Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe kółka (będą składane)


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 lipiec 2009 - 09:49

Witajcie drodzy forumowicze, osprzęt już skompletowany a więc tym razem ciąg dalszy przygody modernizacyjnej, tym razem przyszła kolej na koła, w tej chwil jeżdżę na obręcze Mavic A119 piasta Novatec 36 szprych no-name grosza troszkę jest więc wybór przypuszczalnie spory ale wymóg jest jeden koła muszą być niemalże pancerne jestem dosyć sporym chłopcem wzrost 187 i waga 87 do tego drogi w moim rejonie raczej słabej jakości (zwłaszcza że głównie jeżdżę po mieście) jeżeli chodzi o wagę kółek to jest to kwestia drugorzędowa. Co byście polecieli myślałem nad obręczami Mavic CXP33 ale ostatnio widziałem obręcze firmy H+SON zajebiaszczo mi się spodobały więc co o nich sądzicie?? a może jeszcze coś innego?? ilość szprych chyba zostanę przy 36 zawsze to mocniejsze będą, no i piasty na Novateci nie narzekam ale może opłaca się dołożyć trochę i kupić cosik lepszego tylko że z bębenkiem Shimano myślałem nad Ultegrą może Dura-Ace a może jeszcvze coś innego jestem otwarty na sugestię. Z góry dzięki za odpowiedzi.

#2 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 10:10

Nie wiem na czym złożony jest rower, ale jeśli chcesz kupic cos mocnego o dobrym wspolczynniku cena do jakosci to kup piasty SH105 na 36. Obręcze zawsze jakieś dobierzesz. Przy 36 szprychach każda obręcz jest dobra i mocna.

Stas

#3 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 lipiec 2009 - 10:38

rower złożony jest na mieszance Sram Red(kaseta) Force (przerzutki) Rival (manetki) plus korba Race Face i łańcuch Campy

#4 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2009 - 11:02

rower złożony jest na mieszance Sram Red(kaseta) Force (przerzutki) Rival (manetki) plus korba Race Face i łańcuch Campy


No to niczym nie zgrzeszysz jak dołożysz coś japońskiego: 105 albo ultegra

Stas

#5 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 lipiec 2009 - 21:13

wymóg jest jeden koła muszą być niemalże pancerne

a nie myślałeś nad obręczami oczkowanymi, pojedynczo, albo jeszcze lepiej podwójnie. Jeśli jesteś przywiązany do Mavic-ów, to może Open Pro - są lżejsze (430g - choć piszesz, że na wadze ci nie zależy) i mogą być trochę tańsze, a mają podwójne oczkowanie.

Druga sprawa to szprychy - niektórzy twierdzą, że są najważniejsze - weź dobrej firmy np DT (ma się rozumieć nierdzewki). Jeśli waga jest dla ciebie nieistotna to 2mm (parówy) lub ostatecznie cieniowane 2/1,8/2, ale wtedy koło może być słabsze. Zaplot na 3 krzyże (najmocniejszy) ewentualnie na 2 krzyże (niewiele słabszy), żadnych słoneczek.

Co do piast, to cały świat przechodzi na łożyska maszynowe, a jak wiadomo Shimano nie robi piast na maszynach (a może się mylę - bo nie śledzę ich nowości). Może poszukać dobrych piast na łożyskach maszynowych ? Odpada regulacja, a jak łożyska się zużyją, to można wymienić na jakieś markowe, dobrze uszczelnione lub nawet ceramiczne.

Ja osobiście używam kół złożonych na:
- obręczach Mach1 Boss Road Runner (32o) pojedynczo oczkowane, wysokość profilu 25mm
- szprych: DT
- piasty: MICHE Primato Sintesi (łożyska maszynowe) ale na bębenek Campy, więc tobie nie będą pasowały.
Złożył mi je Marcin Olszewski w BIKOM (OLSH). Po pierwszej przejażdżce wymagały niewielkiego centrowania ( to normalne, zanim się szprychy nie ułożą). Było to 3 lata temu - od tamtej pory mam spokój.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2009 - 21:26

Moze poprawka - cały swiat nie przechodzi na łozyska maszynowe.
Tanie piasty na maszynówkach - szybszde luzy bo łozyska słabe, tutaj to Novatec jest w czołówce.Piasty Shimano są w porządku zwłaszcza od 105 w góre.
Co od szprych - zazwyczaj pękają przy główce, jeśli psychicznie chcesz pancerne koła to szprychy DT 2.2/1.8/2 są lepsze, nawet do turystyki z sakwami będą dobre.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 11 lipiec 2009 - 21:59

Campagnolo też nie robi piast na łożyskach maszynowych (niby przywiązanie do tradycji), ale aby nie pozostać w tyle za tendencją stworzył firmę FULCRUM, pod szyldem której robi koła na maszynach (i z bębenkiem na kasety Shimano zresztą też).
Nie przeczę, że na piastach Shi można zrobić duże przebiegi, ale mi chodziło o dobre piasty na maszynach i o wygodę - nie potrzebna okresowa regulacja, smarowanie itp. Ja jeżdżę na maszynach i nic się z nimi nie dzieje.
Jeśli chodzi o szprychy to cieniowane są droższe.
Wybór należy do inwestora.

