Nowe kółka (będą składane)
#1
Napisano 11 lipiec 2009 - 09:49
#5
Napisano 11 lipiec 2009 - 21:13
a nie myślałeś nad obręczami oczkowanymi, pojedynczo, albo jeszcze lepiej podwójnie. Jeśli jesteś przywiązany do Mavic-ów, to może Open Pro - są lżejsze (430g - choć piszesz, że na wadze ci nie zależy) i mogą być trochę tańsze, a mają podwójne oczkowanie.wymóg jest jeden koła muszą być niemalże pancerne
Druga sprawa to szprychy - niektórzy twierdzą, że są najważniejsze - weź dobrej firmy np DT (ma się rozumieć nierdzewki). Jeśli waga jest dla ciebie nieistotna to 2mm (parówy) lub ostatecznie cieniowane 2/1,8/2, ale wtedy koło może być słabsze. Zaplot na 3 krzyże (najmocniejszy) ewentualnie na 2 krzyże (niewiele słabszy), żadnych słoneczek.
Co do piast, to cały świat przechodzi na łożyska maszynowe, a jak wiadomo Shimano nie robi piast na maszynach (a może się mylę - bo nie śledzę ich nowości). Może poszukać dobrych piast na łożyskach maszynowych ? Odpada regulacja, a jak łożyska się zużyją, to można wymienić na jakieś markowe, dobrze uszczelnione lub nawet ceramiczne.
Ja osobiście używam kół złożonych na:
- obręczach Mach1 Boss Road Runner (32o) pojedynczo oczkowane, wysokość profilu 25mm
- szprych: DT
- piasty: MICHE Primato Sintesi (łożyska maszynowe) ale na bębenek Campy, więc tobie nie będą pasowały.
Złożył mi je Marcin Olszewski w BIKOM (OLSH). Po pierwszej przejażdżce wymagały niewielkiego centrowania ( to normalne, zanim się szprychy nie ułożą). Było to 3 lata temu - od tamtej pory mam spokój.
#6
Napisano 11 lipiec 2009 - 21:26
Tanie piasty na maszynówkach - szybszde luzy bo łozyska słabe, tutaj to Novatec jest w czołówce.Piasty Shimano są w porządku zwłaszcza od 105 w góre.
Co od szprych - zazwyczaj pękają przy główce, jeśli psychicznie chcesz pancerne koła to szprychy DT 2.2/1.8/2 są lepsze, nawet do turystyki z sakwami będą dobre.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 11 lipiec 2009 - 21:59
Nie przeczę, że na piastach Shi można zrobić duże przebiegi, ale mi chodziło o dobre piasty na maszynach i o wygodę - nie potrzebna okresowa regulacja, smarowanie itp. Ja jeżdżę na maszynach i nic się z nimi nie dzieje.
Jeśli chodzi o szprychy to cieniowane są droższe.
Wybór należy do inwestora.
A tak na marginesie, to kiedyś przeczytałem, że na pytanie - Dlaczego Shimano nie decyduje się robić piast na łożyskach maszynowych ? - odpowiedzieli: bo nie udało nam się znaleźć producenta dostatecznie tanich łożysk.
#9
Napisano 12 lipiec 2009 - 21:24
Przód pleciony na 2x, tył 3x/2x, nyple mosiężne Sapim.
Wydaje mi się, że Mavic poprawił jakość spawów swoich obręczy. Teraz obręcze na spawie są równe, a kiedyś miały w miejscu łączenia większy promień.
#12
Napisano 13 lipiec 2009 - 07:58
#13
Napisano 29 lipiec 2009 - 14:27
#15
Napisano 29 lipiec 2009 - 15:50
Camapa owszem robiła piasty na maszynach - czy robi nie wiem ale ja jakbym nie trząsł i nie grzebał to zadnej kulki w swojej piaście nie znajde ale z chęcią wymieniłbym ja na kulkową - ot taki mam kaprys. I do tego cichą bo to rzężenie bębenka czasem doprowadza mnie do szewskiej pasji choć z drugiej strony psioki straszy.
Szczerze mówiac to gdybym przyjął ze się nie ścigam to wystarczyłyby mi w zupełnosci kółka na piastach ultegry, open pro a nawet zwykłych chrinach rigidy ale na porządnych szprychach i nyplach (nyplach!!!). każda przyzwoita obręcz na 36sz. da sobie radę na trasie ale jak piasta będzie toporna i będzie się kręcić jak walek w makutrze albo szprychy będa puszczać co 100km to do kitu z taką robotą .
#16
Napisano 30 lipiec 2009 - 18:39
- dt swiss 370 road
- miche pr1mato road
- hope pro3 no-disc
co z tych najbardziej polecacie