Skocz do zawartości


Zdjęcie

Systemy Bezdętkowe Ale Nie Szytki


64 odpowiedzi w tym temacie

#1 dy2io

dy2io
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 06 styczeń 2014 - 23:44

www.youtube.com/embed/WRM7gq1fcoQ
www.youtube.com/embed/PwON2VxZL0g

Czy ktoś używał tego jakiś systemów bedętkowych?
 
Wiem że szosa wymaga innych ciśnień i tym się martwie przed zastosowaniem tego systemu.
 
Ma ktoś jakieś doświadczenia z płynami uczelniającymi w kołach szosowych



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2014 - 01:59

Ja mam doświadczenia z bezdętkami szosowymi.

Obiekt badawczy: koła tubeless Bontrager, firmowe opaski i opony, modele na rok 2013.

Na wszystkie bezdętkowe modele założenie tych opon (model r3) jest trudne w wersji z dętką, przy opasce jest to koszmarnie trudne. Opony są niesamowicie ciasne.

 

http://www.youtube.c...h?v=n3Iw2-XLUxw

 

Zabawnie robi się od 2 minuty :) Chętnie zobaczyłbym tego pana na żywo przy tej samej czynności.

 

Może ktoś miał kontakt z innymi bęzdętkami i nie zmęczył się tak bardzo.



#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 styczeń 2014 - 08:43

Tobo.......no niby jesteś w branży ....ale ok.

Opony Tubeless ciężko wchodzą bo muszą , taka jest ich konstrukcja , czy to w mtb , czy szosie itd , po co? aby stopka, rant  mocno dociskały do wewętrznego rantu felgi, dzieki temu powietrze  rozepcha ścianki opony i ona zaskoczy szybko.

Jakby wchodziło lużna jak zwykle  co nawet latają i mają spore luzy to byś se mógł dmuchać 100 lat .

Drauga sprawa to w przypadku przebicia  opona zostaje na obręczy .

Takze obręcze mają niektóre podniesiony profil wew aby właśnie ciasno wchodziło.

 

Troche lżej wchodzą tubeless ready , ale też nie wszystkie przez to szybko wskakują pod niskim ciśnieniem.

 

Reasumując , należy sie przyzwyczaić do tego  i spokojnie zwilżając rant wpychać na felge.

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2014 - 10:47

Ale ja nie mam problemu z zakładaniem opon tubless mtb, opisane Bonti wchodzą masakrycznie ciężko a pytanie w temacie dotyczyło szosy. 

Może inne produkty mimo wszystko są przyjaźniejsze użytkownikowi, ja miałem styczność z opisanymi powyżej a te przynazne nie są. 

 

Opona Bonti r3 w wersji tubeless waży (dane producenta) 270 gramów, wersja "normalna" 195.

 

Co do luźnego wchodzenia i latania - przy montowaniu zestawów samoróbek nie jest zabronione stosowanie "szmacianych" opon (piszę o mtb, sam bawiłem się w ten sposób na swoich kołach) i dmuchanie zdecydowanie nie trwało 100 lat. 



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 styczeń 2014 - 10:53

MTB to zupełnie inna bajka, bo i ciśnienia są zupełnie inne. Właśnie z tego powodu rozwój systemu bezdętkowego dla szosy trwał tak długo, a wybitnie trudne dopasowanie opon, kiedy już się odrobinę upowszechniły, to właśnie echo tych problemów.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 styczeń 2014 - 19:06

to napisałem ogólnie, wchodzą ciasno i tak ma być , a szmaciane .....na nich nie jest napisane tuberless ready i sie ich nie stosuje do systemów bezdetkowych , ale każdy robi co chce , są tacy co lądowali w krzakach zdobywając wiedze .

 

Opony do TL I TLR są opisane , a także mają inna stopke -rant

 

W przypadku szosy ....strikte niestety max ciśnienie dopuszczalne jest niższe niż standardowych opon, lżejsi zawodnicy chwalili sobie za przyczepność i trakcje


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 styczeń 2014 - 19:09

Niestety? Przecież cała idea systemu bezdętkowego właśnie na tym polega i właśnie dlatego wydano tyle milionów na rozwój tego systemu, że można jeździć z niższym ciśnieniem (=z wyższym komfortem i lepszą przyczepnością) bez zwiększania oporów toczenia!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2014 - 10:20

Pytanie do użytkowników systemu tubeless: zakupiłem 2 x Schwalbe One 23x622. Zamontowałem na Shimano WH-6700 (przy pierwszym kole po niemałej walce, tylko jednej połamanej łyżce; z drugim poszło już łatwiej). Szybkie napompowanie do uszczelnienia stopki opony wokół obręczy pompką wysokociśnieniową też nie było łatwe, ale się udało ;-)

 

Z systemu ucieka powietrze - tj. po nocy (zwłaszcza w jednym z kół) w oponie nie ma praktycznie nic. Opona nie ugina się pod ciężarem roweru tylko dzięki sowim dosyć solidnym ściankom. Z ciekawości sprawdziłem, jak szybko ucieka. Po 2,5-godzinnej jeździe z 7 bar ciśnienie spadło do poniżej 2 bar... To raczej słaby wynik. Dziwne, że podczas jazdy koło nie wydawało się być słabo napompowane... W drugim kole z 7 bar zrobiło się ok. 4... Też kiepsko.

