. Czy starą manetkę - dźwignie, taką które montowane były na ramie, można zamontować na kierownicy za pomocą przelotki? Czy ta manetka będzie działać w ten sposób jak się pociągnie do niej linkę w pancerzu przez przelotkę?

Chodzi mi np. o coś takiego :

http://allegro.pl/it...chool_70_s.html

A no i druga sprawa to czy obsłuży to 10s? (chyba nie powinno być problemu bo tam jest płynna regulacja, ale zawsze warto zapytać ;)

#32 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 27 maj 2009 - 22:19

Widzę że nie jesteście tutaj skorzy do pomocy. Juz któreś pytanie zadaje i zero odpowiedzi. Czy mógłby ktoś pomóc??

Prosze o szybka odpowiedzć bo szybka decyzje musze podjąć!

#33 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 postów
  • SkądPabianice

Napisano 27 maj 2009 - 22:27

Takiej manetki chyba (raczej?) nie zamontujesz do kierownicy.

#34 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 27 maj 2009 - 23:31

Zamontuje, zamontuje. Dokładnie na wspornik nie na kierownice. A pytanie jest takie czy można to przez przelotkę łączyć tak jak napisałem, czy linka musi wchodzić bezpośrednio?

#35 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 maj 2009 - 10:03

To jest typowa obejma na ramę, nie posiada oporów do pancerza. Jeżeli chciałbyś założyć manetki na fajkę, to kup przeznaczone do tego celu, będą miały miejsce w które wchodzi pancerz. Jak wyobrażasz sobie napięcie linki biegnącej po krzywej bez pancerza?

P.S. Uprzedzam wątpliwość - to że sprzedawca napisał że można założyć na fajkę jest prawdą, założyć można, ale nie będzie działało.

#36 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 28 maj 2009 - 18:12

Nie no miało byc z pancerzem, tylko że nie pomyślałęm jak tam dalej to rozwiazać przymanetkach, ale coś może by sie wymysliło. Tak czy siak znalazłłem juz takie z przelotkami na pancerz firmy Sachs, więc problem rozwiązany ;)

#37 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 28 maj 2009 - 22:10

Niekoniecznie, sprawdź czy nie są indeksowane, bo Sachsy były też z indeksem! Nie mam pojęcia czy to taki sam skok jak w Shimano, i czy liczba biegów się zgadza. Jeżeli są płynne, to możesz je zamontować do wszystkiego. Może się jednak pojawić problem ślizgania manetki (popuszcza linkę) i zdażyć tak, że stojąc na pedałach łańcuch przeskoczy. Wtedy trzeba mieć albo dużo szczęścia, albo jeszcze więcej umiejętności żeby wyjść z tego bez gleby...

#38 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 30 maj 2009 - 01:23

Ano właśnie mi sie tak zdarzało jeszcze na starym osprzęcie - tragedia! :-? Czyli to definytywnie wina manetki? A te Sachsy takie słabe są?

indeksowane nie są - płynne oczywiście.

a zresztą, daje link :

http://allegro.pl/it...kierownicy.html


Dodam może aby uprzedzic pytania - zdecydowałem sie na taklie rozwiazanie bo nie widzi mi sie wydawać 600zł na głupie klamkomaanetki i tak juz sporo przekroczyłem budzet na rower ;) a mam 10s sh 105, więc klamkomanetka na 10s to spory wydatek (chyba tylko 105 i dura ace są na 10s z tego co sie orientuje)

#39 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 maj 2009 - 16:05

Dodam może aby uprzedzic pytania - zdecydowałem sie na taklie rozwiazanie bo nie widzi mi sie wydawać 600zł na głupie klamkomaanetki i tak juz sporo przekroczyłem budzet na rower ;) a mam 10s sh 105, więc klamkomanetka na 10s to spory wydatek (chyba tylko 105 i dura ace są na 10s z tego co sie orientuje)


Myśle że nieporozumieniem jest montaż płynnej manetki zwłaszca pod 10 biegów, powodzenia w precyzyjnym ustawieniu biegu :mrgreen: .
To jest dobre ale do 8 max, gdzie odległości między blacikami są jeszcze do przyjęcia.
Mozna dostać same manetki na 10 , ewentualnie poszaleć na Allegro, zdarzają się tam klamkomanetki na 10 .

Klamkomanetki nie są głupie, doceniłbyś to jakbyś po mieście jeżdził często, bo tak na trase turystyczną to i może być.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#40 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 30 maj 2009 - 16:56

Precyzyjne dobierane przełożenia , to tak ważna rzecz ,że chyba ważniejsze są tylko sprawne hamulce .Jak już wydałeś kasę na dziesionę to należy być konsekwentny- choc czasem boli . Możesz też założyć lemondkę i manetki do niej. Tylko to też trochę kosztuje.



Dodaj odpowiedź