Jump to content


Jaki licznik kupić ?


1348 replies to this topic

#921 Lukasz Kwiatkowski

Lukasz Kwiatkowski
  • Użytkownik
  • 265 posts
  • SkądKlucze

Posted 20 May 2013 - 18:54

wother, No to dziwne,pokombinuj z magnesem i czujnikiem prędkości - trochę go przybliż do szprych. Co do pulsometru, to ja nie mam problemu, łapie sygnał bardzo szybko i nie gubi, nawet jak odejdę parę metrów.

Jeszcze jedna sprawa. Licznik jest ciągle włączony... nie dotykam go dobre 15 min a on nadal jest włączony.

a nie mierzy w tym czasie pulsu, bo jeżeli tak to się nie wyłączy?

#922 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 20 May 2013 - 23:23

wother, podjedź to sprawdzi sie .

Ja użwam ostatnio wszystich opcji i po prawidłowym ustawieniu czujników pokazuje prawidłowo, aczkolwiek nikt nie wyklucza jakiejś wady , to tylko elektronika .

a baterie mam oryginalne jakie były w pudełku

co do pulsu, to jak liczy to sie nie wyłączy ;-)

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#923 hof

hof
  • Użytkownik
  • 82 posts
  • Skąddolnośląskie

Posted 23 May 2013 - 13:38

Również pytanie co do licznika Atech F438. Czujnik prędkości działa, czujnik kadencji niestety ma za słaby sygnał- dopiero po zbliżeniu licznika w okolicę koszyka na bidon zaczyna pokazywać kadencje. Ktoś miał podobny problem? Baterie w liczniku i czujniku kadencji wymienione.

#924 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 May 2013 - 21:47

spróbuj ustawić prawidłowo magnes do czujnika , ja myśałem że mam coś spitolone, a to sie okazało że za daleko był od czujnika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#925 Lukasz Kwiatkowski

Lukasz Kwiatkowski
  • Użytkownik
  • 265 posts
  • SkądKlucze

Posted 24 May 2013 - 04:29

spróbuj ustawić prawidłowo magnes do czujnika

no dokładnie, w instrukcji Atecha jest napisane max 2mm,ja mam ustawione 0,5cm, ale łapie bez problemów

#926 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 29 May 2013 - 18:25

Czy istnieje jakiś licznik który ma "jeden" sensor ,czyli kadencje i prędkość z tylnego koła? Bezprzewodowy

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#927 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 29 May 2013 - 19:03

Raczej masz na myśli jeden odbiornik. Germin Edge chyba ma jeden.
Z Atech 438 oba odbiorniki możesz zamontować z tyłu bez problemu.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#928 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 posts
  • SkądGdynia

Posted 31 May 2013 - 18:56

elcidx, odbiornik to raczej jest jeden: jest to po prostu licznik :)
Sensory to muszą być dwa: na koło i na korbę. Ale mogą być w jednej obudowie, mocowanej do tylnego widelca. Coś w tym stylu kojarzę pod ANT'a (chyba faktycznie Garmina, można poszukać na thisIsANT).
Jeszcze widziałem jakieś cudactwa (chyba Giant'a), gdzie sensory są wbudowane w ramę, ale raczej pytanie nie dotyczy takich cudów :)
No i sporo piast z pomiarem mocy ma pomiar kadencji (czyli X w jednym).

#929 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 31 May 2013 - 19:53

pajak masz rację :)
Z ciekawości sprawdziłem ile kosztuje taka piasta ~ 4500 zł czyli mógł bym sobie kupić 4 takie rowery jak teraz mam :D
Ciekawe jak w takim Giancie rozwiązana jest kwestia zasilania sensora.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#930 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 31 May 2013 - 20:22

No i sporo piast z pomiarem mocy ma pomiar kadencji (czyli X w jednym).


No wiesz, ilościowo to może i sporo, ale praktycznie to są piasty PowerTap, prawda?
Co do dokładności pomiaru kadencji, a właściwie "odgadywania" kadencji przez piastę to różnie to wygląda, u mnie ostatnio pokazuje zadziwiająco przyzwoicie, choć zdarzały się pojedyncze skoki do 200 (ale bez pokazywania na e500, dopiero później w logach to widać). Teraz takich numerów nie ma (może nauczyłem się kręcić "równo"?), ale dokładność odczytu kadencji jest i tak większa z osobnego czujnika. Tyle tylko, że mi to obecnie nie przeszkadza, gsc10 leży na zapasie za to praktycznie nie mam żadnych dodatkowych czujników, PowerTap załatwia sprawę tak impulsów obrotu koła jak i kadencji (oraz oczywiście mocy) bezprzewodowo ANT+, odbiornikiem jest Garmin Edge 500.

kosztuje taka piasta ~ 4500 zł

, też bez przesady, można zaryzykować i wyczaić okazję za przyzwoite pieniądze, sam kupiłem dwa kółka na obręczach Mavic'a w idealnym stanie (praktycznie po 1 wymianie baterii) z piastami CycleOps za dwa kółka, no i nawet dla takiego amatora jak ja efekt treningowy jest wreszcie nie dość że mierzalny ;-), to jeszcze widoczny niemalże z treningu na trening.

