Witam,nie wiem czy dobrze robie zakładając nowy temat,ale nie bardzo mam się gdzie podpiąć. Chce w swoim rowerze wymienić kierownice,mniej więcej na taką jak mam - Merida Anatomic Road OS( Merida 900-903 2013 ). Czyli kompaktową,Mam około 42 cm rozstaw ramion,a kierownice w chwili obecnej 40cm. Pytanie więc,czy warto zmieniać kierownice dla tych 2 cm,bo myślałem nad kierą 42 cm.Jeżeli warto to na jaką ,tutaj interesowała by mnie wyłącznie aluminiowa,do około 200 zł,mostek z którym miała by być połaczona to Boplight Team.Wiem że kierownica powinna być na szerokość ramion,a 2 cm wydaje się nie dużo.Prosze o jakieś rady.
Zmiana Kierownicy
#2
Posted 11 February 2014 - 17:58
To zależy czy Ci jest za wąsko (ciężko z głębokim oddychaniem w dolnym chwycie) i jeśli Ci przeszkadza kiera (mi przeszkadzała z kolei za szeroka) to warto zmienić. Żeby to stwierdzić musisz spróbować inne i trochę pojeździć. Szeroka kierownica to także większa dźwignia przy sprintach i podjazdach, tu masz kolejny plus.
#3
Gosc_Małopolanin_*
Posted 11 February 2014 - 18:12
Wlaśnie, z jazdą nie jest zle. Co prawda ostatni raz jeździłem w połowie listopada,ale nie pamiętam żebym miał problemy z oddychaniem. A co dolnego chwytu,tylko przy zjadach zniego korzystam z tego co pamiętam
Jeżeli by w gre wchodziłą wymiana- jakaś fajna kiera ? lżejsza....ładniejsza....bardziej kozacka i wygodna ![]()
#5
Posted 11 February 2014 - 18:25
Jeżeli chcesz przekonać się, jaka kierownica będzie dla Ciebie odpowiednia, możesz potestować rowery kolegów (potencjalny problem: inna geometria roweru!) albo kupić jakąś tanią kierownicę w podanym rozmiarze i ją przetestować. Potencjalny problem: wymiana owijki i manetek trochę trwa.
A tak na marginesie: po co chcesz aż tak skupiać się nad geometrią całej kierownicy, skoro nie jeździsz w dołach? Idąc dalej: skoro prawie w ogóle nie jeździsz w dołach, to może cała kierownica jest zbyt nisko?

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Gosc_Małopolanin_*
Posted 11 February 2014 - 18:32
A tak na marginesie: po co chcesz aż tak skupiać się nad geometrią całej kierownicy, skoro nie jeździsz w dołach? Idąc dalej: skoro prawie w ogóle nie jeździsz w dołach, to może cała kierownica jest zbyt nisko?
i tu chyba jest problem,pisałem o nim w innym dziale
Mam troszkę za małą ramę,co za tym idzie-kierownica jest węższa.W sumie nie jeździ sie źle,bardziej to moja chęć by sprawić żeby rower wyglądał lepiej
.A co do rozmiaru kierownicy-czytałem troszke ostatnio jakies poradniki o doborze kierownicy(w sumie to o pozycji na tych rowerach ). Było to uzupełnieniem moich wiadomości na temat jej ustawienia,podobnie jak wcześniej czytałem prawidłowym ustawieniu siodełka.I zacząłem się zastaanawiać. A tak swoją drogą co do wyskości chwytu- są jakieś zasady ? czy poprostu tak się ustawia żeby było git ?
#7
Posted 11 February 2014 - 18:44

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Gosc_Małopolanin_*
Posted 11 February 2014 - 18:51
Jednej złotej zasady nie ma, ale u mnie dobrze sprawdza się taka metoda: wysokość kierownicy względem mostka jest determinowana przez to, jak nisko chcę umieścić "doły", żeby były w najniższej pozycji, w której jestem w stanie jechać. Z kolei to, na jakiej wysokości będzie góra (a więc manetki), jest już zależne od geometrii samej kierownicy - dobieram taki model, który pozwoli mi uzyskać wygodną pozycję górną i dolną.
I chyba właśnie o to mi chodziło,teraz wiem jak ugryść temat kierownicy u mnie,Dziękuje za pomoc .Pzdr


