Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa - 1200-1500Km/mc

Rower szosowy

16 odpowiedzi w tym temacie

#1 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 24 maj 2014 - 18:41

Hej,

Przez kilka lat czytałem forum biernie, ale przed zakupem nowego roweru postanowiłem się skonsultować. 

Mam 185cm wzrostu i 100kg wagi. Potrzebuję przejeżdżać ok 50km dziennie, 5-6dni w tygodniu co daje miesięczny przebieg ponad 1200km. Trasa 'szosowa' z kilkoma górkami na których jestem w stanie wykręcić 13-14km/h przy przełożeniu 39/28. 

Po roku takiej jazdy zajeździłem dwa napędy (kaseta/łańcuch) kółka prowadzące w deorce , i dwa wkłady supportowe. (jeżdżę na stuningowanym Marin'ie Larkspur - taki trekking).

W związku z tym że poprzedni rower się już sypie (co chwilę coś pada) postanowiłem kupić nowy środek transportu, tym razem szosowy. 

Od razu zaznaczę, że nie ścigam się w zawodach , a jedynie z sobą czy też innymi napotkanymi pojazdami ;-) (koledzy twierdzą że mam syndrowm mad-max'a , czyli jak coś mi się pojawia na horyzoncie to nie przepuszczę ;-) ale żadne zawody.
Na wadze roweru jakoś bardzo mi nie zależy - raczej ważniejsze żeby przetrwał ewentualne wpadnięcia w dziury przy mojej wadzę. 

No i tutaj pojawia się kwestia wyboru sprzętu. Raczej na 99% chciałbym kupić sprzęt nowy.
Początkowo myślałem o Trabancie 500 z decathlonu na Sora.
Później znalazłem coś trochę droższego na Tiagra : http://www.bhbikes.p...AGRA-Negro.html
Generalnie nie chciał bym zbyt mocno przekraczać 3k. Zaznaczam że spd, ciuszki na 4 pory roku, itp mam ;-)
  Co poradzicie? Czy sora da radę przy takiej eksploatacji , czy nie będę musiał jej co tydzień regulować? Czy lepiej doinwestować i kupić Tiagrę? 
Dzięki za sugestie!!!
 



#2 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 24 maj 2014 - 19:14

Co do Sory w Tribanie z Deca to wyregulowałem raz, po pierwszych 100 km. Przejechałem 2000 tyś. bez żadnej regulacji, chodzi nawet lepiej niż zaraz po zakupie. Masz zamiar w późniejszym czasie coś wymieniać? Usprawniać z czasem? Czy potrzebujesz roweru z którym się polubicie i po prostu będziecie razem łykać kilometry? Jak masz już komplet ciuchów to lepiej kupić rower na najlepszym osprzęcie na jaki Cię aktualnie stać



#3 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 24 maj 2014 - 19:26

Wolał bym kupić rower w którym za wiele nie będę już zmieniał. Co prawda złożyłem w życiu dwa rowery i trzeci (na którym obecnie jeżdżę) zmieniłem przez 7 lat w zasadzie całkowicie poza ramą i kierownicą, ale generalnie zawsze jest z tymi mieszankami sporo problemów Może ja jestem pechowcem, a może po prostu mocno je eksploatuje ;-) ale wolał bym trwałe , pewne rozwiązanie , przy którym nie będę musiał dłubać co tydzień (poza higieną napędu), i które nie zawiedzie na trasie do pracy.
Czy Tiagra ma jakąś realną przewagę poza ilością przełożeń , nad Sorą ? 

 

BTW znalazłem jeszcze takie cudo - też na Tiagrze i w krajowej dystrybucji :

http://www.wertykal....ULEBRO-4.0/1580



#4 jamel23

jamel23
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2014 - 07:35

Witaj,

Ja zaczynałem od podobnego budżetu, nawet niższego.

A skończyłem na http://wertykal.com/...BRO-SL-2.0/1582 i jestem bardzo zadowolony, polecam!



#5 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 25 maj 2014 - 08:22

Witaj,

Ja zaczynałem od podobnego budżetu, nawet niższego.

A skończyłem na http://wertykal.com/...BRO-SL-2.0/1582 i jestem bardzo zadowolony, polecam!

Możesz napisać w dwóch zdaniach, dla czego wybrałeś ten model na ultegrze? 

Co Ci to konkretnie dało w stosunku np do Tiagry ? 



#6 jamel23

jamel23
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2014 - 13:18

Hej,

Wybralłem Culebro 2.0 bo był to najtańszy rower na ultegrze jaki znalazłem.

