Popatrz na YT na filmy z "RAAM" - o bardziej wymagajacy UM ciezko....
Kiedys analizowalem rowery "RAAM'owe" i kilka rzeczy bylo wspolnych ( ale musisz wziac pod uwage, ze RAAM jest wyscigiem ze wsparciem serwisowym , m.in - ja przygladalem sie rowerom z malym / zadnym (zdarza sie ! ) wparciem technicznym ) :
- ramy karbonowe
- 2 rowery : szosowka na wspinanie i TT na plaskie i wietrzne, nowy trend : 1 rower z lemondka
- kola "aero" - 30mm i wiecej
- geometria i ustawienie kierownicy w stosunku do siodelka typowo "komfortowe" : maly "reach", czesto kierownica wypoziomowana z siodelkiem ( bardziej wyprostowana pozycja na lapach ), kierownice "anatomiczne" , lemondki z odchylanymi padami na podjazdy.
- opony 25mm
- osprzet "kompakt"34-50 , rzadziej 36-52, 39-53 tylko w czasowkach. Kaseta 11/12 - 28 . Nie widzialem nic ponizej 105. Bardzo popularna jest Ultegra.
- podwojna owijka na kierownicy
- ultra wygodne siodelko ( nigdy nowe, zawsze stare, wyjezdzone , znane twoim 4 literom )
Jakie ramy : tu dosc mocna reprezentacje maja ramy robione na "klasyki" czy Paris-Roubaix - wiec komfortowe, znoszace wieksze obciazenia, niekoniecznie wylajtowane i "sztywne" - choc widywalem i Cervelo - ale to raczej u zawdnikow z "full service'em".
Gdzies mam na dysku ( ale i latwo w necie znalzezc ) pdf'a z analiza rowerow na Paris-Briest-Paris : bardzo ciekawa lektura. 2 glowne kryteria DNF to blotniki (brak ) i plecak.... a cala reszta tak rozna , ze w sumie byla nawet hulajnoga na duzych kolach ( push bike ) - zreszta Fina z Tampere