Koszyczek na bidon
#181
Posted 03 January 2012 - 19:43
Trochę mnie przekonałeś do kupienia jakiegoś innego koszyka, a ten Tacx wydaje się być fajny. Wersja carbon dla mnie za droga.
Może ktoś wypowie się na temat Elite Sior Race ?
Albo poleci jeszcze jakiś jakiś inny koszyk - czarny lub czarno-żółty ?
#185
Posted 06 January 2012 - 20:04
#187
Posted 07 January 2012 - 12:54
grubość ścianki rury z jakiej jest wykonana rama rowerowa nie przekracza 5 mm, to nie ma znaczenia długość śruby ( bo zawsze gwint będzie obciążony na max. długości równej grubości ścianki rury ).
Nie, nie będzie - otwór w ramie (przynajmniej nowszych alu/tyt/karbon, w starych stalowych może i gwintowany był...) gwintowany nie jest, tuż pod otworem jest mocowana nagwintowana część (można powiedzieć: nakrętka?) i w to dopiero wkręcana jest śruba.
Długość śruby należy dobierać w stosunku do grubości dolnej części koszyka plus odległość od początku ramy do końca części nagwintowanej. Może być więcej, mniej nie powinno, bo mocowanie będzie kiepskie.
Na dodatek, jeśli np. koszyk jest montowany na rurze podsiodłowej w okolicy przerzutki przedniej montowanej na hak, to powinny być dodawane tulejki dystansowe między ramę a koszyk (seryjnie w giancie?) w takim przypadku śruby powinny być dłuższe o długość tulejki.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#188 Gosc_oscar_*
Posted 07 January 2012 - 22:19
dzieki za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie przede wszystkim chodzi o dlugosc ale w kontekscie.wytrzymalosci. Istotne bedzie pewnie polaczenie kilku rzeczy-glownie rodzaju koszyka, ktory moze 'zabrac' mniej lub wiecej z gwintu oraz tego, jak gleboko zaczyna sie gwint w ramie. Czasem jest tak, ze sruba musi wejsc np 1-2 mm zeby sruba zaczela sie wkrecac. Jesli 10mm wkrecilaby sie na powiedzmy 2pelne obroty to przy litrowym bidonie mozna pewnie przy odrobinie pecha zerwac takie mocowanie. Nie wiem, moze jest jakies minimum wkrecenia z zachowaniem odpowiedzniej wytrzymalosci? Cos jak ze sztycami:-)Długość też ma znaczenie, im dłuższa tym większa powierzchnia styku ;-)
Ale oscarowi rozchodzi się chyba czy 10mm wystarczy na długość ;-) Ja mam też 17mm ale 10mm spokojnie powinno starczyć :-)
Musze przyjrzec sie bidonowi i ramie. Dam znac co z tego wyszlo. Zawsze lepiej wozic te 14mm gwintu mniej;-)
#189
Posted 02 February 2012 - 23:33
http://allegro.pl/bc...2088933070.html
a
http://allegro.pl/ko...2074532562.html
Jeżeli posiadacie te modele to prosiłbym o opinie, mam bidony 0,6l i 0,75l. Jeżeli macie inne propozycje to chętnie je rozważę. Główne kryteria to cena do 30 zł na sztuce ( chyba, że troche droższy jest warty uwagi okaz, to przecierpię ). Nie chcę aluminowych/stalowych koszyków po 10 zł, bo wg mnie wyglądem nie pasują do szosy, ale nie chciałbym też pogubić bidonów na zjazdach. Pomożecie ?
#190
Posted 03 February 2012 - 10:37
#191
Posted 03 February 2012 - 11:45
Brat ma w mtb, nie dość że gubił bidony prawie na każdej edycji BikeMaratonu to jeszcze wytarła się farba z nich, i bardzo nieciekawie to wygląda.
U mnie w mtb jeździł cału sezon Elite Custom Race, nic nie zgubiłem , nic się nie wytarło , trzyma bidony bardzo dobrze, z tym że wg mnie nie pasuje do szosy...
Pozytywne opinie znalazłem na temat Tacx Tao, i takie u mnie zagoszczą.
#192
Posted 03 February 2012 - 17:48
Elite Custom Race nie miałam, ale mam Elite Pase Carbon o bardzo zbliżonym kształcie - ten koszyk może i wygląda fajnie i jest lekki, ale ciągle miałam wrażenie że zaraz pęknie i ma taką budowę, że jak coś słodkiego wylało się z bidonu to działało jak klej i ciężko było wyciągnąć bidon (chyba dlatego, że bidon i koszyk zbyt dobrze do siebie przylegały).
#194
Posted 05 February 2012 - 13:52
* farba schodzi bardzo i wygląda to nie estetycznie
* mam na rowerze 2 koszyki, oryginalny Elite i drugi Mattock, różnica w jakości plastyku jest kolosalna, w przypadku Mattock, gnie się bardzo i ma się wrażenie, że może pęknąć
Lepiej dołożyć 20-30zł na oryginalny Elite
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#196
Posted 05 February 2012 - 14:59
farba nie schodzi jeszcze w środku ale są jakieś odpryski w miejscach łączeń i t właśnie wynika z tego, że ona się gną mocno
ja mam czarny koszyk pod lakierem jest biały plastik
ja go krytykuję ale jak na koszyk za 20zł to jest w porządku, wiadomo Elite to inna liga
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)
#197
Posted 05 February 2012 - 15:55
Mam taki:
#198
Posted 05 February 2012 - 16:56
Wilier, napisałes, że schodzi farba, tzn? Jak koszyk jest powiedzmy biały z czarnymi napisami to schodzi biały lakier czy czarne napisy czy oba lakiery? Zastanawiam się nad tym koszykiem bo wydawać 80zł na komplet Elite to trochę dużo jak dla mnie.
Brat zakupił czerwone, od wkładania/wyciagania wewnatrz farba wytarła się do "gołej blachy" znaczy tworzywa , który ma kolor kremowo-szary... Bidony Enervita.
Zrobiłem zdjęcia
Czarny Elite (brudny trochę)
Czerwony Mattock
#199
Posted 05 February 2012 - 17:13
#200
Posted 05 February 2012 - 17:24
no kremowo -szary, pisałem biały, bo to tak pomiędzy ; )Brat zakupił czerwone, od wkładania/wyciagania wewnatrz farba wytarła się do "gołej blachy" znaczy tworzywa , który ma kolor kremowo-szary...
kolory są względne
max dst:
412 km Kraków - Warszawa (2020)