 

No i pytanie: co zrobić z tym fantem? Nalać mleczka - ile, jakiego, jak (nie mam żadnego doświadczenia z mleczkiem w MTB). Po prostu zdjąć oponę i założyć ponownie? Włożyć koło do zlewu z wodą i szukać, skąd ucieka powietrze? Uszkodzona obręcz?

 

 

Do admina: na forum jest bliźniaczy temat "Tubeless" - może by to skleić w jeden wątek?


http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#9 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2014 - 11:09

@Radello - mnie to po prostu wyglada na zle wykonany montaz albo niespasowany system :)



#10 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 kwiecień 2014 - 11:21

kobrys, ale co mogłem zrobić źle przy montażu? Zbyt wielu elementów tam nie ma. Dętki przyciąć łyżką nie mogłem ;-)

 

Koła są "Tubeless ready", a więc przystosowane do opon "Tubeless".


http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#11 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2014 - 11:47

Chociazby poprawne zalozenie wymaganych opasek na obrecze.

 

+ Super Sok: http://www.bontrager..._tubeless_ready



#12 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 11 kwiecień 2014 - 06:01

kobrys, ale co mogłem zrobić źle przy montażu? Zbyt wielu elementów tam nie ma. Dętki przyciąć łyżką nie mogłem ;-)

 

Koła są "Tubeless ready", a więc przystosowane do opon "Tubeless".

 

Detki nie ale opone tak. Tym bardziej, ze piszesz o "walce" i zlamanej lyzce.


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#13 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 11 kwiecień 2014 - 08:03

Detki nie ale opone tak. Tym bardziej, ze piszesz o "walce" i zlamanej lyzce.

 

Mam opony S-Works tubeless ready w rowerze do XC.

 

Niestety zalozenie takich opon to bardzo trudny process wymagajacy cierpliwosci w nauce i umiejetnosci.

W moim przypadku opona jest tak mala w srednicy na rancie, ze zakladajac ja na obrecz nie ma mozliwosci bez cisnienia jej prawidlowego ulozenia.

 

Mozliwe, ze tutaj kolega popelnil blad, ale wspominal tez, ze zestaw dziala na sucho, a takiej mozliwosci w systemach tubeless raczej nie ma.

 

W szosie chyba jednak wolalbym doinwestowac w szytki...



#14 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 kwiecień 2014 - 08:56

Chociazby poprawne zalozenie wymaganych opasek na obrecze.

 

+ Super Sok: http://www.bontrager..._tubeless_ready

 

Nyple są w ogóle niewidoczne wewnątrz obręczy, w ich miejscu jest tylko "zgrubienie" obręczy. Co miałaby rzeczona opaska tam uszczelniać?

 

Detki nie ale opone tak. Tym bardziej, ze piszesz o "walce" i zlamanej lyzce.

 

Łyżka połamała mi się co najmniej 1 cm od krawędzi opony, nawet po pęknięciu nie powstała jakaś ostra krawędź. Opona ma na oko z milimetr grubości, raczej dosyć ciężko byłoby ją uszkodzić złamaną łyżką.

 

Mam opony S-Works tubeless ready w rowerze do XC.

 

Niestety zalozenie takich opon to bardzo trudny process wymagajacy cierpliwosci w nauce i umiejetnosci.

W moim przypadku opona jest tak mala w srednicy na rancie, ze zakladajac ja na obrecz nie ma mozliwosci bez cisnienia jej prawidlowego ulozenia.

 

Mozliwe, ze tutaj kolega popelnil blad, ale wspominal tez, ze zestaw dziala na sucho, a takiej mozliwosci w systemach tubeless raczej nie ma.

 

W szosie chyba jednak wolalbym doinwestowac w szytki...

 

Co rozumiesz pod pojęciem "zestaw działa na sucho"? Koła mogę napompować i do 8 bar, w piwnicy zestaw wydaje się trzymać powietrze...

Może spróbować tak: spuścić powietrze, wepchnąć boki opony do wewnątrz obręczy, nasmarować dobrze krawędź i ponownie napompować , licząc na to, że tym razem system się uszczelni prawidłowo.

