Jump to content


Photo

Ural


10 replies to this topic

#1 Mat

Mat
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądŁódź

Posted 03 February 2014 - 17:44

Witam.

Zabrałem się za "zrobienie" socjalistycznego roweru ural. Przy rozkładania kół zauważyłem, że na obręczy nie ma "rowka", w który wchodzi rant opony. Załączam zdjęcia :) . Czy ktoś ma pojęcie czy dostanę takie opony czy czeka mnie wymiana obręczy?

 

Pozdrawiam. 

Attached Files

  • Attached File  u4.jpg   75.87KB   8 downloads
  • Attached File  u3.jpg   154.98KB   8 downloads


#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 03 February 2014 - 20:35

Zdjęcia są mało czytelne. Skopałeś ostrość i za duże powiększenie. Nie ma odniesienia, żeby skojarzyć gdzie rant felgi, gdzie guma. Przyłóż oponę, do miejsca, gdzie ma siedzieć i zrób zdjęcie. Wówczas będzie jakiś kontrekst i może coś będzie widac.



#3 roolez

roolez
  • Użytkownik
  • 87 posts
  • SkądBrodnica

Posted 04 February 2014 - 08:02

Wymiana obręczy nie jest potrzebna a opony do tego roweru dostaniesz bez problemu!

  Za wczesnej młodości zjeździłem kilka takich wynalazków radzieckiej myśli technicznej, aż łza się w oku kręci...

 A zdjęcia są do bani!



#4 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 04 February 2014 - 10:27

Bez przesady. Coś tam widać.

Tego typu obręcze są w wielu starych składakach, starych mieszczuchach np. Rometu czy Wagantach itp. Śmiało zakładaj normalne opony z tym, by pasowały odpowiednio do szerokości obręczy, no i nie mogą mieć wzmianki "Mount only on hooked type rims", ponieważ Ty masz obręcze "non-hooked". Wtedy pompować nie ma co za mocno - do tych 4-5 bar, co na opony rzędu 35-47mm szerokości jest raczej optymalne - ten "hak",rant gdyby był to właśnie pozwalałby na mocniejsze pompowanie w razie wąskiej opony.

Chociaż wydaje mi się, że kiedyś zaszalałem i kupiłem bardzo drogą Continental na tył właśnie z dopiskiem "mount only on hooked rims" i miałem ją na zwykłej obręczy Rigida Superchromix - z tym, że to robiłem na własną odpowiedzialność. Jeśli wpadniesz na taki pomysł to ja nie zachęcam, skoro producent pisze coś takiego.



#5 Mat

Mat
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 February 2014 - 18:59

Może te zdjęcia coś pomogą. 

Attached Files



#6 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 04 February 2014 - 19:46

Skoro podjąłeś się takiej tytanicznej pracy, to zerknij na ten temat: http://szosa.org/top...inium-poradnik/ Odnowić Urala to jedno, ale zrobić z niego dzieło sztuki, to inna bajka



#7 Mat

Mat
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 February 2014 - 20:24

W uralu to jest więcej chromu niż aluminium. To ma być rower użytkowy  na co dzień więc parę rzeczy w nim się zmieni. Chociaż chcę jak najwięcej oryginalnych części zostawić.  



#8 Mat

Mat
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2014 - 13:26

Tak wygląda efekt końcowy. 



#9 Mat

Mat
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2014 - 13:28

Tak wygląda efekt końcowy. 

 

Attached Files



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 12 September 2014 - 19:30

W razie czego będziesz miał czym uciekać przed ruskimi czołgami ;-).
Zwłaszcza, że ośmieliłeś się poprawiać radziecką myśl techniczną!
Czy dobrze widzę - piasta wielobiegowa i hamulec rolkowy? Ale teraz to już "nas nie dogoniat".


http://veloretro.ru/...=47&indx=0'

#11 Mat

Mat
  • Użytkownik
  • 45 posts
  • SkądŁódź

Posted 14 September 2014 - 16:36

Tak :)





Reply to this topic