Jump to content


Photo

Dt 350 Vs Novatec F162Sb F172Sb


2 replies to this topic

#1 woodman

woodman
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 11 June 2014 - 06:49

Witam,

 

rozglądam się za piastą z możliwością zmiany bębenka shimano/campa (warunek konieczny) gdyż mam łapy, trochę osprzętu obu firm i nie zadecydowałem, który system finalnie zastosuje- być może nawet mieszany "shimergo", "shimagnolo".

 

Przeznaczenie piasty/koła to rower przełajowy jeżdżący 60% asfalt 40% teren, szutry itp. bez jakiegoś ekstremalnego błota. 

Moja waga to około 85-90kg, ale rower może służyć również do sporadycznych wypraw "na lekko" więc z bagażem myślę, że spokojnie może być z 90-95kg.  

 

Znalazłem dwie piasty z możliwością zmiany bębenka: dt 350 i novatec 162 lub 172, i zastanawiam się którą wybrać.. a może znacie jakieś inne nie kosztujące krocie. 

Specyfikacje podobne, ale cena dt 450 zł + drugi bębenek 300 zł (w promocji) w porównaniu do novatec odpowiednio 200 zł i 100zł robi wielką różnice. 

 

 

Czy dt 350 jest jakoś lepiej uszczelniona niż novatec 162/172? Czy jest sens "przepłacać" za piastę chyba robioną również na Tajwanie? a może dt 350 to prawie to samo co legendarna 240s?

Macie jakieś doświadczenie z tymi piastami będąc cięższymi zawodnikami?

 

Co byście doradzili?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#2 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 14 June 2014 - 21:45

Witam,

 

rozglądam się za piastą z możliwością zmiany bębenka shimano/campa (warunek konieczny) gdyż mam łapy, trochę osprzętu obu firm i nie zadecydowałem, który system finalnie zastosuje- być może nawet mieszany "shimergo", "shimagnolo".

 

Przeznaczenie piasty/koła to rower przełajowy jeżdżący 60% asfalt 40% teren, szutry itp. bez jakiegoś ekstremalnego błota. 

Moja waga to około 85-90kg, ale rower może służyć również do sporadycznych wypraw "na lekko" więc z bagażem myślę, że spokojnie może być z 90-95kg.  

 

Znalazłem dwie piasty z możliwością zmiany bębenka: dt 350 i novatec 162 lub 172, i zastanawiam się którą wybrać.. a może znacie jakieś inne nie kosztujące krocie. 

Specyfikacje podobne, ale cena dt 450 zł + drugi bębenek 300 zł (w promocji) w porównaniu do novatec odpowiednio 200 zł i 100zł robi wielką różnice. 

 

 

Czy dt 350 jest jakoś lepiej uszczelniona niż novatec 162/172? Czy jest sens "przepłacać" za piastę chyba robioną również na Tajwanie? a może dt 350 to prawie to samo co legendarna 240s?

Macie jakieś doświadczenie z tymi piastami będąc cięższymi zawodnikami?

 

Co byście doradzili?

 

 

Mam rower przełajowy Ridley X-Ride Disc Ultegra 2013, i koła DT350 + WTB Team Frequency i19, waże 89 kg. 

 

 

Piasty DT to klasa sama w sobie, 350 maja takie same uszczelnienie labiryntowe i mechanizm zapadkowy co 240. Nie są one tak wycieniowane jak 240 (dla cięższych osób takich jak my to zaleta).

 

Jak rozumiem masz hamulce V-brake / Canti ?

 

Wybrał bym 350  (tyl 32, przód 28 mm), okrągłe szprychy 2-1.8.-2, i np. Mavic Open Pro.

 

DT ma aluminiowy bębenek wiedz od razu wymień kasetę na pająku (Ultegra / Force i wyżej). Gdybyś jednak wybrał Novatec możesz użyć tańszej kasety bez pająka, ale za to stalowy bębenek. 

 

 



#3 woodman

woodman
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 15 June 2014 - 09:04

Hamulce zdecydowanie canti, taką mam też ramę. Obręcz właśnie myślałem nad open pro cd, gdyż od kilku lat jeżdżę na używce open pro w wersji trochę innej- ceramic i jestem pod wrażeniem. W obecnych i nowościach obręczowych słabo jeszcze jestem zorientowany muszę poczytać trochę ale główny dylemat to na razie piasta. 

 

Dzięki za odpowiedź. Przeoczyłem- byłem przekonany, że DT robi również stalowy bębenek. Z powodu jego braku chyba jednak pójdę w kierunku novatec, gdyż na początek chcę zrobić napęd 1(2) x 8 z kasetą shimano bez pająka i klamkami campa veloce. 

Kasety na pająku w wersji 8s są chyba trudno dostępne.

Teoretycznie z klamkami campa 10s mógłbym dać też kasetę 9s na pająku i wtedy by grało na alu bębenku dt 350. 





Reply to this topic