Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?
Started By
mustafa30
, 17 wrz 2008 08:08
679 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 wrzesień 2008 - 08:08
Witam szosowców, mam pytanie dla bardziej doświadczonych odnośnie sprzętu. Składam rower i obecnie jestem na etapie wyboru kierownicy, ale jest tego sporo więc proszę o poradę kierownica do 150zł. I jeszcze jedno pytanko co myślicie o tych kierach np:http://www.allegro.pl/item438379920_kierownica_ritchey_pro_31_8_mm_44_fabrycznie_nowa.html
www.allegro.pl/item437313749_kierownica_szosowa_amoeba_alu_super_cena_nowa.html
www.allegro.pl/item439722819_cinelli_za_grosze.html
www.allegro.pl/item435206212_specialized_team_road_31_8_x_440_mm]_230g_szosowa.html
Którą z tych byście polecali z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam wszystkich
www.allegro.pl/item437313749_kierownica_szosowa_amoeba_alu_super_cena_nowa.html
www.allegro.pl/item439722819_cinelli_za_grosze.html
www.allegro.pl/item435206212_specialized_team_road_31_8_x_440_mm]_230g_szosowa.html
Którą z tych byście polecali z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam wszystkich
- Mike0001 lubi to
#6
Napisano 18 listopad 2008 - 22:52
Podłącze sie do tematu.
Jaka jest różnica między kierownicami na 28,6 a OS? Mam taką kierownice i zastanawiam sie, czy jest sens wymieniać ją przy okazji wymiany mostka. Da to jakieś wymierne efekty?
Jeśli wymieniać, to czy taka Amoeba będzie dużo gorsza od np. WCS'a Wet ? Ewentualnie prosze o jakieś inne propozycje do maks 200zł, najlepiej z częścią nie zakrytą owijką carbonową, lub błyszczącą, jak WCS wet ;-)
Jaka jest różnica między kierownicami na 28,6 a OS? Mam taką kierownice i zastanawiam sie, czy jest sens wymieniać ją przy okazji wymiany mostka. Da to jakieś wymierne efekty?
Jeśli wymieniać, to czy taka Amoeba będzie dużo gorsza od np. WCS'a Wet ? Ewentualnie prosze o jakieś inne propozycje do maks 200zł, najlepiej z częścią nie zakrytą owijką carbonową, lub błyszczącą, jak WCS wet ;-)
#9
Napisano 05 styczeń 2009 - 00:27
Zastanawiam się nad zmiana kierownicy a jako, że czasem używam górnego chwytu postanowiłem kupić płaską. Która z niżej podanych jest w sztywna i będzie właściwym wyborem?
Boplight ??
EA 30 Wing
FSA Wing Pro Compact
ITM Wing Shape
Deda Mara
ITM Wing Shape Ergal
Selcof Flat Road
[ Dodano: 2009-01-05, 14:49 ]
Biorę pod uwagę jeszcze ControlTech Formidable i chyba ta wydaje mi się najlepsza. Wagę też ma niezła w porównaniu do tych wyżej.
Boplight ??
EA 30 Wing
FSA Wing Pro Compact
ITM Wing Shape
Deda Mara
ITM Wing Shape Ergal
Selcof Flat Road
[ Dodano: 2009-01-05, 14:49 ]
Biorę pod uwagę jeszcze ControlTech Formidable i chyba ta wydaje mi się najlepsza. Wagę też ma niezła w porównaniu do tych wyżej.
#10
Napisano 05 styczeń 2009 - 19:51
Deda jest z tych kierownic najsztywniejsza, jak to Deda. Do tego genialna geometria do klamkomanetek Campagnolo.
Easton fajna, ale już nie tak sztywna. Bardzo specyficzna geometria nie każdemu odpowiada...i dziwnie wygląda. Jest to bardzo dobra kierownica.
Polecę Ci jeszcze FSA, chociaż jeśli chcesz płaską to K-Force Wing wybierz.
ControlTech to słaba kierownica i już widziałem kilka pękniętych. Jest ponad to nieproporcjonalnie do wytrzymałości i sztywności ciężka.
ITM są mocne, ale nie miałem z nimi styczności. O Selcof'ie nie wiem nic konkretnego. Nie mają w ofercie nic nadzwyczajnego i okazjonalnego.
Boplight to minimum. Sztywna ona nie jest, ładna nie jest, ale jest ciężka.
Easton fajna, ale już nie tak sztywna. Bardzo specyficzna geometria nie każdemu odpowiada...i dziwnie wygląda. Jest to bardzo dobra kierownica.
