Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak To Połączyć


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukas30

lukas30
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 luty 2014 - 12:04

Witam

mam krossa level A2 z 2010r 21'' koła26''

przerzutka przod shimano alivio tył deore xt

 

Korby:

Shimano M311 42/34/24

Kaseta:

SRAM PG-830, 8 b. 11-32

 

chciałbym z przodu zmienic na jak najwiekszą zęby żeby szybciej jechac gdyż do pracy sam asfalt opony zmieniłem na wąskie i 8km/h wiecej rekord na prostej 49.7 km/h i zabrakło juz przerzutki myślałem o korbie

shimano fc-m171 48/38/28 silver ale jak da rede 53 to tez moze byc czy wystarczy korbe zmienic na wiekszą i tyle czy kasete tez trzena zmieniac



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 luty 2014 - 12:38

Kasety nie musisz zmieniać.

Z korbą nie ma pewności - istnieje ryzyko, że jeżeli założysz większe tarcze, zaczną one ocierać o ramę zaraz za mufą suportu. Tylko przymiarka powie Tobie, czy takie połączenie zadziała. Na wszelki wypadek możesz spróbować założyć korby na dłuższej osi suportu, żeby odsunąć je nieco od ramy, ale to też jest lekka loteria, wyniku z góry nigdy nie przewidzisz.

Korby 48/48/28 są bezpieczniejszym rozwiązaniem od korb typowo szosowych. Przednia przerzutka Alivio powinna ją obsłużyc bez żadnych problemów - będziesz potrzebował jedynie zamocować przerzutkę nieco wyżej, aby dopasować ją do większej tarczy. Będziesz też potrzebował dłuższego łańcucha, bo do obsłużenia będzie większa tarcza.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 14 luty 2014 - 13:34

Korba 48z jak do trekkinga.Z większą może być już kombinacja i nie wiadomo czy podejdzie.



#4 lukas30

lukas30
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 luty 2014 - 14:03

czyli najtanie i bez ryzyka załozyc 48/38/28



#5 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 14 luty 2014 - 14:12

Dokładnie.

53 to już straszliwe patelnie i nawet niektórzy szosowcy ich nie ogarniają więc do "górala" 48 jest wystarczająca i bezproblemowa.

Geometria Levela i tak nie pozwoli Ci wykorzystać 53z.



#6 lukas30

lukas30
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 luty 2014 - 14:23

Korba Shimano Acera FC-M361 48/38/28 175mm srebrn 120zl

KOR. FC-M 311 SHIMANO ALTUS 48 CZARNA!!!(KB11) 69zl

która wybrac zaznacze ze to nie jest wyczynowa jazda tylko jak najszybciej do pracy :) 40km dziennie deszcz slonce w zime nie jezdzę



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 luty 2014 - 14:33

FC-M311 nie ma wymiennych tarcz, więc to tak naprawdę jednorazówka - jak zajedziesz którąś tarczę (czyli raz na kilka tysięcy km), masz do wymiany cały mechanizm. Przy wymiennych tarczach (FC-M361) wykręcasz tylko jedną zużytą tarczę i masz problem z głowy.

Moim zdaniem warto dopłacić, bo na dłuższą metę to się po prostu opłaca.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 14 luty 2014 - 14:37

http://allegro.pl/ko...3957703351.html



#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2014 - 15:39

FC-M311 nie ma wymiennych tarcz, więc to tak naprawdę jednorazówka - jak zajedziesz którąś tarczę (czyli raz na kilka tysięcy km), masz do wymiany cały mechanizm. Przy wymiennych tarczach (FC-M361) wykręcasz tylko jedną zużytą tarczę i masz problem z głowy.

Moim zdaniem warto dopłacić, bo na dłuższą metę to się po prostu opłaca.

W przypadku jazdy szosowej zużywać się będzie głównie największa zębatka, a te nawet w taniej nierozbieralnej korbie wytrzymują długo. Z kolei zębatki wymienne 48 z wcale nie są tanie, więc koszty eksploatacji takiej jednorazowej korby wcale nie muszą być wyższe.

 

Jako tanią alternatywę dla Shimano mogę zasugerować taką korbę:

http://allegro.pl/ko...3938809243.html

 

Mam z tej firmy podobną korbę (moja akurat ma wymienne zębatki, ale to typowe górskie 42/34/24 http://allegro.pl/ko...3938809321.html ). Nie oczekiwałem cudów, ale muszę przyznać, że zmiana biegów całkiem gładko przebiega, a wagowo nawet lepiej od Shimano). Sztywność również wystarczająca. 

 

Ta trekkingowa Miranda waży również nieco mniej niż Alivio.

 

Jeśli chodzi o kasetę, to do komfortowej jazdy po szosie możesz rozważyć jakąś ciaśniej stopniowaną, najlepiej 11-28 (http://allegro.pl/k-...3936717326.html). Będzie lżejsza i nie będzie takich "dziur" w przełożeniach - po prostu łatwiej będzie utrzymać równą kadencję. 



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 luty 2014 - 16:08

Najtańsza tarcza 48T Shimano kosztuje w granicach 40-45 zł. Moim zdaniem to niewiele.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 gumolyt

gumolyt
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKujawy i Pomorze

Napisano 14 luty 2014 - 18:02

Udało mi się kiedyś na all..ro kupić 48T SLX nigdy nie używaną za 50zł :-) shimanowskie tarcze niższych klas są stalowe, wiec o żywotność nie ma co się martwić i wytrzymują naprawdę sporo.



#12 lukas30

lukas30
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 luty 2014 - 07:41

oki dzieki temat zamkniety



#13 lukas30

lukas30
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 luty 2014 - 12:53

f

 





Dodaj odpowiedź