Jak się ma ultegra do tiagry..nie mam pojęcia bo to pierwsza szosówka, no ale wiedziałem co jest po kolei w hierarchii osprzętu no i padło na ultegrę. W sumie byłem już zdecydowany na rower na osprzęcie SH 105, no ale w ostatnim momencie znalazłem tego focusa.

No i kryterium które pomogło w wyborze 2.0 było właśnie to co piszesz, czyli że nie chcę za dużo już w nim zmieniać.

A jak będzie się chciało coś zmienić to po drodze znajdzie się mnóstwo elementów (siodło, sztyca, kiera, spd na szosówki, koła, owijka czy korba - która nie jest podobno super ekstra).

No i jeszcze marka - nie wiem na ile to prawda, ale czytałem o pochodzeniu ram jakoby miały być tuż zza zachodniej granicy. Chociaż nie wiem jak to jest na prawdę, bo się nie zagłębiałem w temacie, a na ramie miałem naklejkę engineered in germany, a engineered to jednak nie to samo co produced czy manufactured. No ale od momentu jak zacząłem jeździć to już nie wnikam, tylko cieszę się jazda:)  



#7 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 25 maj 2014 - 14:37

Hej,

Wybralłem Culebro 2.0 bo był to najtańszy rower na ultegrze jaki znalazłem.

Jak się ma ultegra do tiagry..nie mam pojęcia bo to pierwsza szosówka, no ale wiedziałem co jest po kolei w hierarchii osprzętu no i padło na ultegrę. W sumie byłem już zdecydowany na rower na osprzęcie SH 105, no ale w ostatnim momencie znalazłem tego focusa.

No i kryterium które pomogło w wyborze 2.0 było właśnie to co piszesz, czyli że nie chcę za dużo już w nim zmieniać.

A jak będzie się chciało coś zmienić to po drodze znajdzie się mnóstwo elementów (siodło, sztyca, kiera, spd na szosówki, koła, owijka czy korba - która nie jest podobno super ekstra).

No i jeszcze marka - nie wiem na ile to prawda, ale czytałem o pochodzeniu ram jakoby miały być tuż zza zachodniej granicy. Chociaż nie wiem jak to jest na prawdę, bo się nie zagłębiałem w temacie, a na ramie miałem naklejkę engineered in germany, a engineered to jednak nie to samo co produced czy manufactured. No ale od momentu jak zacząłem jeździć to już nie wnikam, tylko cieszę się jazda:)  

 

Dzięki za rozwinięcie Twojej wcześniejszej odpowiedzi. Jeśli chodzi o ramy, to wydaje mi się że kwestia jest w design oraz w pilnowaniu jakości. Może być wykonana nawet w Chinach - kwestia tego, czy producent kładzie nacisk na utrzymanie jakości , czy też nie. Mam kolegów jeżdżących w trialu - kilka lat temu ponoć jedne z najlepszych trialowych na świecie, były spawane w polskiej manufakturze - na wymiar ;-) 

Jak na pierwszą szosę, to ultegra jest chyba dość odważnym wyborem - ale na pewno jakościowo jest super.
Ja raczej na pewno nie kupię roweru na ultegrze  - pomijając samą inwestycję w zakup, same koszty utrzymania/wymian napędu powodowały by u mnie ból głowy  ;-) 
Przydała by się może jeszcze opinia kto robi duże przebiegi na Tiagrze. 
Ktoś obecny na sali  ??? ;-)



#8 gxtreme2

gxtreme2
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 26 maj 2014 - 15:01

Ja na 105 i polecam ;) raz wyregulowalem i więcej nie zamierzam. ;)

#9 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 26 maj 2014 - 18:24

Ja na 105 i polecam ;) raz wyregulowalem i więcej nie zamierzam. ;)

Hej dzięki - 105 może jak zajeżdżę pierwszą Tiagrę ;-)

 

W zasadzie zostały mi już tylko dwa rowerki na horyzoncie - oba na pełnej Tiagrze.

Który polecacie ?

 

Focus Culebro 3.0

 

http://rower.com.pl/...o-sl-3.0-20g-28 

 

Haibike q race rc

 

http://rower.com.pl/...-race-rc-465633

 

Słyszałem że te ramy typu 'bow' są sztywniejsze, za to deklarowana waga focus'a jest 800g niższa. 

 

 Możecie coś doradzić?



