Witam Wszystkich !
Jako, że jeszcze nie jestem do końca obeznany w temacie ostrego koła mam pewien problem. Otóż jakiś czas temu kupiłem starą szosę, szybko pozbyłem się z niej starych kół przerzutek itd. Zakupiłem nowe koło flip/flop z piastami joytecha i teraz pojawia się moje pytanie
z przodu została stara korba z dwoma blatami, zamierzenie było takie, że łańcuch ma być na tym większym, a mniejszy po prostu zostanie. Natomiast kiedy przyszły koła zauważyłem, że linia łańcucha będzie dość krzywa. Jeszcze nie skróciłem i nie spiąłem łańcucha, ale domyślam się, że coś może być nie tak. I teraz pytanie czy ta 'krzywa linia łańcucha' będzie jedynie powodowała szybsze zużywanie się blatu i tylnej zębatki czy także łańcuch będzie spadał ? I czy jeżeli widzę, że tutaj te blaty skręcone są na imbusy istniej możliwość np. zamienienia kolejności tych blatów, gdyż tam gdzie jest teraz ten mniejszy podejrzewam, że będzie prosto, czy ewentualnie jakaś inna możliwość zniwelowania tej krzywizny ?
Z góry dziękuję za odpowiedź,
pozdrawiam, Mateusz.
Prosta Linia Łańcucha Ostre Koło
#1
Posted 17 May 2014 - 00:32
#3
Posted 17 May 2014 - 21:47
Najlepiej wywalić ten jeden niepotrzebny blat, można też pokombinować z długością supportu, krzywy łańcuch będzie miał przełożenie na to, że łańcuch będzie źle napięty i będzie mógł spadać, a jak zrobiłeś ostre ze starej szosy, to możliwe, że masz jeszcze złe haki do ostrego i będzie trzeba poszukać jakiegoś napinacza łańcucha
#5
Posted 18 May 2014 - 08:01
Musisz kupic krotszy suport i wtedy kombinowac z polozeniem blatu, bo mozliwe ze bedziesz musial przelozyc go na druga strone korby. Mala zebatke tak czy siak wywal.
Joytechy maja bodajze linie lancucha 42 mm, wiec znajdz wzor na obliczenie dlugosci suportu i dzialaj.
#10
Posted 21 May 2014 - 06:42
Zacznijmy od samego początku.
Po co Tobie w OK tak ogromna tarcza? Żeby ruszać z miejsca względnie komfortowo, potrzebowałbyś koronki w rozmiarze ok. 17-21 zębów. Nie byłoby prościej skorzystać z mniejszej tarczy (np. 39 albo 42T), a na tył założyć koronkę np. 14, 15 albo 16T?
Większość użytkowników OK jeździ na początku na przełożeniu ok. 2,5 (tarcza większa od koronki ok. 2,5 raza; ja osobiście jeździłem najwięcej na 42/15 i 42/14, czyli odrobinę wyższych) i tego proponowałbym się trzymać, przynajmniej na początku. Cięższe sprawi, że będzie Tobie bardzo trudno dynamicznie ruszać z miejsca i bardzo trudno będzie kontrolować prędkość roweru (mówię o delikatnym zwalnianiu - nogi w żadnym wypadku nie powinny zastępować hamulca!), a lżejsze utrudni Tobie osiąganie rozsądnych prędkości.
Gdybyś potrzebował, zapraszam do wyliczenia sobie optymalnego przełożenia: http://www.kochamrow...-korbowych.html

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Posted 21 May 2014 - 10:17
Uwaga dot. skid patchów cenna, ale to już zależy od tego, czy ktoś zamierza robić skidy.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Posted 21 May 2014 - 12:23
No nie wiem, poza kilkoma próbami nigdy nie robiłem, jakoś nie jarałem się tym ![]()

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