No ale to zupełnie inny temat ;-).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#931 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 posts
  • SkądGdynia

Posted 01 June 2013 - 14:34

elcidx, tak jak zwykle. Bateria CR2032 i jedziemy. Nadajnik nie potrzebuje wiele energii. A jak to jest ANT, to często jeszcze mniej :)
A tak w ogóle.. Na alledrogo jest "czujnik prędkości kadencji GSC-10", czyli pewnie o to o co pytasz :) I cena jest też dobra.

prozor, swojego czasu zrobiłem sobie trenażer z alternatora ze sterownikiem mikroprocesorowym. Nawet pomimo dużej bezwładności, pięknie widać kiedy moc jest przekazywana z koła (w funkcji położenia korby).
W przypadku, gdy na wykresie mocy są dwie "górki" (np. "nacisk" i "cofanie z buta"), to i masz kadencję x2 :) A jak się nauczyć jechać równo, to kadencji nie wyświetli w ogóle :(

#932 wother

wother
  • Użytkownik
  • 53 posts
  • SkądKraków

Posted 08 June 2013 - 21:16

Czy po wymianie baterii w ATECH 438 jest możliwość wpisania całowitego przebiegu czy się zeruje i liczy wszystko od nowa ?
Pozdr.

#933 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 08 June 2013 - 21:45

Da się edytować po wymianie baterii z tego co widzę.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#934 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 June 2013 - 21:54

A ja tego nie widze żeby sie dało wpisać total.

Ani przy resetowaniu baterią , ani z klawiszy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#935 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 08 June 2013 - 23:03

Hmm może i racja, ale można edytować dystans każdego z rowerów który zlicza się na Totalal :) Więc wpisuje się każdego z rowerów a to automatycznie się dodaje i daje all.

Pozdrawiam :)

#936 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 June 2013 - 07:28

elcidx, no to jak racja czy nie , co mozesz sobie edytować ?? masz taki licznik czy gdybasz że niby można ?

po resecie można ustawić :

wielkość koła 1 i 2
km/mile
wiek
wage
wt - ?
steryfy pulsometru
zegar
service
temperatura

i na tym koniec , wieć gdzie jest edycja total km ?, jak kombinacja klawiszy ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#937 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 09 June 2013 - 08:37

Mam ten licznik. Po ustawieniu wszystkiego przechodzimy do dystansu rowerów, przytrzymujemy A i mamy edycję wielkości koła a potem samych kilometrów. Które zliczają się automatycznie na dystans all.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#938 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 June 2013 - 13:11

ano , dzięki, nie zwróciłem uwagi na takie ustawienia, no i od razu to trzeba było napisać w pierwszym poście , to mozna edytować w każdej chwili jak widze.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#939 wother

wother
  • Użytkownik
  • 53 posts
  • SkądKraków

Posted 09 June 2013 - 22:49

No i super :) szkoda, że nie napisali o tym w instrukcji.

#940 Gosc_uuki_*

Gosc_uuki_*
  • Gość

Posted 19 June 2013 - 08:56

Witam,
przeczytałem temat lecz może pojawiło się coś nowego na rynku.
Szukam licznika na szosę i mtb, zastanawiam się czy kupić jeden do dwóch rowerów (tak teraz mam) czy dwa osobne.
Przez dwa lata używałem dwóch liczników Sigmy 1909/Hr i nie mam o nim najlepszego zdania. Ogólnie to wyrzucone pieniądze, licznik dosłownie rozpada się od samego patrzenia.

Teraz chciałbym kupić coś porządnego, myślałem o Garminie 800/810 lecz wydaje mi się dość duży, poza tym bardzo się boję że go zgubię na treningu albo wyścigu tak jak to miało miejsce z pierwszą Sigmą.
Może jest jakaś fajna alternatywa, zawierająca kadencję, tętno i jednocześnie dobra jakościowo? Navi będzie fajnym dodatkiem, ale nie jest konieczne.

Treningi 90% szosa, 10% MTB.



Reply to this topic