Polecę Ci jeszcze FSA, chociaż jeśli chcesz płaską to K-Force Wing wybierz.
ControlTech to słaba kierownica i już widziałem kilka pękniętych. Jest ponad to nieproporcjonalnie do wytrzymałości i sztywności ciężka.
ITM są mocne, ale nie miałem z nimi styczności. O Selcof'ie nie wiem nic konkretnego. Nie mają w ofercie nic nadzwyczajnego i okazjonalnego.
Boplight to minimum. Sztywna ona nie jest, ładna nie jest, ale jest ciężka.
#11
Napisano 05 styczeń 2009 - 21:01
Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć żadnych zdjęć Eastona a te co są to faktycznie dziwnie jakoś ta kierownica wygląda.
Zanim jeszcze znalazłem tego Formidable stawiałem właśnie na ITM, albo FSA.
Jakbym szybciej się zorientował to na chainreaction był FSA K-Wing za 50 funtów po powodzi.
Zanim jeszcze znalazłem tego Formidable stawiałem właśnie na ITM, albo FSA.
Jakbym szybciej się zorientował to na chainreaction był FSA K-Wing za 50 funtów po powodzi.
#13 Gosc_Zawisza_*
Napisano 13 styczeń 2009 - 16:27
Mi tez chodzi jzu od dłużeszego czasu kierownica po glowie. Biore pod uwagę poczciwego WCS 31,8 mm. Tylko dochodiły mnie sluchy, że mimo tego, że to kierownica OS to sztywnośc ma średnią, a nawet mierną w stosunku do innyc, ha waga raczej tez nie jest zachwycająca ( ok 250 g dla 44 c m)
Kierownica bedzie prawdopodobnie uzywana z mostekiem WCS 4axis 100mm. Ważę 80-82 kg czyli nie miało.
Mozecie cos naskrobać o WCS 31,8 mm ? Jesli nie ta kierownica to jaka? Wcześniej sam myślalem o wspomnianej KCNC bo lekka ale naszczęscie się rozmyslilem
Pozdrawiam
Kierownica bedzie prawdopodobnie uzywana z mostekiem WCS 4axis 100mm. Ważę 80-82 kg czyli nie miało.
Mozecie cos naskrobać o WCS 31,8 mm ? Jesli nie ta kierownica to jaka? Wcześniej sam myślalem o wspomnianej KCNC bo lekka ale naszczęscie się rozmyslilem
Pozdrawiam
#14
Napisano 13 styczeń 2009 - 17:40
Wcs to chyba raczej plastelina najlepiej czuc przy sprincie gnie sie i to czuc bardzo . Chociaz jezdzilem na wcs 2 sezony to odradzam lepiej kupic cos sztywniejszego . Zalety wieksza sztywnosc przy sprincie i rower w zakretach lepiej sie prowadzi , Ja z wcsa ucieklem na rzecz karbonowego pro to tak jak przesiadka z malucha na merola dla mnie bomba pozdro
#15 Gosc_Zawisza_*
Napisano 13 styczeń 2009 - 17:49
No to racja. Na innym forum też wyczytałem, że WCS szału nie robi. Przesidłes sie na carbonowego Ritchey Pro czy na kierownice marki PRO ?
Martwi mnie tylko jeszcze jedna sprawa, że msotek, kiere i sztyce bedą miał od 3 ch róznych producentów jesli kierownicy nie kupie ritcheya ( a na Ritchey Carbon WCS niestety mnie nie stać)
PS. Wyznaje zasadę, że jak nie wszystkie komponenty tej samej firmy to chociaz kokpit i sztyca inna lub sztyca i mostek ta sama, a kiera inna. Sztyce miałem juz zaplanowaną ale jak tak to bym ja musial zmienić...
Martwi mnie tylko jeszcze jedna sprawa, że msotek, kiere i sztyce bedą miał od 3 ch róznych producentów jesli kierownicy nie kupie ritcheya ( a na Ritchey Carbon WCS niestety mnie nie stać)
PS. Wyznaje zasadę, że jak nie wszystkie komponenty tej samej firmy to chociaz kokpit i sztyca inna lub sztyca i mostek ta sama, a kiera inna. Sztyce miałem juz zaplanowaną ale jak tak to bym ja musial zmienić...
#16
Napisano 09 luty 2009 - 21:22
A co powiecie o 3T Ergonova? O ile się orientuje to firma ta dostarcza komponentów cervelo, więc chyba jakośc powinna być nie najgorsza.