 

A może ten zestaw wymaga po prostu zastosowania mleczka?


http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#15 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 kwiecień 2014 - 09:24

Takie ciężko wchodzące gumy dobrze jest potraktować jakaś substancją poślizgową, typu płyn do mycia naczyń.

#16 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 11 kwiecień 2014 - 09:24

Kilka postow temu wspominalem ze mleczko jest wymagane (Super Sok = Super Juice)

http://www.bontrager..._tubeless_ready

 

Bontrager Tubeless Ready (TLR) tires work in conjunction with a thin, glycol-based sealant (called Super Juice) to achieve the same air-tight, bead-to-rim interface as standard tubeless tires without the added weight

 



#17 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 11 kwiecień 2014 - 13:11

Radello, nie chodzi o ostra krawedz zlamanej lyzki tylko o to jak lyzka traktowales sama opone. Poczytaj sobie chocby zalecenia Mavica przy zakladaniu takiego zestawu. Trzeba naprawde ostroznie obchodzic sie z krawedzia opony,ktora doszczelnia sie felga. Jesli tam sie cos odksztalcie badz jeszcze gorzej naderwie to koniec. Takie opony nalezy przy zakladaniu solidnie przesmarowac odpowiednim srodkiem wlasnie na owej krawedzi lub przynajmniej mydlem badz wazelina. Jesli schodzi Ci tak szybko to powinienes zauwazyc cos robiac klasyczna probe w misce z woda. Poza tym sprawdz tez sam wentyl jak i jego mocowanie do felgi. Ja u siebie w XC jezdze na bezdetkach bez mleczka nawet i po pierwszym sezonie zero klopotow. Z tym, ze ja mam UST a nie "tubeless ready". Te drugie zdecydowanie wymagaja mleczka.


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 kwiecień 2014 - 19:11

Nyple są w ogóle niewidoczne wewnątrz obręczy, w ich miejscu jest tylko "zgrubienie" obręczy. Co miałaby rzeczona opaska tam uszczelniać?

 

 

Łyżka połamała mi się co najmniej 1 cm od krawędzi opony, nawet po pęknięciu nie powstała jakaś ostra krawędź. Opona ma na oko z milimetr grubości, raczej dosyć ciężko byłoby ją uszkodzić złamaną łyżką.

 

 

Co rozumiesz pod pojęciem "zestaw działa na sucho"? Koła mogę napompować i do 8 bar, w piwnicy zestaw wydaje się trzymać powietrze...

Może spróbować tak: spuścić powietrze, wepchnąć boki opony do wewnątrz obręczy, nasmarować dobrze krawędź i ponownie napompować , licząc na to, że tym razem system się uszczelni prawidłowo.

 

A może ten zestaw wymaga po prostu zastosowania mleczka?

Opaski są potrzebne jeśli montujesz zestaw w całości "firmowy" - czyli Bontiego, gdyż koła jako takie nie posiadają zamkniętych profili obręczy. 

W ramach doświadczeń z oponami bezdętkowymi w szosie - w zeszłym tygodniu klient chciał zmienić opony na inne, na kołach miał zamontowane opaski oraz opony bonti r3 tlr. Przyszedł do nas ponieważ nie był w stanie zdjąć opony. My również. :) Skończyło się na cięciu opony. 



#19 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 12 kwiecień 2014 - 09:48

Dla mnie system tubeless jest protezą szytek i to w dodatku nieudaną.

 

Waga. Z racji, że trzeba użyć z 50ml mleczka by system dobrze uszczelnić system wazy tyle ile opona+dętka, czyli więcej niż szytka

Obsługa. Niby system bezobsługowy, ale w trasie serwisować się już nie da. Podobnie jest z szytkami, ale na kapciu i obręczy o profilu zamkniętym da się wrócić do domu.

Montaż. Mi na 7-8 prób udało się 2 razy. W obręczach WTB 29'' i laczkach Maxxis tubeless ready. Łyżka poszła w kosz, ale się udało.

 

Myślałem, że montaż (klejenie) szytek to mordęga, ale tutaj to przegięcie.

 

Lepiej wejść z system open tubular + dętka lateks.

 



#20 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2014 - 16:20

Sensem tubelessow jest zalanie ich płynem.

Systemy takie są od lat używane w mtb, im cięższa forma jazdy terenowej tym bardziej się przydaje.

Co do plusów szytek w jeździe na flaku - dla mnie żadna korzyść, wracałem na dwóch flakach w obu kołach na zwykłych obręczach i oponach - o dziwo stabilność i prędkość były niezłe :) Oczywiście żadnych gwałtownych manewrów czy skręcania.





Dodaj odpowiedź