Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanie Po Wentyl


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 kujawiak

kujawiak
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • SkądKruszwica/Bolesławiec

Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:10

Może i pytanie śmieszne ale wolę zapytać. A więc w szosówce są stosowane wentyle presta kupiłem przejściówke na wentyl samochodowy żeby nadmuchać sobie kompresorem, i teraz pytanie me.... żeby nadmuchać preste trzeba odkręcić zaworek w wentylu? czy parę obrotów czy na maksa?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:14

Odkręcasz aż poczujesz opór, potem zakładasz adapter na kompresor, potem przykładasz głowicę i działasz.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 kujawiak

kujawiak
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • SkądKruszwica/Bolesławiec

Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:18

a ta nakrętka u podstawy wentyla? odkręcić ? dokręcić?



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:25

Jej nie ruszasz. Ona ma być dokręcona, ale nie na siłę - tylko na tyle, żeby stabilizować wentyl, ale nie za mocno, bo możesz uszkodzić dętkę u podstawy wentyla. Podczas pompowania nic z nią nie robisz.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 kujawiak

kujawiak
  • Użytkownik
  • 126 postów
  • SkądKruszwica/Bolesławiec

Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:28

ok po raz kolejny dzieki za porade.



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:49

Jak zawsze pozostaję do dyspozycji ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 02 kwiecień 2014 - 19:05

Mikroos,gdzieś się spotkałem z opinią że tych nakrętek stabilizujących nie powinno się montować,jakiś typek mi chyba kiedyś chciał to uświadomić...tak czytając temat sobie to przypomniałem...

Prawda to?



#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2014 - 19:34

Nieprawda. Ja dokręcam je zawsze dosyć mocno (ale nie na samym początku pompowania) i nigdy nie miałem problemów z wentylem. Brak takiej nakrętki może natomiast utrudniać napompowanie w trasie małą pompką awaryjną bez blokady na głowicy.



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwiecień 2014 - 20:07

@Zyzyx - zawsze stosowałem i nigdy nie miałem problemów. Sekretem jest umiar - jak dokręcisz za mocno, będzie jeszcze gorzej, niż gdybyś dokręcił za słabo albo nie dokręcił wcale.
  • 87Tomasz lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 02 kwiecień 2014 - 20:48

No ja właśnie też zawsze miałem i faktycznie przy pompowaniu ręczną pompką jest łatwiej bo wentyla nie wbija do środka,dlatego się zastanawiałem co by to miało szkodzić,wiadomo że jak za mocno się dokręci to wentyl może urwać.

Różne są opinie więc spytać nie zaszkodzi ;)



#11 DrMike

DrMike
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwiecień 2014 - 21:49

Czy niedokręcanie wentyla ma jeszcze jakieś implikacje? Częstsze przebijanie dętek np? Dzsiaj kupiłem w Decatlonie dętki ale bez gwintu na wentylu, takie łyse. I teraz się zastanawiam.



#12 pike

pike
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Skądwaw

Napisano 02 kwiecień 2014 - 22:01

Stukanie na nierównej drodze i jak wyżej, czasami ciężko zacisnąć ręczną pompkę przy krótkim wentylu.



#13 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2014 - 22:41

Nakrętkę demontuję bo:

1. Jest ciężka.

2. Potrafi się poluzować powodując dzwonienie na nierównościach w czasie jazdy.

 

Powód nr 1 absurdalny :) Powód nr 2 bardziej sensowny by nie mieć nakrętki.

 

Na główkę wentyla z zamocowaną nakrętką łatwiej wcisnąć głowicę pompki.

 

Skoro brak gwintu na korpusie wentyla jest dopuszczalny prawnie = brak możliwości montażu nakrętki, to chyba oznacza że jej brak nie jest żadnym wykroczeniem czy też złamaniem rowerowych zasad :)



#14 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1143 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 03 kwiecień 2014 - 07:47

Nakrętka ma jeden główny cel, przytaczany tutaj już kilkukrotnie - uniemożliwić wentylkowi chowanie się w obręczy przy próbie pompowania pustej lub słabo napompowanej dętki.
Złamaniem zasad nie jest, tylko pewnym utrudnieniem w powyższej sytuacji.
Przy zakładaniu dętki łatwiej również ustawić wentylek prostopadle do obręczy. Nie raz już widziałem, zwłaszcza w góralach z samochodowymi wentylkami bez gwintu, że wentyle były pochylone do przodu lub tyłu, tak jakby obręcz miała zamiar je zgilotynować.
Kwestia stabilności przy pompowaniu ręcznym jest drugorzędna. Wszak powinno się zawsze trzymać kciukiem za oponę a resztą dłoni za pompkę zapewniając bezpieczną sztywność.

Trzepak 

"MAMIL"


#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 kwiecień 2014 - 08:42

Przy zakładaniu dętki łatwiej również ustawić wentylek prostopadle do obręczy. Nie raz już widziałem, zwłaszcza w góralach z samochodowymi wentylkami bez gwintu, że wentyle były pochylone do przodu lub tyłu, tak jakby obręcz miała zamiar je zgilotynować.

Zgadza się, choć z drugiej strony jeżeli korzystamy z nakrętki, może dojść do rozerwania dętki u podstawy zaworu. Coś za coś, ale z dwojga złego moim zdaniem lepiej mieć nakrętkę.

A skoro już o nakrętce rozmawiamy, to warto pamiętać, żeby przy instalacji opony była ona odkręcona. Przykręcamy ją dopiero po założeniu opony na całym obwodzie, kiedy upewnimy się, że cały zawór wraz z otaczającą go gumą znalazł się pod oponą, a jeżeli tak się nie stanie, na chwilę wpychamy cały zawór w kierunku środka koła, aby wcisnąć dętkę pomiedzy ranty opony. Niby oczywiste, ale niektórzy o tym zapominają.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 emilioni

emilioni
  • Użytkownik
  • 322 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 kwiecień 2014 - 09:20

Dziękuje Wojtek ;)



Dodaj odpowiedź