#10 gxtreme2

gxtreme2
  • Użytkownik
  • 43 postów

Napisano 27 maj 2014 - 12:35

brałbym Focusa

#11 pkonkolv6

pkonkolv6
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądKuźnica(Hel)

Napisano 05 czerwiec 2014 - 18:53

Witaj też się przymieżam tak jak Ty podobny przedział cenowy i też rozważałem tego haibika ale znalazłem :

 

http://www.amazon.de...haibike tour rx

 

na 105 a cena jak tych Twoich

 

jednak jeszcze decyzji nie podjąłem.



#12 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 05 czerwiec 2014 - 19:08

No fajnie wygląda.

Ja w końcu kupiłem Focusa Culebro 3.0 20G , na tiagrze za 3250zł.

Z godzinę chyba jeździłem dokoła sklepu (rower.com.pl) zmieniając haibike'a i focusa. Focus miał być mniej wygodny, ale mi bardziej spasował. 

Do jego plusów mogę zaliczyć:

- sporą regulację wysokości mostka (ok 4.5cm na podkładkach można opuścić/podnieść,  + obrót mostka około 4cm. Więc w sumie mamy ponad 8cm regulacji góra/dół)

- fajne hamulce - na górnym chwycie jestem w stanie zablokować tylne koło, a przednie jak się mocno postaram - sucha nawierzchnia.

- 2 rzędowy zestaw z przodu (34-50) na którym mi zależało (to było około 30% decyzji o zakupie - nie było opcji 2 blatu haibaika).

- w systemie tiagry już się zakochałem ;-)

- waga 9.2kg 

- siodełko które po dobrym ustawieniu 'znika' po chwili jazdy i jest zupełnie neutralne

minusy :

- dość ciężkie koła (choć pewnie sztywne). Po zmianie na moje mavick'i odciążyłem koła ok 350g.

- jak dla mnie za miękka kaseta z tyłu (12-28). Po dwóch dniach jazdy zmieniłem na 11-25, dzięki czemu na mojej zwykłej trasie wykorzystuję cały zakres przełożeń, nie schodząc z kadencją poniżej 80rpm.

 

Zrobiłem rowerkiem około 200km, podregulowałem przerzutki (konieczność po zmianie koła/kasety z tyłu). waga bez bidonu i oświetlenia zeszła poniżej 9kg.

 

Jeśli chciałbyś coś więcej wiedzieć to pisz ;-) 



#13 pkonkolv6

pkonkolv6
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądKuźnica(Hel)

Napisano 05 czerwiec 2014 - 19:43

Focusa Culebro 3.0 20G , na tiagrze za 3250zł.

 

Cena w sklepie taka była?  

bo na necie nie mogę jakoś znaleźć (możesz podesłać linka który to dokładnie model) ?



#14 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 05 czerwiec 2014 - 19:48

http://rower.com.pl/...Path=6_699_854

 

Napisałem do nich i bodajże pan Adrian dał mi taką ofertę:

 

focus culebro 4.0 2013
http://rower.com.pl/...an>-4-0-30-bieg
cena 3250 zł, rama 58 cm

focus culebro 3.0 2014
http://rower.com.pl/...>-sl-3.0-20g-28
cena 3250 zł, rama 58 cm

haibike q race rc 2013
http://rower.com.pl/...ibike-q-race-rc
cena 3400 zł, rama 58 cm

Haibike Q race rc 2014
http://rower.com.pl/...-race-rc-465633
cena 3000 zł, rama 58 cm

 

Nie wiem na ile ceny aktualne - ofertę dostałem ok 10 dni temu. 

 



#15 pkonkolv6

pkonkolv6
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądKuźnica(Hel)

Napisano 05 czerwiec 2014 - 20:25

I  wolałeś 

FOCUS CULEBRO SL 3.0 20G 28

niż

haibike q race rc 2013 ?

 

haibike zdaje się z lepszymi komponentami i wgl.



#16 myst

myst
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 05 czerwiec 2014 - 20:31

I  wolałeś 

FOCUS CULEBRO SL 3.0 20G 28

niż

haibike q race rc 2013 ?

 

haibike zdaje się z lepszymi komponentami i wgl.

Nie wiem o których komponentach piszesz?

Jeśli chodzi o wygląd to był dla mnie mało istotny - kupiłem rower na którym było mi wygodniej i który lepiej mi 'spasował'. No i 3 blaty na nic mi były nie potrzebne ;-)



#17 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 05 czerwiec 2014 - 21:31

i dobrze zrobiłeś, 3 blaty w szosówce są bez sensu a haibike nie dość, że ciężkie to prawie zawsze 3 blaty.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Rower szosowy