pęknięta rama? co robić?
Started By
Bartosz
, 13 cze 2009 16:44
27 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 13 czerwiec 2009 - 16:44
Mam pytanko - czy jak rama jest delikatnie stuknięta (najprawdopodobniej rower się w coś wbił albo czołówka) i na rurze suport główka sztycy (stery) czyli tej skośnej, w standardowym mijscu gdzie sie rama łamie, jest lekkie wybrzuszenie aluminium, lekkie wygięcie (ale rura nie jest peknięta i nie ma dziury ani nic, ciut wygięta) to czy da się z tym coś zrobić, czy raczej do wyrzucenia. W serwisie opowiedzieli że nie ma co, ewentualnie wymiana całej rury, ale ja sobie tak kombinuje że jak by to kawełkiem alu od zewnatrz wzmocnić, zaspawać, to może by nie pekło. Czy to ryzyko? Co wy na to? Proszę o pomoc specjalistów, bo może da się to uratować...? Może ktoś miał podobną sytuację?
#5
Napisano 13 czerwiec 2009 - 19:19
No Panowie, co jest? Dałem zdjęcie i zero reakcji... :roll:
Dajcie znać czy opłaca się coś z nią robić, bo jak nie to ją odsyłam do byłego właściciela po weekendzie...
Ale coś mi się wydaje że raczej się nie opłaca :-/ :roll: bo chyba jest skrzywiona, no chyba że by czymś wzmonić tak jak pisałem... :?:
Dajcie znać czy opłaca się coś z nią robić, bo jak nie to ją odsyłam do byłego właściciela po weekendzie...
Ale coś mi się wydaje że raczej się nie opłaca :-/ :roll: bo chyba jest skrzywiona, no chyba że by czymś wzmonić tak jak pisałem... :?:
#7
Gosc_kobrys_*
Napisano 13 czerwiec 2009 - 19:56
po tym jak widzę w jakim to jest miejscu bałbym się usiaść na takiej ramie i jechać bardziej agresywnie - moim zdaniem przynajmniej 40% sztywnosci rama straciła - wszystkie siły i natężenia będą sie gromadzić dokłądnei w tym miejscu...
pewniego dnia rama mozę sie złożyć
jeśli być jakoś to naprawić to byś miasiał coś pionowego naspawać - jakiś delikatny te-ownik albo cos podobnego, ale i tak wątpie by tyo sie opłacało...
ja bym odesłał...
i proszę nie oburzać sie jak ktoś w 1,5h nie odpowiada bo jest sobota wieczór... i do sesji się uczę
pewniego dnia rama mozę sie złożyć
jeśli być jakoś to naprawić to byś miasiał coś pionowego naspawać - jakiś delikatny te-ownik albo cos podobnego, ale i tak wątpie by tyo sie opłacało...
ja bym odesłał...
i proszę nie oburzać sie jak ktoś w 1,5h nie odpowiada bo jest sobota wieczór... i do sesji się uczę
#9
Napisano 13 czerwiec 2009 - 20:28
kobrys, spokojnie, ja się absolutnie nie obrażam, chciałem tylko przypomnieć o temacie i was pośpieszyć
A zresztą, też się właśnie do sesji uczę :mrgreen:
No właśnie to samo powiedziano mi w serwisie, tak więc chyba szkoda zachodu, już nie mówiąc że rama będzie wyglądać do d. a koszt naprawy może przekroczyć koszt ramy
no ale poczekam może ktoś się znajdzie z jakimś pomysłem sensownym...
ale korzystając z okazji spytam się o tą ramę, aby znowu się nie wkopać :
http://allegro.pl/it..._1500_gram.html
ta z kojeli miała robiony tylny trójkąt, był złamany, gdyż w tych ramach to częsty przypadek z tego co zdążyłem sie dowiedzieć. Jest sens to kupować? Podobnierz naparwione dobrze, w środek włożone kawałek alu i zaspawane, także teraz jest grubiej, podobno profesjonalnie. Co wy na to? Koleś chyba w miarę uczciwy, bo inaczej by nie pisał nawet o złamaniu...
No właśnie to samo powiedziano mi w serwisie, tak więc chyba szkoda zachodu, już nie mówiąc że rama będzie wyglądać do d. a koszt naprawy może przekroczyć koszt ramy
no ale poczekam może ktoś się znajdzie z jakimś pomysłem sensownym...
ale korzystając z okazji spytam się o tą ramę, aby znowu się nie wkopać :
http://allegro.pl/it..._1500_gram.html
ta z kojeli miała robiony tylny trójkąt, był złamany, gdyż w tych ramach to częsty przypadek z tego co zdążyłem sie dowiedzieć. Jest sens to kupować? Podobnierz naparwione dobrze, w środek włożone kawałek alu i zaspawane, także teraz jest grubiej, podobno profesjonalnie. Co wy na to? Koleś chyba w miarę uczciwy, bo inaczej by nie pisał nawet o złamaniu...
