Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koszyczek na bidon


440 odpowiedzi w tym temacie

#181 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 03 styczeń 2012 - 19:43

Dzięki za opinie.
Trochę mnie przekonałeś do kupienia jakiegoś innego koszyka, a ten Tacx wydaje się być fajny. Wersja carbon dla mnie za droga.

Może ktoś wypowie się na temat Elite Sior Race ?
Albo poleci jeszcze jakiś jakiś inny koszyk - czarny lub czarno-żółty ?

#182 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 05 styczeń 2012 - 10:25

pytanie do Was - czy używacie śrub z gwintem 10mm czy dłuższych? ja mam na razie 17mm ale przesiadam się na inny materiał - tytan albo alu i zastanawiam sie właśnie nad długością gwintu. jakieś doświadczenia?

#183 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 06 styczeń 2012 - 13:42

Długość gwintu nie wpływa na wytrzymałość śruby. To, jaką siłę może przenieść śruba, zależy od jej średnicy i materiału z którego jest wykonana.

#184 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Napisano 06 styczeń 2012 - 16:06

Długość też ma znaczenie, im dłuższa tym większa powierzchnia styku ;-)
Ale oscarowi rozchodzi się chyba czy 10mm wystarczy na długość ;-) Ja mam też 17mm ale 10mm spokojnie powinno starczyć :-)

#185 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 06 styczeń 2012 - 20:04

Biorąc pod uwagę, że grubość ścianki rury z jakiej jest wykonana rama rowerowa nie przekracza 5 mm, to nie ma znaczenia długość śruby ( bo zawsze gwint będzie obciążony na max. długości równej grubości ścianki rury ). Więc powierzchnia styku jest identyczna w śrubach o każdej długości. :-) Jedynym wymiarem jakim trzeba się kierować jest łączna grubość ścianki rury i grubość mocowania koszyka - musi być mniejsza niż całkowita długość gwintu śruby.

#186 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Napisano 06 styczeń 2012 - 21:52

W tym przypadku oczywiście masz rację ;-) ale jeżeli materiał był by grubszy to sprawa się zmienia ;-)

#187 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 styczeń 2012 - 12:54

grubość ścianki rury z jakiej jest wykonana rama rowerowa nie przekracza 5 mm, to nie ma znaczenia długość śruby ( bo zawsze gwint będzie obciążony na max. długości równej grubości ścianki rury ).



Nie, nie będzie - otwór w ramie (przynajmniej nowszych alu/tyt/karbon, w starych stalowych może i gwintowany był...) gwintowany nie jest, tuż pod otworem jest mocowana nagwintowana część (można powiedzieć: nakrętka?) i w to dopiero wkręcana jest śruba.

Długość śruby należy dobierać w stosunku do grubości dolnej części koszyka plus odległość od początku ramy do końca części nagwintowanej. Może być więcej, mniej nie powinno, bo mocowanie będzie kiepskie.

Na dodatek, jeśli np. koszyk jest montowany na rurze podsiodłowej w okolicy przerzutki przedniej montowanej na hak, to powinny być dodawane tulejki dystansowe między ramę a koszyk (seryjnie w giancie?) w takim przypadku śruby powinny być dłuższe o długość tulejki.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#188 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 07 styczeń 2012 - 22:19

Długość też ma znaczenie, im dłuższa tym większa powierzchnia styku ;-)
Ale oscarowi rozchodzi się chyba czy 10mm wystarczy na długość ;-) Ja mam też 17mm ale 10mm spokojnie powinno starczyć :-)

dzieki za wszystkie odpowiedzi. Faktycznie przede wszystkim chodzi o dlugosc ale w kontekscie.wytrzymalosci. Istotne bedzie pewnie polaczenie kilku rzeczy-glownie rodzaju koszyka, ktory moze 'zabrac' mniej lub wiecej z gwintu oraz tego, jak gleboko zaczyna sie gwint w ramie. Czasem jest tak, ze sruba musi wejsc np 1-2 mm zeby sruba zaczela sie wkrecac. Jesli 10mm wkrecilaby sie na powiedzmy 2pelne obroty to przy litrowym bidonie mozna pewnie przy odrobinie pecha zerwac takie mocowanie. Nie wiem, moze jest jakies minimum wkrecenia z zachowaniem odpowiedzniej wytrzymalosci? Cos jak ze sztycami:-)
Musze przyjrzec sie bidonowi i ramie. Dam znac co z tego wyszlo. Zawsze lepiej wozic te 14mm gwintu mniej;-)

#189 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 02 luty 2012 - 23:33

Ostatnio rozglądałem się po allegro celem nabycia 2 koszyczków na bidon, wybór jednak jest za duży, ale znalazłem 2 ciekawe oferty. Zastanawiam się pomiędzy:

http://allegro.pl/bc...2088933070.html
a
http://allegro.pl/ko...2074532562.html

Jeżeli posiadacie te modele to prosiłbym o opinie, mam bidony 0,6l i 0,75l. Jeżeli macie inne propozycje to chętnie je rozważę. Główne kryteria to cena do 30 zł na sztuce ( chyba, że troche droższy jest warty uwagi okaz, to przecierpię ). Nie chcę aluminowych/stalowych koszyków po 10 zł, bo wg mnie wyglądem nie pasują do szosy, ale nie chciałbym też pogubić bidonów na zjazdach. Pomożecie ?

