Trwałość sterów
#1
Napisano 29 maj 2009 - 21:28
#2
Napisano 30 maj 2009 - 08:20
Musiałeś wpaść w niezłą dziurę albo ster był za mocno skręcony.
Autopilot zazwyczaj tak szybko się nie pojawia ;-)
#4
Napisano 30 maj 2009 - 09:56
Może chodzi o te na łożyskach maszynowych?
#7
Napisano 30 maj 2009 - 15:52
Choć z drugiej strony standardowe stery to nabijane, a pasowane w rame - wciskane.
Lesław, chyba jednak Twoje stery były za bardzo skręcone.
Stery skręcamy pomału.
Ja zazwyczaj na poczatku dokręcam mocniej ( bez przesady ) korek - aby się ułożył zestaw , potem popuszczam troche , uderzam lekko kołem o ziemie( aby powstał mały luz ) i pomału dokręcam , sprawdzając kiedy luz na sterach znika, ot i cała robota
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Gosc_Anonymous_*
Napisano 30 maj 2009 - 17:12
Polecam wywalić shit stery kulkowe i wymienić na maszynowe - ja tak zrobiłem i nie ma rzadnych problemów z łapaniem luzów, ścieśnianiem - po prostu zapomniałem o tej części, a przy pierwszych jazdach na maszynach stwierdziłem, że rower lepiej się prowadzi.
#10
Gosc_Anonymous_*
Napisano 30 maj 2009 - 18:08
Na sucho to podnosisz rower za rurę górną i kierownica powinna swobodnie skręcać przy wychylaniu na boki bez "indeksacji". Oczywiście przy braku luzów, ale to juz chyba wiesz jak sprawdzić.
#11
Napisano 30 maj 2009 - 21:01
Ale takie stery kosztuowały pare zł .
Maszynówki także padają, zwłaszcza jak dostanie się tam woda, lub wilgoć - jest to podstawowa wada sterów na maszynkach.
No ale w szosówkach to wolniej to działa.
Kiegyś były stery XT na kulkach tak duzych jak w pisatach tylnych, nie do zajechania.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Napisano 30 maj 2009 - 21:28
a z ta indeksacją o co chodzi ?
a lepiej jest mieć za luźne czy za mocno skręcone ? ja grzyba dokreciłem tak, że dokręciłem do oporu bez uzycia wiekszej siły.
:mrgreen:
ani tak, ani siak, po prosty pomalutku do momentu aż luzu nie będzie.
Tu siły nie używa się.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15
Napisano 16 czerwiec 2009 - 22:07
Nawet najtańsze łożyska powinny wytrzymać o wiele więcej. Problem być może leży w wadliwej ramie lub widelcu (nierównoległość gniazd w główce ramy). Jeśli tak, ramę należy bezwzględnie oddać do naprawy.Po przejechaniu trochę ponad 2000km na rowerku z ramą Trek 1500, zauważyłem lekką "indeksację" sterów....
#17
Napisano 06 lipiec 2009 - 20:57



