Jump to content


Zmiana Kierownicy


7 replies to this topic

#1 Gosc_Małopolanin_*

Gosc_Małopolanin_*
  • Gość

Posted 11 February 2014 - 17:48

Witam,nie wiem czy dobrze robie zakładając nowy temat,ale nie bardzo mam się gdzie podpiąć. Chce w swoim rowerze wymienić kierownice,mniej więcej na taką jak mam - Merida Anatomic Road OS( Merida 900-903  2013 ). Czyli kompaktową,Mam około 42 cm rozstaw ramion,a kierownice w chwili obecnej 40cm. Pytanie więc,czy warto zmieniać kierownice dla tych 2 cm,bo myślałem nad kierą 42 cm.Jeżeli warto to na jaką ,tutaj interesowała by mnie wyłącznie aluminiowa,do około 200 zł,mostek z którym miała by być połaczona to Boplight Team.Wiem że kierownica powinna być na szerokość ramion,a 2 cm wydaje się nie dużo.Prosze o jakieś rady.



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 11 February 2014 - 17:58

To zależy czy Ci jest za wąsko (ciężko z głębokim oddychaniem w dolnym chwycie) i jeśli Ci przeszkadza kiera (mi przeszkadzała z kolei za szeroka) to warto zmienić. Żeby to stwierdzić musisz spróbować inne i trochę pojeździć. Szeroka kierownica to także większa dźwignia przy sprintach i podjazdach, tu masz kolejny plus.



#3 Gosc_Małopolanin_*

Gosc_Małopolanin_*
  • Gość

Posted 11 February 2014 - 18:12

Wlaśnie, z jazdą nie jest zle. Co prawda ostatni raz jeździłem w połowie listopada,ale nie pamiętam żebym miał problemy z oddychaniem. A co dolnego chwytu,tylko przy zjadach zniego korzystam z tego co pamiętam :) Jeżeli by w gre wchodziłą wymiana- jakaś fajna kiera ? lżejsza....ładniejsza....bardziej kozacka  i wygodna :)



#4 Gosc_Małopolanin_*

Gosc_Małopolanin_*
  • Gość

Posted 11 February 2014 - 18:14

Z kierownicą jest tak troche jak z doborem ramy ? Rozmiar od do ,czy musi byc idealnie ?



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 February 2014 - 18:25

Z kierownicą jest jak z dobraniem ramy: dobra jest taka, która Tobie pasuje ;) Jedni wolą szersze, inni węższe, a wskazówka o rozstawie ramion to tylko wskazówka i nic więcej, żadne sztywne zalecenie.

Jeżeli chcesz przekonać się, jaka kierownica będzie dla Ciebie odpowiednia, możesz potestować rowery kolegów (potencjalny problem: inna geometria roweru!) albo kupić jakąś tanią kierownicę w podanym rozmiarze i ją przetestować. Potencjalny problem: wymiana owijki i manetek trochę trwa.


A tak na marginesie: po co chcesz aż tak skupiać się nad geometrią całej kierownicy, skoro nie jeździsz w dołach? Idąc dalej: skoro prawie w ogóle nie jeździsz w dołach, to może cała kierownica jest zbyt nisko?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Gosc_Małopolanin_*

Gosc_Małopolanin_*
  • Gość

Posted 11 February 2014 - 18:32

A tak na marginesie: po co chcesz aż tak skupiać się nad geometrią całej kierownicy, skoro nie jeździsz w dołach? Idąc dalej: skoro prawie w ogóle nie jeździsz w dołach, to może cała kierownica jest zbyt nisko?

i tu chyba jest problem,pisałem o nim w innym dziale :D Mam troszkę za małą ramę,co za tym idzie-kierownica jest węższa.W sumie nie jeździ sie źle,bardziej to moja chęć by sprawić żeby rower wyglądał lepiej ;) .A co do rozmiaru kierownicy-czytałem troszke ostatnio jakies poradniki o doborze kierownicy(w sumie to o pozycji na tych rowerach ). Było to uzupełnieniem moich wiadomości na temat jej ustawienia,podobnie jak wcześniej czytałem prawidłowym ustawieniu siodełka.I zacząłem się zastaanawiać. A tak swoją drogą co do wyskości chwytu- są jakieś zasady ? czy poprostu tak się ustawia żeby było git ?



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 February 2014 - 18:44

Jednej złotej zasady nie ma, ale u mnie dobrze sprawdza się taka metoda: wysokość kierownicy względem mostka jest determinowana przez to, jak nisko chcę umieścić "doły", żeby były w najniższej pozycji, w której jestem w stanie jechać. Z kolei to, na jakiej wysokości będzie góra (a więc manetki), jest już zależne od geometrii samej kierownicy - dobieram taki model, który pozwoli mi uzyskać wygodną pozycję górną i dolną.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Gosc_Małopolanin_*

Gosc_Małopolanin_*
  • Gość

Posted 11 February 2014 - 18:51

Jednej złotej zasady nie ma, ale u mnie dobrze sprawdza się taka metoda: wysokość kierownicy względem mostka jest determinowana przez to, jak nisko chcę umieścić "doły", żeby były w najniższej pozycji, w której jestem w stanie jechać. Z kolei to, na jakiej wysokości będzie góra (a więc manetki), jest już zależne od geometrii samej kierownicy - dobieram taki model, który pozwoli mi uzyskać wygodną pozycję górną i dolną.

I chyba właśnie o to mi chodziło,teraz wiem jak ugryść temat kierownicy u mnie,Dziękuje za pomoc .Pzdr





Reply to this topic