A tak na marginesie, to kiedyś przeczytałem, że na pytanie - Dlaczego Shimano nie decyduje się robić piast na łożyskach maszynowych ? - odpowiedzieli: bo nie udało nam się znaleźć producenta dostatecznie tanich łożysk.

#8 michros

michros
  • Użytkownik
  • 109 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipiec 2009 - 21:10

polecam obręcze Mavic Open Pro.. chociaż mało na nich jeździłem to może lepiej Open Sport..ważę ponad 100 kg , robię po wawie setki km i nawet mi się koło nie scentrowało :D

#9 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lipiec 2009 - 21:24

Piasta tylna Ultegra, przednia Novatec A171SB. Obręcze Alexrims DA22, DA28 (wersja pancerna), lub droższe Open Pro lub CXP33 (wersja pancerna). Szprychy Sapim Race, albo tańsza i cięższa alternatywa 2,0 mm nierdzewne.
Przód pleciony na 2x, tył 3x/2x, nyple mosiężne Sapim.
Wydaje mi się, że Mavic poprawił jakość spawów swoich obręczy. Teraz obręcze na spawie są równe, a kiedyś miały w miejscu łączenia większy promień.

#10 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 12 lipiec 2009 - 21:27

Karbon, Wisz może jak skutecznie usunąć bicie promieniowe na spawie. Mam obręcz DT Swiis rr 1.1 i na spawie jest mniejszy/krótszy promień.

#11 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lipiec 2009 - 21:39

Wiem :D DT robi bardzo równe obręcze, znacznie równiejsze od innych producentów. Źle zrobiłeś koło. Poluzuj szprychy przy łączeniu, powinno wystarczyć.

#12 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 13 lipiec 2009 - 07:58

Karbon, To są moje pierwsze koła i dlatego brak takiej wiedzy. To jest odcinek ok. 5cm i mam taki uskok. Mi to nie przeszkadza ale chciałby mieć proste w tym miejscu i myślałem że tego spawy nie naciągnę szprychami. Będę się dzisiaj bawił na centrownicy( home made;) ) to może się uda.

#13 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 lipiec 2009 - 14:27

Dzisiaj odebrałem z odprawy celnej moje nowe obręcze, szprychy i nyple już mam, teraz zostały już tylko piasty, mogę wydać na nie ok 800-900 zł więc sporo i teraz zastanawiam się między ultegrą a dt swiss 370 (jedyne z 36 otworami) no chyba że za bardzo się ograniczam do znanych firm

#14 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 lipiec 2009 - 15:32

za 800 to mozesz spokojnie nowki dura wyczaic gdzies na allegro
na przod mozesz rowniedobrze dac jakiegos xtr'a (ja tak mam, xtr z 2007 chyba, wtedy byly takie cienkie jak szosowe)

#15 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 29 lipiec 2009 - 15:50

Campa nie robiła piast na maszynach? Gosh... musze dokładniej przyjrzeć sie swoim kółkom bo swego czasu trzensłem , trzensłem i żadna kulka nijak nie chciała wypaść :mrgreen:
Camapa owszem robiła piasty na maszynach - czy robi nie wiem ale ja jakbym nie trząsł i nie grzebał to zadnej kulki w swojej piaście nie znajde ale z chęcią wymieniłbym ja na kulkową - ot taki mam kaprys. I do tego cichą bo to rzężenie bębenka czasem doprowadza mnie do szewskiej pasji choć z drugiej strony psioki straszy.
Szczerze mówiac to gdybym przyjął ze się nie ścigam to wystarczyłyby mi w zupełnosci kółka na piastach ultegry, open pro a nawet zwykłych chrinach rigidy ale na porządnych szprychach i nyplach (nyplach!!!). każda przyzwoita obręcz na 36sz. da sobie radę na trasie ale jak piasta będzie toporna i będzie się kręcić jak walek w makutrze albo szprychy będa puszczać co 100km to do kitu z taką robotą .

#16 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 lipiec 2009 - 18:39

niestety lekka zmiana koncepcji zrodziła nowy problem, piasty muszą być czarne aby współgrały z resztą koła a nie chce mi się przemalowywać piast więc walne prosto z mostu, na placu boju pozostały:
- dt swiss 370 road
- miche pr1mato road
- hope pro3 no-disc
co z tych najbardziej polecacie

#17 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 31 lipiec 2009 - 12:54

ja czekałem ze dwa tygodnie na czarne szprychy bo nie było tej długości, więc rozumiem kolegę ziele477 :lol:

#18 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 31 lipiec 2009 - 18:49

piasty muszą być czarne aby współgrały z resztą koła


jak się wydaje na koła prawie 3 tysie to ma się wymagania

#19 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 lipiec 2009 - 21:27

ziele477, jakie części masz do tych kół?

#20 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 lipiec 2009 - 21:29

A może chris king?



Dodaj odpowiedź