Skocz do zawartości


Udoskonalenie Projektu


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2014 - 19:42

Witam, za rok planuję złożyć szosę i powoli przymierzam się do zbierania części. Zamierzam przeznaczyć na wszystko 4-4,5k. Niektóre części już mam. Które z wybranych komponentów mógłbym zastąpić czymś bardziej budżetowym albo lepszym w podobnej kasie? Podane przeze mnie ceny są pierwszymi lepszymi z allegro, taka średnia rynkowa. Jestem pesymistą, więc zawyżam smile.png

 

Rama Accent apex 650
Widelec Accent Race Carbon 520
Tylna przerzutka tiagra 150
Przednia przerzutka tiagra 100
Manetki tiagra 500
Hamulce sora 150
Koła jagu link 1350
Korba tiagra 300
Mostek accent road race 100
Kierownica accent primo 150
Siodło ??? 100-300
Sztyca accent 100
 
Pytanko odnośnie klamkomanetek. Ile max dać za Tiagrę? Znalazłem kilka ofert, nówki da się znaleźć za 5 stów, ile dać za roczne używki w świetnym stanie?
 
Proszę o sugestie głównie odnośnie części konstrukcyjnych za wyjątkiem ramy, bo na pewno będzie Accent: Apex albo Draft. Jakie dobrać długości mostka i szerokość kiery? Mam 70 kg i 185cm. Karbon pożądany tylko w widelcu. 
 
A teraz najważniejsza kwestia, koła. Peritus-jagu ma lekkie koła w dobrej cenie. Jednak wolałbym złożyć coś na cięższych piastach, z czego zaoszczędzone pieniążki przeznaczyć na obręcze. Jakie wybrać? Pchać się w stożkowe?
 
Liczę na waszą pomoc wink.png


#2 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 26 kwiecień 2014 - 19:56

ale czemu Tiagra? za te pieniądze da się złożyć rower na pełnej 105. Niedawno na allegro była cała grupa za 1500, zdjęta z nowego roweru.



#3 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2014 - 20:00

Wiem, za tą kasę można kupić gotowy na 105, ale zależy mi głównie na kołach. Tiagrę zdjętą z nowego roweru można wyrwać jeszcze taniej



#4 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2014 - 20:56

dlaczego taka tania rama? tam poszalej na coś lepszego, starczy na stożki i tiagrę :)



#5 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2014 - 20:59

Bo koszty i mam Velo pod nosem ;) 

A co sugerujesz?



#6 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2014 - 21:06

że są fajniejsze ramki...

nie lepiej wyrwać dobrego używanego Caada/Alleza? 



#7 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2014 - 21:11

Fajniejsze... Akurat o wygląd nie chodzi  :-P Trochę się boję o przeszłość roweru. 



#8 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 kwiecień 2014 - 13:03

Koła fulcrum 5, kupisz za mniej niż 1k.
Osprzęt- mogą być dobre ceny zimą na 105, wchodzi nowa 11s, więc będą wyprzedaże starej.
Ramy poszukaj jak najlepszej, zastanów się czy wytrzymałościowa czy tradycyjna.

#9 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2014 - 06:51

Co znaczy, że wytrzymałościowa lub tradycyjna? Najlepsza to zapewne nie znaczy najlżejsza. Więc jaka?

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2



#10 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2014 - 11:30

Są generalnie trzy typy ram, aero (nie wymaga komentarza), tzw wytrzymałościowe, czyli nieco wygodniejsza pozycja, wyżej główka sterowa, lepsze tłumienie wstrząsów, ale mniej agresywna pozycja, mniejsza zrywność roweru, ostatnia czyli wyścigowa, tradycyjna, czy jak ją zwał, jest zwykle najlżejsza, najbardziej sztywna, z agresywnie pochyloną pozycją kolarza. Niektórzy producenci łączą dwie cechy w jednej ramie, aero i wyścigowa lub wyścigowa a dobre tłumienie i wygoda.
Początkującym niektórzy polecają wytrzymałościowe, bo wygodniejsze i bardziej przystępne, z kolei ja sugeruję odpuścić sobie aero, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie.
Co do najlepszości, to najważniejsze jest dobrze dobrać rozmiar.

#11 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2014 - 12:03

Z tego co wnioskuję to wytrzymałościowa wychodzi najtaniej.
Duże zyski czuć na wyścigowej?



#12 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2014 - 13:13

Najtańsze są tanie wyścigowe;)
Na drugie pytanie trudno powiedzieć nie porównując konkretnych modeli dla danego kolarza. To w dużej mierze kwestia gustu.



Dodaj odpowiedź