#190 kosciczek

kosciczek
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądChodzież

Napisano 03 luty 2012 - 10:37

Koszyk kellysa fajnie wygląda w rzeczywistości, ale niestety pod mojego Camelbaka nie podchodzi. Koszyk ten napewno pasuje do bidonów Elite, isostara, powerbara i innych węższych. Minusem jest to że się nie "rozciąga" i cięzko dopasować bidon. Pierwszy koszyk to kopia Elite CustomRace, nie wiem jak ten ale oryginał moge polecic w 100% bo używam w MTB i nigdy nie zgubiłem bidonu a używam wyżej wymienionych.

#191 Paul605

Paul605
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądŚwiebodzice

Napisano 03 luty 2012 - 11:45

Odradzam te marne podróbki Elite Custom Race- BC01 Mattock.
Brat ma w mtb, nie dość że gubił bidony prawie na każdej edycji BikeMaratonu to jeszcze wytarła się farba z nich, i bardzo nieciekawie to wygląda.

U mnie w mtb jeździł cału sezon Elite Custom Race, nic nie zgubiłem , nic się nie wytarło , trzyma bidony bardzo dobrze, z tym że wg mnie nie pasuje do szosy...
Pozytywne opinie znalazłem na temat Tacx Tao, i takie u mnie zagoszczą.

#192 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 03 luty 2012 - 17:48

Ja mam min właśnie Mattock'y (używałam w szosie) i Tacx Tao (w szosie i MTB) i z tych 2 wybrałabym koszyki Mattock. Bidon nigdy nie wypadł i wg mnie z niego lepiej się wyciąga/wkłada bidon podczas jazdy (bidony mam różne, ale głównie używam Elite)...
Elite Custom Race nie miałam, ale mam Elite Pase Carbon o bardzo zbliżonym kształcie - ten koszyk może i wygląda fajnie i jest lekki, ale ciągle miałam wrażenie że zaraz pęknie i ma taką budowę, że jak coś słodkiego wylało się z bidonu to działało jak klej i ciężko było wyciągnąć bidon (chyba dlatego, że bidon i koszyk zbyt dobrze do siebie przylegały).

#193 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 postów
  • SkądRadom

Napisano 04 luty 2012 - 08:45

Używam od 3 sezonów (tylko na szosie) i polecam koszyki Xtasy. Są Alu. Pewnie trzymają butelki i są b. lekkie - 38 g. Cena ok. 14 zł/szt

#194 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 05 luty 2012 - 13:52

Mattock, wizualne podróbki Elite, bardzo nie polecam, bidon może i trzyma dobrze ale:
* farba schodzi bardzo i wygląda to nie estetycznie
* mam na rowerze 2 koszyki, oryginalny Elite i drugi Mattock, różnica w jakości plastyku jest kolosalna, w przypadku Mattock, gnie się bardzo i ma się wrażenie, że może pęknąć

Lepiej dołożyć 20-30zł na oryginalny Elite

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#195 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 luty 2012 - 14:30

Wilier, napisałes, że schodzi farba, tzn? Jak koszyk jest powiedzmy biały z czarnymi napisami to schodzi biały lakier czy czarne napisy czy oba lakiery? Zastanawiam się nad tym koszykiem bo wydawać 80zł na komplet Elite to trochę dużo jak dla mnie.

#196 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 05 luty 2012 - 14:59

wiesz co najdziwniejsze jest to, że może z niego korzystałem 5 razy na trenażerze, bo kupiłem w listopadzie
farba nie schodzi jeszcze w środku ale są jakieś odpryski w miejscach łączeń i t właśnie wynika z tego, że ona się gną mocno
ja mam czarny koszyk pod lakierem jest biały plastik

ja go krytykuję ale jak na koszyk za 20zł to jest w porządku, wiadomo Elite to inna liga

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#197 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 05 luty 2012 - 15:55

to w takim razie ja mam jakieś inne Mattock'y, bo wcale nie sprawiają wrażenia delikatnych, a po sezonie używania nic nie odpyskuje i nie zauważyłam, żeby pracowały mocniej niż powinny (plastikowy koszyk zupełnie sztywny też nie może być, bo się złamie - miałam już takie 2 to wiem). Tylko w środku trochę się wytarły, ale prawie tego nie widać, bo plastik jest w kolorze zbliżonym do malowania.
Mam taki: Dołączona grafika

#198 Paul605

Paul605
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądŚwiebodzice

Napisano 05 luty 2012 - 16:56

Wilier, napisałes, że schodzi farba, tzn? Jak koszyk jest powiedzmy biały z czarnymi napisami to schodzi biały lakier czy czarne napisy czy oba lakiery? Zastanawiam się nad tym koszykiem bo wydawać 80zł na komplet Elite to trochę dużo jak dla mnie.


Brat zakupił czerwone, od wkładania/wyciagania wewnatrz farba wytarła się do "gołej blachy" znaczy tworzywa , który ma kolor kremowo-szary... Bidony Enervita.

Zrobiłem zdjęcia
Czarny Elite (brudny trochę)
Czerwony Mattock

#199 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 luty 2012 - 17:13

Też miałem mattock'a i w jego przypadku również występował efekt ścierania się farby. Świnił bidon na czerwono dopóki farba nie wytarła się do gołego. W końcu zahaczył mi się o nogawkę spodni i urwał, a samochód jadący za mną rozjechał go. I wcale nie tęsknię.

#200 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 05 luty 2012 - 17:24

Brat zakupił czerwone, od wkładania/wyciagania wewnatrz farba wytarła się do "gołej blachy" znaczy tworzywa , który ma kolor kremowo-szary...

no kremowo -szary, pisałem biały, bo to tak pomiędzy ; )
kolory są względne :P

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)




Dodaj odpowiedź