#10
Gosc_kobrys_*
Napisano 13 czerwiec 2009 - 20:54
tylny hak jeśli sam hak czyli to co przykręca sie do ramy to zawsze możesz wymienić na nowy...
ja ponad miesiąc temu jak mi sie łańcuch rozpiął i wbił w tylnią przerzutkę wyrywając ją z ramy razem z hakiem i kawałkiem aluminium który był wokół wkręta hakowego (jazda w stójce ostre przyspieszenie po wyjsciu z zakrętu) myślałem że spawanie itp... dowierciłem drugi otwór i skręciłem śrubą ze względnie płaską nakrętką... na dwóch takich śrubach śmiem twierdzic iż jest to niezniszczalny patent... boję sie jednak co sie stanie kiedy spotka mnie (odpukać) kolejna taka przygoda... bo hak juz sie nie wyrwie... co następne?
fajnie jakby sprzedawca ramy pokazał bliżej miejsce uszkodzenia... opisał jego rodzaj i rozwiązanie zrealizowane...
pozatym nie widzę przeciwwskazań
bo w tym momencie napisane jest cos w stylu "jestem kobietą po operacji plastycznej - jestem piękniejsza niz kiedykolwiek a zdjecie przedstawiało plecy" - a kobieta wyglądała by np tak:
GIVE ME SOME DETAILS
ja ponad miesiąc temu jak mi sie łańcuch rozpiął i wbił w tylnią przerzutkę wyrywając ją z ramy razem z hakiem i kawałkiem aluminium który był wokół wkręta hakowego (jazda w stójce ostre przyspieszenie po wyjsciu z zakrętu) myślałem że spawanie itp... dowierciłem drugi otwór i skręciłem śrubą ze względnie płaską nakrętką... na dwóch takich śrubach śmiem twierdzic iż jest to niezniszczalny patent... boję sie jednak co sie stanie kiedy spotka mnie (odpukać) kolejna taka przygoda... bo hak juz sie nie wyrwie... co następne?
fajnie jakby sprzedawca ramy pokazał bliżej miejsce uszkodzenia... opisał jego rodzaj i rozwiązanie zrealizowane...
pozatym nie widzę przeciwwskazań
bo w tym momencie napisane jest cos w stylu "jestem kobietą po operacji plastycznej - jestem piękniejsza niz kiedykolwiek a zdjecie przedstawiało plecy" - a kobieta wyglądała by np tak:

GIVE ME SOME DETAILS
#11
Napisano 13 czerwiec 2009 - 21:50
No nie moge sie doprosić zdjęc... no cóż, może mi koles po weekendzie wyśle.
A co do haka to nie chodzi o hak od przerzutek - tez tak sądziłem - chodzi o ramę, miejsce łączenia ramy na trukącie tam gdzie się górny z dolnym łączy, zaraz obok ośki i haka przeżutkowaego. Chodzi chyba o tą dolna część trójkata.
A co do haka to nie chodzi o hak od przerzutek - tez tak sądziłem - chodzi o ramę, miejsce łączenia ramy na trukącie tam gdzie się górny z dolnym łączy, zaraz obok ośki i haka przeżutkowaego. Chodzi chyba o tą dolna część trójkata.
#12
Napisano 13 czerwiec 2009 - 21:52
1. - Rama miała strzała od przodu i ma zmienioną geometrie - mufa sterowa ma ostrzejszy kąt, widełki pójdą blizej ramy i butów, koło moze sienie zmieścić na zkręcie z butami - rama do kosza
2. pękniety hak - czasem sie to zdarza w ramach zwłaszcza od strony przerzutki, peknięte było pewnie przy dolnej rurce , jesli był dobry spawacz i nie przegrzał materiału - cienkie ścianki obok spawu to będzie dobrze, jesli by przegrzał tpo może pęknąć obok spawu ponownie .
3. - kup ze sobie nową rame , Accenty są za cos około 4 stówek mozna nawet na raty, ale masz nową i z gwarancja na 2 lata
2. pękniety hak - czasem sie to zdarza w ramach zwłaszcza od strony przerzutki, peknięte było pewnie przy dolnej rurce , jesli był dobry spawacz i nie przegrzał materiału - cienkie ścianki obok spawu to będzie dobrze, jesli by przegrzał tpo może pęknąć obok spawu ponownie .
3. - kup ze sobie nową rame , Accenty są za cos około 4 stówek mozna nawet na raty, ale masz nową i z gwarancja na 2 lata
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#14
Napisano 14 czerwiec 2009 - 17:35
No nie wiem sam, szkoda mi hajsu bo i tak nie miałem w planach ramy wymieniać, ale jak już robię to wole za jednym razem wszystko mieć na cacy. 400 to za dużo jak na teraz dla mnie, a nie chce czekać i zbierać nie wiadomo ile bo już bym sobie pośmigał, a rower stoi rozłożony :-P
Tak że nie wiem, może się skuszę skoro mówicie że jak dobrze zaspawane to powinno być ok. Koleś mówi że spawane profesjonalnie, a skoro z góry informuje że była naprawiana to chyba nie ściemnia :roll: A jak pójdzie to zawsze można to poprawić potem u jakiegoś dobrego spawacza i będzie gites.
No nie wiem, jeszcze to przemyśle i poczekam na opinie... :roll:
Jak by co to jest na allegro rama krossa w dobrym stanie za 250, bez widelca pewno za 200 kupie, ale jakos nie widzi mi sie ten kross... Zapewne rama ma z 1800g co najmniej i w ogóle nie zbyt mi się podoba geometria
Tak że nie wiem, może się skuszę skoro mówicie że jak dobrze zaspawane to powinno być ok. Koleś mówi że spawane profesjonalnie, a skoro z góry informuje że była naprawiana to chyba nie ściemnia :roll: A jak pójdzie to zawsze można to poprawić potem u jakiegoś dobrego spawacza i będzie gites.
No nie wiem, jeszcze to przemyśle i poczekam na opinie... :roll:
Jak by co to jest na allegro rama krossa w dobrym stanie za 250, bez widelca pewno za 200 kupie, ale jakos nie widzi mi sie ten kross... Zapewne rama ma z 1800g co najmniej i w ogóle nie zbyt mi się podoba geometria





