Jump to content


Photo

Luz - Ruszajaca Sie Lewa Korba Tiagra Ht Ii


9 replies to this topic

#1 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 posts
  • Skądwałcz

Posted 30 March 2014 - 20:51

Witam

Mam taki problem. Ostatnio na treningu zauważyłem luzy na lewej korbie na boki (podczas kręcenia było to nawet wyczuwalne). Po powrocie do domu skręciłem dwie śrubki na korbie i luz ustąpił. Następnego dnia na treningu zaczęło znowu coś trzeszczeć. Okazało się ze pomimo ze korba jest skręcona na maksa (ogranicza tylko ta podkładka plastikowa z drucikiem) przesuwa się na ząbkach góra-dól tzn. jak naciskam to idzie w dól a jak podciągam pedał to do góry. Czy to są oznaki zużycia się ramienia lewego, a może oski z blatami? Można by jeszcze spróbować wyjąc ten plastik i próbować mocnej ja skręcić (ścisnąć) tylko czy w końcu nie pęknie?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 March 2014 - 21:16

Skręciłeś lewe ramię, a czy próbowałeś w ogóle skręcić śrubę dociskającą lewe ramię do łożyska? Samo zaciskanie ramienia na poluzowanej osi nic Ci nie da.

 

http://techdocs.shim...69830614887.pdf - mówię o tym punkcie, w którym pojawia się narzędzie TL-FC16 - czy użyłeś go i skontrowałeś mechanizm korbowy?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 30 March 2014 - 22:25

Jeśli korba poluzowała się pierwszy raz i jeździłeś z tym to najprawdopodobniej uległo uszkodzeniu gniazdo w korbie skoro znowu jest luz. Zdejmij i sprawdź czy nie ma odkształceń. 



#4 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 posts
  • Skądwałcz

Posted 15 April 2014 - 06:37

W miedzyczasie rozkręciłem znowu całą korbę i załozyłem od nowa. Tą plastikową nakrętkę skreciłem teraz bardzo mocno tak żeby nie było ze moze korba za mało wchodzi. Niestety po kilku jazdach znowu trzymając w reku prawa korbę czuc lekkie przesuniecie po lewej stronie na ząbkach góra dół. Jezeli była by mozliwosc zmiany lewego ramienia i będzie sie tak dalej działo to znaczy ze frezy na ośce sa wyrobione i korba do wymiany?



#5 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 15 April 2014 - 07:17

Nie mow, ze trzymasz prawa, lewa korbe... to wszystko co masz to jest korba (zespol).

 

Potwierdz czy dobrze rozumiem:

Lapiesz reka za prawe RAMIE korby (to z blatami).

W tym samym czasie testujesz lewe ramie (dla lewej nogi).

 

Czy ramie to rusza sie góra-dół czy lewo-prawo?

 

Jesli gora-dol to upewnij sie, ze problem nie lezy najpierw w lozyskach supportowych.

Jesli jest to na 100% na korbie to upewnij sie, ze wpust supportu HT2 jest wystarczajaco gleboko w lewym ramieniu.

 

Korba musiala by byc po rzezniczych przezyciach aby cos takiego moglo sie z nia stac.



#6 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,254 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 April 2014 - 09:32

Zajechałeś wielowypust jadąc na poluzowanym ramieniu :/


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#7 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 posts
  • Skądwałcz

Posted 15 April 2014 - 10:39

To nie zaden luz na łozyskach czy na boki. To luz na łaczeniu lewego ramienia z oską. Jakby wyjąć korbe i skręcic poza rowerem to luz tez pewnie bedzie. Luzy są w kierunkach obrotu korby. A skrecic sie nie da bo wszystko juz jest na max.



#8 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,254 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 April 2014 - 11:18

Ewentualnie jakiś ślusarz może by Cię poratował. Ale raczej wymiana.

Przy takim łączeniu nie można sobie pozwolić na luzy.


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#9 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 19 April 2014 - 23:12

Dziś w trasie przydażyła mi się podobna przygoda. Jadąc wyczułem lekki luz na lewym ramieniu korby. Po paru kilometrach zatrzymałem się sprawdzić o co chodzi. Mam dość luźne bloki i je obwiniałem a okazało się, że ramię lekko chodzi na bok. Podprowadziłem rower do najbliższej chatki, skołowałem imbusa, dokręciłem i po kolejnych 50 klockach jest ok. Zastanawiam się tylko czy nie przydaży mi się to co koledze autorowi wątku. Korba teraz nie ma luzu na osi ani ramie nie chodzi na boki. Co myślicie? Rozkręcić jeszcze raz, skątrować plastikową nakrętką i skręcić czy zostawić tak jak jest i martwić się dopiero jeśli coś będzie nie tak?

 



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 20 April 2014 - 00:59

Na wszystkie te problemy jest jedna rada - korba na kwadrat. Nigdy w życiu nie miałem żadnych problemów z luzowaniem się czy skrzypieniem korb na kwadrat, które sam montowałem (oczywiście na smarze).   





Reply to this topic