Klasyczne pytanie początkującego, po czym stwierdzić czy opona jest już do wymiany. Czy po ściętym profilu górnym jeżeli tak to jak dużym? Czy coś innego? Czy może po prostu ganiać aż poleci ale tego to bym wolał uniknąć. Pozdrawiam
Zurzycie Opony
#2
Posted 15 March 2014 - 14:25
Klasyczne pytanie początkującego, po czym stwierdzić czy opona jest już do wymiany. Czy po ściętym profilu górnym jeżeli tak to jak dużym? Czy coś innego? Czy może po prostu ganiać aż poleci ale tego to bym wolał uniknąć. Pozdrawiam
Jakie masz opony ?
Tutaj masz o zużyciu opon wg Schwalbe
http://www.schwalbet..._info/tire_wear
#4
Posted 25 March 2014 - 15:02
Opona jest zużyta(na marginesie rażący błąd)przede wszystkim po znacznym wytarciu jej bocznej warstwy.Nadmierne zużycie jest widoczne gdy na rancie pojawia się już "wyciągnięty" oplot który sprawia wrażenie jakby miał się odłączyć od reszty.Analogicznie oplot pojawia się na głównej powierzchni opony wręcz widać już jego strukturę.Poza tym jawią się liczne pęknięcia a nawet stracie napisów firmowych.Opisałem panu ekstremalny :-o przykład wyeksploatowanej opony.Posiadam jeszcze moje stare michelin krylion carbon na których jazda była jak to pracownik sklepu powiedział "może dojadę szczęśliwie".
#11
Gosc_marvelo_*
Posted 20 June 2014 - 23:12
Jeśli nacięcie dotyczy tylko warstwy bieżnika i nie narusza karkasu opony (nie widać deformacji kształtu opony w tym miejscu), to ja bym się tym nie przejmował. Takie nacięcia na niektórych oponach (np. Michelin) pojawiają się już po kilkuset kilometrach i niczym nie grożą.
Swoją drogą, to i tak dobry wynik jak na tak duży przebieg.
#12
Posted 20 June 2014 - 23:17
Wynik jest niezły, jak widzę, że niektórzy do 5000 km nie dojeżdżają, ale po części jest to pewnie pochodną przyczepności, ale z drugiej strony - w jakimś teście opon samochodowych, jedna z opon miała małą ścieralność i jednocześnie bardzo dobrą przyczepność - czyli można (o ile i na ile można teraz wierzyć jakimkolwiek testom
).



