Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanie O Blaty Tiagra 4400 3 Rzędy

blaty tiagra wymiana zębatek

14 odpowiedzi w tym temacie

#1 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 styczeń 2014 - 08:22

Ponieważ muszę reanimować moją korbę Tiagry w wersji 3 rzędowej mam w związku z tym do Was parę pytań:

1.Gdzie szukać zębatek do tej wersji (chciałbym wymienić wszystkie 3)?

2.Wydaje mi się że zębatka środkowa nie podejdzie od korby 2 rzędowej ze względu na brak tych wytłoczeń po których ślizga się łańcuch w czasie zrzucania, czy tak jest w istocie?

3.Czy można zastosować zębatki z innych/nowszych grup shimano (np. z 10 biegowej)?

Proszę o poradę jak najlepiej rozwiązać ten temat, nie chciałbym kupić czegoś, co nie będzie działało, a wydaje mi się że nie ma sensu na razie kupować całej nowej grupy i przechodzić na 2 rzędy. Z góry dziękuję.



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2014 - 08:39

1. Którą dokładnie wersję Tiagry masz? FC-4403, 4503, 4603?

2. Powinna podejść. Korbie dwurzędowej tarcza trzyrzędowa przeważnie nie przeszkadza (chociaż zawsze lepiej założyć dedykowaną do korb 2-rzędowych). Gorzej, kiedy próbujesz instalować odwrotnie, bo tarcza 2-rzędowa nie będzie działała jak trzeba.

3. Większość modeli tarcz będzie pasowała, np. od Tiagry albo 105. Uwaga na Ultegrę 6700 i wyżej, tarcze mają inną konstrukcję!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:20

Podaj nam jaki masz model, domniemam że na kwadrat/octalink? Z tyłu 8/9 rzędowa kaseta?  Daj informacje dot. modelu to pomożemy ;)



#4 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:30

Model który posiadam to Fc-4403, kaseta 9 rzędowa. Korba mocowana na kwadrat. Mikroos ja właśnie mam 3 rzędową korbę i chcę żeby taka pozostała, tylko zębatki potrzebuję nowe wszystkie.



#5 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:55

Szczerze mówiąc myślę że lepszą opcją niż kupowanie nowych zębatek jest zakup nowej korby.

Gdyby to jeszcze chodziło o 1 zębatkę to ok,ale wymieniając 3 -chyba się nie opłaca.

Za nieco ponad 200zł masz korbę Sory,na a za ok 300zł Tiagrę.

 

Jednak jeśli już bardzo byś się upierał to możesz przejrzeć:

 

http://rowertour.com...cze-korby-szosa

 

z 30z i 52z nie powinno być problemu,jednak nie widzę blatów 42z,zamiast tego są 39z ale dedykowane do dwurzędówek.



#6 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:10

Pasują z ultegry 6503, pisz na priv w razie czego        130 i 74mm BCD, zębatki są identyczne

http://techdocs.shim...69830611836.pdf

http://techdocs.shim...69830612377.pdf



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:34

Tarcza 2-rzędowa w korbie 3-rzędowej nie podejdzie, nie brałbym takiej pod uwagę.

Jeżeli chodzi o nowe korby: do ceny "nieco ponad 200 zł" (a raczej: bliżej 240 zł) trzeba jeszcze doliczyć łożyska, więc różnica w porównaniu do kompletu tarcz wynosi ok. 100 zł (choć oczywiście w zamian zyskujemy zintegrowaną oś - coś za coś). Tu już sam będziesz potrzebował przekalkulować, czy to się opłaca.

Ok. 15 lutego powinny się pojawić tarcze dedykowane do Sory 9-rzędowej - będą idealnie pasowały do starszej Tiagry.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 styczeń 2014 - 11:25

Dziękuję wszystkim za szybką pomoc. Prawdę mówiąc wiktor24 nawet nie myślałem za szukaniem używanych zębatek- części które z założenia się zużywają dość szybko typu blaty korb, kaseta, łańcuch, wolę gdy są nowe, wtedy raczej nie mam problemów, że coś nie działa tak jakbym chciał (mam całą grupę starej tiagry serii 4400 i gdy wszystko jest sprawne i wyregulowane to działa to bardzo fajnie). Poczekam na razie na te tarczy Sory. Nie chciałem dokładać do kupowania całej nowej korby bo szykuję się pomału do zakupu całej grupy campagnolo, więc obecny sprzęt chcę odnowić rozsądnym kosztem.



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2014 - 11:27

Tarcze absolutnie nie powinny zużywać się szybko, a już na pewno nie średnia i tym bardziej nie duża.

Jeżeli masz problem z szybkim zużyciem, proponowałbym sprawdzenie przymiarem, czy łańcuch na pewno jest świeży.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 styczeń 2014 - 11:29

mikroos ma rację, tarcze wytrzymują po 20-30 tys km  (te starsze, robione z myślą o kliencie ;)

Tylko trzeba szanować i wymieniać często łańcuch, wtedy baardzo długo posłużą

starsze korby są bardzo trwałe i dobre (10 letnie shimano i campa)



#11 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 29 styczeń 2014 - 11:57

Jeżeli chodzi o nowe korby: do ceny "nieco ponad 200 zł" (a raczej: bliżej 240 zł) trzeba jeszcze doliczyć łożyska, więc różnica w porównaniu do kompletu tarcz wynosi ok. 100 zł (choć oczywiście w zamian zyskujemy zintegrowaną oś - coś za coś).

 

Niekoniecznie,wystarczy pogrzebać:

 

http://allegro.pl/ko...3915587292.html

+

http://allegro.pl/os...3908546492.html

 

i ma nowy zestaw za ~260zł

 

Rozumiem jednak że chce mieć kompletną grupę na starych częściach-pozostaje tylko polować na blaty.



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8552 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:06

OK, mówisz o Octalinku - to wszystko wyjaśnia :) Ja miałem na myśli nową Sorę HT2, stąd nieporozumienie.


Pozdrawiam

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:09

Te zębatki które pokazywałem na 100% przyjmą nowy łańcuch, średnia ma ślady jazdy ale też nie zaszkodzi, u mnie one na nowym łańcuchu działało dobrze na wszystkich 3 tarczach



#14 szloser

szloser
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:19

Ok, nie chodziło mi o to że zauważyłem szybkie zużycie blatów, po prostu gdy kupowałem rower miał on już nieźle nalatane, nie wiem ile km przejechała korba ale patrząc po kolei na wszystkie podzespoły będzie już zużyta. Po ostatniej wymianie kasety i łańcucha przez jakiś czas był spokój ale zauważyłem że przy mocnym depnięciu na pedał w czasie jazdy pod górkę potrafi mi już czasem leciutko przeskoczyć. Nie chcę więc za dużo kombinować dlatego postanowiłem wymienić te tarcze w korbie + kasete i łancuch dla świętego spokoju i powinien być spokój- wcześniej działało to bardzo ładnie, przerzutki ładnie wyregulowane, hak przerzutki prosty... generalnie po wymianie nie powinno być juz kłopotów. Obecnie da się jeszcze jeździć bo normalnie nic nie przeskakuje ale chce to wymienić teraz żeby po prostu dbać o to przez sezon a nie szukać części na szybko ....   



#15 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:29

Tak, to dobry pomysł jeśli razem z nimi dasz nową kasetę i łańcuch

jeśli reszta śmiga to jak najbardziej masz rację





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: blaty, tiagra, wymiana zębatek