luz na widelcu
Started By
lindner
, 14 May 2009 16:26
6 replies to this topic
#1
Posted 14 May 2009 - 16:26
Mam takowe pytanie nie bardzo się na tym znam więc w zasadzie nie potrzebnie się za to zabierałem ale już się stało, otóż chciałem usunąć jedną z podkładek na kierownicy, oczywiście odkręciłem śrubę trzymającą stery z kierownicą, potem odkręciłem kierownicę zdejmując ją i zdjąłem podkładkę ale po skręceniu śruby oraz dokręceniu na koniec kierownicy okazało się że jest luz między widelcem a początkiem rury od ramy, w którą wchodzi widelec, nie bardzo to umiem zlikwidować ,czy ktoś ma pomysł jak powinno się do tego zabrać by to się trzymało, luz jest minimalny, ale jest
#5
Posted 14 May 2009 - 20:27
A czy te podkładki powinny się obracać wokół rurki po dokręceniu, czy powinny być sztywne, bo teraz widzę że coś z nimi nie tak, to jest tak że one kręcą się po dokręceniu śruby ale gdy je ustawię w określonym położeniu to wówczas ten luz jakby ustaje ale z drugiej strony też mogą być w luźnym położeniu i wtedy znów jest luz. Wychodzi na to że są nierówne minimalnie i dlatego są takie rozbieżności. A ta podkładka na samym dole najcieńsza pod ostatnią grubą podkładką, za co odpowiada ?, w sumie nie zdawałem sobie sprawy że to tak musi być wszystko równo.
#6
Gosc_kosai_*
Posted 14 May 2009 - 20:37
podkładki nie powinny się obracać! Rura sterowa musi być minimalnie poniżej (~2-3mm) górnej części mostka. Jeśli ten warunek nie jest spełniony to znaczy że musisz skrócic rurę sterową.
A pomiędzy najgrubszą podkładką ( stożek), a ramą musi być mała szczelina, żebyś po skręceniu wszystkiego mógł obracać kierownicą.
A pomiędzy najgrubszą podkładką ( stożek), a ramą musi być mała szczelina, żebyś po skręceniu wszystkiego mógł obracać kierownicą.
#7
Gosc_Stas_*
Posted 14 May 2009 - 21:43
Poluzuj śruby przy mostku ale nie wykręcaj ich całkowicie. Poluzuj tak aby kierownica ciężko ruszała sie na boki w czasie gdy koło jest zablokowane. Mówiąc krótko poluzuj tak jakbyś chciał ustawić kierownice na wprost względem koła. Teraz z wyczuciem ale mocno dokręć śrubę kapsla, nastepnie mocno dokręć sruby przy mostku. A teraz próba: złap kierownicę w dolnym uchwycie, nacisnij mocno przedni hamulec. Wykonaj kilka ruchów pchając kieronicę do przodu i do tyłu. Nie powinieneś wyczuwać luzów ani nie powinno być słychać stuków. Puść hamulec i kierownicę. Przy kołysaniu rowerem w lewo i w prawo kierownica swobodnie powinna się wahać wraz z przednim kołem.
Stas
Stas


