
Jakie Pedały Shimano Czy Look
#1
Posted 19 March 2014 - 15:30
#2
Posted 19 March 2014 - 15:40

Co do marki: wszystko zależy od tego, na jakiej półce cenowej szukasz, bo żadna marka nie jest wyraźnie lepsza, ale wiele marek (nie tylko te dwie) ma swoje modele szczególnie godne polecenia. Gdybyś określił, ile mniej więcej chcesz wydać, byłoby łatwiej o jakąś rozsądną poradę.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3
Posted 19 March 2014 - 15:45
Wypinanie jest nieco trudniejsze, ale można się przyzwyczaić. Za to stopa ma stabilniejsze podparcie, więc coś za coś
Co do marki: wszystko zależy od tego, na jakiej półce cenowej szukasz, bo żadna marka nie jest wyraźnie lepsza, ale wiele marek (nie tylko te dwie) ma swoje modele szczególnie godne polecenia. Gdybyś określił, ile mniej więcej chcesz wydać, byłoby łatwiej o jakąś rozsądną poradę.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Myślę tak koło 300-400 zl.
A czy wypinanie z takich pedałów jest identyczne jak w MTB?
Czy orientujesz się może na temat jakości butów speca chodzi mi dokładnie o s-worksa ponieważ czytałem dużo różnych opinii i nie wiem co o nich sądzić.
#4
Posted 19 March 2014 - 16:17
Jeżeli jeździsz rekreacyjnie, moim zdaniem swobodnie mógłbyś pozostać przy butach i pedałach MTB, a zamiast kupować pedały oraz buty, zainwestować tylko w jak najlepsze buty. Bardziej ortodoksyjni szosowcy powiedzą Ci, że to nie przystoi

Gdybyś mimo wszystko postawił na pedały szosowe, na Twoim miejscu postawiłbym na Xpedo (mówię to jako użytkownik). Np. model NXL waży mniej niż Look Keo 2 Max (245 g/para, Keo ważą 260 g) i jest jednocześnie tańszy - łatwo znajdziesz go za niecałe 250 zł, czyli nawet sporo poniżej zakładaego budżetu. Wprawdzie są to pedały na łożyskach kulkowych (podobnie jak Shimano - Look oraz wyższe modele Xpedo mają łożyska maszynowe), ale pod względem wytrzymałości nie można im nic zarzucić - są praktycznie bezobsługowe.
W kwestii butów: nie jeździłem, a opinie są faktycznie bardzo różne. Wniosek jest prosty: bez przymiarki ani rusz

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Posted 19 March 2014 - 16:19
s-works szosa - mam są super
zresztą tak jak mtb
polecam do tych butów
http://keywin.cc/index.php/keywin-crm
wg mnie czuć różnicę
tylko uważaj na pierwsze jazdy - zgodnie z instrukcją posmaruj aby swobodniej się wypinały - po kilku jazdach jest ok
potem tylko lepiej
http://szosa.org/top...ywin/?hl=keywin
http://forum.triakty...t=keywin#p40629
#6
Posted 19 March 2014 - 17:31
Dzięki za podpowiedzi.
Teraz to mam dylemat po tym co mi napisał Mikroos.
Mam pytanie czy różnica w jeździe w butach mtb a szosowych jest aż tak odczuwalna że warto kupować buty szosowe?
Posiadam buty mtb ale ich żywotność się powoli kończy stąd moje pytanie.
co do s-woks to mierzyłem i wydaje mi się że są idealne.
#10
Posted 19 March 2014 - 21:13
Mikroos ma rację. Różnicę poczujesz na pewnym poziomie wytrenowania i sprzętu. Sam się przesiadłem ostatnio na pedały i porządne buty mtb. Mnie, cieniasowi różnicy dużej to nie robi, ale za to o ile wygodniej :-P Ma być dobrze i wygodnie mnie a nie obserwatorom. pozdr
#12
Posted 19 March 2014 - 22:14
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Posted 20 March 2014 - 00:16
Jeździłem trochę rowerem szosowy w SPD a teraz mam SPD-SL. Ogólnie rozumiana wygoda (dla stopy) zależy od konkretnego modelu buta a nie od systemu. Obie pary butów które mam uważam za bardzo wygodne i nie zauważam miedzy nimi różnicy w tym względzie.
Dla mnie podstawowe różnice między tymi systemami z punktu widzenia użytkownika rekreacyjnego sprowadzają się do:
1. wyraźnie odczuwalnej większej powierzchni podparcia w przypadku SPD-SL. Ma się wrażenie że but wpięty jest bardziej sztywno (nie mylić z luzem na boki!)
2. zdecydowanie większych możliwości 'normalnego' chodzenia w przypadku SPD.
Pozostałe różnice, w przypadku jazdy rekreacyjnej są moim zdaniem pomijalne, łącznie z tym że wpinanie SPD-SL jest tylko trochę inne ze względu na to że trzeba nieznacznie obrócić pedał. Po pewnym krótkim czasie robi się to machinalnie. Miałem przez jakiś czas SPD z platformą z jednej strony i tam również musiałem obracać pedał przy wpięciu. Nie stanowiło to żadnego kłopotu.
Czy zrezygnowałbym z butów wpinanych??? NIE :-)
Czy wróciłbym SPD-SL do SPD ??? Nie :-)
Czy brakuje mi czasem możliwości 'normalnego chodzenia'???? Tak :-)
#15
Posted 20 March 2014 - 06:32
wygoda - czym lepsze buty rowerowe tym mniej wygodne do chodzenia bo muszą mieć twardszą podeszwę
fakt mtb nawet s-works się chodzi znacznie lepiej niż w szosowych tych samych ale to dlatego, że mniejszy blok i sama idea mtb zakłada czasami podejście/podbieg
natomiast wielogodzinna jazda w szosowych butach jest wygodniejsza - mniej czuć po stopą
ale np. w szosowych zejść po stromych schodach marmurowych mokrych to zabawa - w mtb w zasadzie żaden problem
#16
Posted 20 March 2014 - 18:27
Dzięki za podpowiedzi. Decyzja podjęta.
Będą to buty Speca s-works MTB przede wszystkim dlatego że będę mógł w nich jeździć też na drugim rowerze.
Mam jeszcze pytanie dotyczące pedałów mianowicie znalazłem pedały z wpięciem MTB ale takie przedłużone, które mają większą płaszczyznę podparcia buta. Czy waszym zdaniem będą dużo wygodniejsze od standardowych SPD i jest je sens wymieniać na te dłuższe??
Drugie pytanie czy cena 999zł za s-worksy z zeszłego roku jest ok czy można znaleźć gdzieś taniej??
Dzięki za odpowiedz
#17
Posted 20 March 2014 - 21:00
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#18
Posted 20 March 2014 - 21:14
buty - to dobra cena oficjalna ale można znaleźć taniej z prywatnego importu
jeżeli planujesz sporo podchodzić po górach w nich to polecam wersję EVO - ma trwalszą podeszwę
pedały - w góralu mam cranki eggbeater a w trekkingu candy [te same bloki się wpinają w obydwa więc mam porównanie] - czuję, że candy są wygodniejsze dla rekreacji - w ciężkie warunki lepsze czyste "ubijaki"
#20
Posted 13 June 2014 - 12:42
a czy ktoś tutaj jest w stanie dać mi informacje do jakich pedałów pasują bloki LOOK DELTA? mam stare SH PD-7401 (stara grupa DuraAce na patencie LOOK) i chciałbym kupić jeszcze jedne do drugiego roweru - stąd moje pytanie do których pedałów te bloki się nadają?
z góry dzięki za wszelkie info
don't hate the rider, hate the legs
Reply to this topic
